Skip to main content

Continu wegvallende internetverbinding

Goedemiddag,

Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.
En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.
Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur.

Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:
- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)
- Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren)
- Andere stopcontacten geprobeerd
- Andere UTP kabels geprobeerd

Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties:

Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer.
Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn.
Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken.
Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :(
Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid?

Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood.

Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Hi @soubhi8, I can confirm that data is transmitted at all times mentioned. Could you please specify which device is affected by the outage and whether the modem indicates any issues at that time? Alternatively, please confirm whether the correct lights are simply illuminated. 

Hi @soubhi8, I can confirm that data is transmitted at all times mentioned. Could you please specify which device is affected by the outage and whether the modem indicates any issues at that time? Alternatively, please confirm whether the correct lights are simply illuminated. 

Devices affected:

via wlan: iphone xr, Samsung s9+ & Z fold 3

Via lan, msi laptop

The lights are correct i think, the Internet and lan are blinking green.

It is notable that the Galaxy S9+ and the iPhone XR are unable to support Wfii 6 @soubhi8, whereas the Z Fold 3 is designed to be compatible with this standard. Could you kindly verify whether your MSI laptop is capable of supporting Wifi 6? As a provisional measure, I am converting Wifi 6 to Wifi 5. Could you please reboot the modem and ascertain whether the issue persists with your connection?

It is notable that the Galaxy S9+ and the iPhone XR are unable to support Wfii 6 @soubhi8, whereas the Z Fold 3 is designed to be compatible with this standard. Could you kindly verify whether your MSI laptop is capable of supporting Wifi 6? As a provisional measure, I am converting Wifi 6 to Wifi 5. Could you please reboot the modem and ascertain whether the issue persists with your connection?

Hi Tommie,

the problem still persists, moreover, the laptop is connected via lan so not using wifi, and is also experiencing the same issue.

Please describe the message displayed on your laptop. It is evident that the internet is accessible at all times of the day, indicating that there are no disruptions. It is possible that a jammer is present on your network. Please provide details of the types of (smart) devices present in your residence and their connection to the network @soubhi8.

Please describe the message displayed on your laptop. It is evident that the internet is accessible at all times of the day, indicating that there are no disruptions. It is possible that a jammer is present on your network. Please provide details of the types of (smart) devices present in your residence and their connection to the network @soubhi8.

Hi @Tommie van Odido,

I don't believe a jammer is there, before switching to fiber i had dsl connection from Odido with router t-50 i think, i still had the same smart devices without this problem.

On my laptop I get no error, however the internet just drops for approx 5-13 seconds and then comes back on, i do streaming on Younow and when this happens i lose the stream for instance. 

nevertheless here is a list:

1- pet feeder

2- two smart led lights, 

3- smart camera

4- PS 5 

5-neato smart vaccumcleaner

with the older router even when connected using the fiber optics this never happened hence this is why i think it's because of the router.

We could try the T-54 if you'd like @soubhi8? I cannot see any faults in the connection from our side. Maybe there is a defect in the modem. 

We could try the T-54 if you'd like @soubhi8? I cannot see any faults in the connection from our side. Maybe there is a defect in the modem. 

let's try that

All right, I have send you a T-54, you will receive a message about this shortly @soubhi8! Would you give me feedback after testing the modem for 3 days? Please note the date and time of any outages (if this is the case). 

Beste tommie

Eindelijk na 6 manden Ik nu wifi problem met t54 opgelost ' maar niet zo Maar het wifi-signaal van T54 is fil zwakker dan T56.  Je moet een wifibunt middel hebben.  

@Gamshid Fijn om te lezen dat het T-54 modem goed werkt i.c.m. het wifipunt. 

Mocht ik in de toekomst ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

All right, I have send you a T-54, you will receive a message about this shortly @soubhi8! Would you give me feedback after testing the modem for 3 days? Please note the date and time of any outages (if this is the case). 

Hoi Tommie,
na 3 dagen, alles is prima, geen dropouts meer.

Beste 😔😔😔

Eindelijk na 6 manden Ik nu wifi problem met t54 opgelost ' maar niet zo Maar het wifi-signaal van T54 is fil zwakker dan T56.  Je moet een wifibunt middel hebben.  

•  
  •  

@Gamshid Fijn om te lezen dat de problemen met het T-54 modem zijn opgelost. Je kunt eenvoudig een wifipunt bestellen via jouw Mijn Odido omgeving. 

Laat je het mij weten of je hier hulp bij nodig hebt? Ik kijk graag met je mee!

Ja kost geld, 2,50 €per maand. 😔

Hallo @Gamshid 

Je kan ook bijvoorbeeld een TP-LINK Deco set nemen voor goede wifi in je hele woning. Je kunt ze achter de Zyxel aansluiten of direct op de mediaconverter zodat de Zyxel niet nodig is 

Reageer