Skip to main content

Laatst is mijn modem vervangen door een T-50 omdat de oude kapot ging. Bij het installeren van een nieuw wees de monteur mij erop dat mijn glasvezel media converter verouderd zou zijn (zie foto)

Deze converter is geïnstalleerd in 2016 toen ik mijn huidige woning betrok en ben begonnen bij KPN als provider. Toen ik een aantal jaren later overstapte naar T-Mobile Thuis, is deze converter blijven hangen. 

Ik kan niets op internet vinden of deze mediaconverter daadwerkelijk vervangen zou moeten worden nu het modem is vervangen. Ik heb metingen gedaan van de internet snelheid en die lijkt me ok.

Weet iemand hier meer over? En als de converter vervangen zou moeten worden, hoe kan ik dat regelen?

Ik heb de box in Duitsland gekocht  is het misschien  om die reden dat ik geen t mobile thuis aan kan klikken ?   Mvg 

Ik heb de box in Duitsland gekocht  is het misschien  om die reden dat ik geen t mobile thuis aan kan klikken ?   Mvg 

Zet regio op Nederland.

Dan kun je het T-mobile profile laden.

Hoi @Bernase 

Ah, raadpleeg dan Fritzbox in Nederland eens of ze je een firmware update kunnen geven voor Nederland.  Dat bedoelde ik eerder met mijn post dat jouw recht op eigen apparatuur met zich meebrengt dat je de support van die leverancier krijgt. Daar blijft t-mobile buiten.

Hoi @Bernase 

Ah, raadpleeg dan Fritzbox in Nederland eens of ze je een firmware update kunnen geven voor Nederland.  Dat bedoelde ik eerder met mijn post dat jouw recht op eigen apparatuur met zich meebrengt dat je de support van die leverancier krijgt. Daar blijft t-mobile buiten.

Dat is helemaal niet nodig.

@peter-keetfm welke firmware versie heb jij dan?

Bedankt zover ,morgen de fritzbox  er aan hangen en opnieuw proberen   ik hoop dat er morgen iemand standby is ,om ons hierdoor heen  te loodsen .  Ps Peter waar staat die FM voor ? Mvg Ricardo .

@Bernase 

Met het T-Mobile profiel zullen er maar 2 LAN poorten werken dus je kan het beter doen zoals in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-fritz-box-7590-op-t-mobile-netwerk-345509?postid=1673258#post1673258

Zo zullen alle 4 de LAN poorten werken.

@peter-keetfm welke firmware versie heb jij dan?

7.56 maar ik heb een andere Fritzbox.

Firmware maakt niet zoveel uit.

Mits je een hele oude Fritzbox hebt ik verwacht dat de 7590 gewoon het T-mobile profile heeft.

Mijn Fritzbox 5590 komt ook uit Duitsland.

Draaide op Kpn met AON SFP module.

Nu bij T-Mobile met GPON SFP module.

Bij een Fritzbox is het belangrijk dat de regio goed staat.

Anders kun je niet de juiste provider selecteren.

@Bernase 

De FM staat voor dat ik vroeger FM zenders bouwde.

En een radio piraat ben geweest.

Ik kan je met de Fritzbox wel verder helpen hier.

Maar ik verwacht na dat je de juiste regio en dan na de reboot het T-mobile profiel hebt gekozen het gewoon werkt.

Reageer