Ik heb een paar weken terug de snelheid van mijn internetverbinding opgehoogd naar 1 gigabit in de veronderstelling dat we sneller internet zouden krijgen. De snelheid blijft echter hangen op de oude snelheid. We hebben nog het eeesre modem van de aansluiting (Huawei HG 659). Online zag ik medewerkers van jullie aangeven dat dit een verouderd modem is en zij een nieuwere konden krijgen. Graag zou ik hier ook gebruik van maken.
Groetjes Peter
Bladzijde 1 / 1
Hallo @PeterFdeVries
Staat in je Odido account wel dat de snelheidswijziging is afgerond? Je dient daarna voor even de mediaconverter van het stroom te halen?
Hoi Waqqas,
De aanvraag is al snel afgerond na de aanvraag en het modem is meerdere keren langer dan 30 seconden van de stroomvoorziening afgehaald.
Aan en uit zetten is een reboot, je moet de modem even resetten met een paperclip of kleine spijker. Zie foto en rode cirkel. Even 10 seconden ingedrukt houden. In theorie kan jou modem 1.3 Gbps aan dus dat zou voldoende voor jou abbo moeten zijn
@PeterFdeVries
Gebruik je ook minimaal een CAT5E internetkabel tussen mediaconverter en router? Zorg ook dat de internetkabel en laptop/pc geschikt zijn voor deze snelheid.
Hoi @PeterFdeVries, ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd! Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Laat je me weten of dit geholpen heeft? Groetjes, Ishana
Hoi Ishana,
Ik heb de oude modem gereset en dat heeft ook niet geholpen. Bedankt voor het sturen van de nieuwe modem.
Ik laat jullie weten of het geholpen heeft.
Groetjes Peter
Hoi Ishana,
Het heeft gedeeltelijk geholpen. De snelheid (download) die ik haal is zeker 100 Mbits hoger en de upload is véél hoger.
Maar... Weet iemand waarom mijn download zo "laag" ligt tov van de upload?
Hoi @PeterFdeVries, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:
Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.