Continu wegvallende internetverbinding
Goedemiddag,
Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.
En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.
Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur.
Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:
- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)
- Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren)
- Andere stopcontacten geprobeerd
- Andere UTP kabels geprobeerd
Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties:
64859193
64761216
Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer.
Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn.
Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken.
Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :(
Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid?
Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood.
Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,