Skip to main content

Hallo,

 

Sinds oktober heb ik aansluiting en deze werken met geleverde apparatuur maar net als bij Ziggo wil ik eigen router gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530, heb aantal keren contact opgenomen met support om info te leveren van de modem.

Na doorgeven modem info belde support na paar dagen terug dat alles was verwerkt en ik de modem kon gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530 aangesloten maar gebeurde niets, bleef hangen op moment dat ik toch een activatie id moest invullen.

Die niet gekregen dus setup aangepast zodat ik handmatig het voor elkaar kreeg om activatie id te skippen.

 

Tot heden nog niet gelukt en maak daarom nog gebruik van abbo oude provider maar goed betaal nu dubbel.

Ik wil best weer bellen maar dan wordt er nieuwe case gemaakt krijg reactie dat het opgelost en case word gesloten.

Werkt het niet dan moet je weer bellen, mooie zou zijn dat ik op de case melding een reactie kan plaatsen.

 

Of ik heb hier fout gemaakt maar heb de handleiding gevolgd maar misschien moet ik toch die code krijgen om connectie te kunnen maken.

Lees ook berichten dat je modem info kunt clonen van de meegeleverde modem maar wil liever de op correcte manier doen.

Heeft iemand info over hoe ik dit probleem kan oplossen of tips om te checken?

 

Melding id:

73919103

 

InfoModem:

Fritzbox 5530

Fritz!SFP XGS-PON module

 

Status modem bij aansluiten:

Knippert 2 keer snel wacht eventjes en dan weer 2 keer, in overview zegt hij “Establishing the connection...”

 

Info dat ik heb moeten doorgeven was Fritz!modem id maar niet de S/N id van de Fritz!SFP XGS-PON maar weet niet of dat relevant is.

 

Gr,

Jelte

Hey ​@Jvandermeer, welkom op onze Community!

Het ModemID zou geregistreerd moeten worden door ons. Ik zie dat dit gebeurd is, kan je het ModemID eens in je profiel zetten bij Info voor moderator? Dan kunnen wij controleren of het klopt. Je dient dan het Odido profiel te kiezen en VLAN op 300 te zetten. Hier de handleiding van AVM: https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-odido-configureren/


Hallo,

 

Sinds oktober heb ik aansluiting en deze werken met geleverde apparatuur maar net als bij Ziggo wil ik eigen router gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530, heb aantal keren contact opgenomen met support om info te leveren van de modem.

Na doorgeven modem info belde support na paar dagen terug dat alles was verwerkt en ik de modem kon gebruiken.

Heb de Fritzbox 5530 aangesloten maar gebeurde niets, bleef hangen op moment dat ik toch een activatie id moest invullen.

Die niet gekregen dus setup aangepast zodat ik handmatig het voor elkaar kreeg om activatie id te skippen.

 

Tot heden nog niet gelukt en maak daarom nog gebruik van abbo oude provider maar goed betaal nu dubbel.

Ik wil best weer bellen maar dan wordt er nieuwe case gemaakt krijg reactie dat het opgelost en case word gesloten.

Werkt het niet dan moet je weer bellen, mooie zou zijn dat ik op de case melding een reactie kan plaatsen.

 

Of ik heb hier fout gemaakt maar heb de handleiding gevolgd maar misschien moet ik toch die code krijgen om connectie te kunnen maken.

Lees ook berichten dat je modem info kunt clonen van de meegeleverde modem maar wil liever de op correcte manier doen.

Heeft iemand info over hoe ik dit probleem kan oplossen of tips om te checken?

 

Melding id:

73919103

 

InfoModem:

Fritzbox 5530

Fritz!SFP XGS-PON module

 

Status modem bij aansluiten:

Knippert 2 keer snel wacht eventjes en dan weer 2 keer, in overview zegt hij “Establishing the connection...”

 

Info dat ik heb moeten doorgeven was Fritz!modem id maar niet de S/N id van de Fritz!SFP XGS-PON maar weet niet of dat relevant is.

 

Gr,

Jelte

Dag Tommie,

Bedankt voor de snelle reactie, heb de modem info nu in profiel vermeld. Wat betreft setup, indien ik Odido selecteer moet ik op een moment een activatie id invullen.Heb dit te weten omzeilen door geen wizzard te gebruiken maar handmatig alles in te stellen.Ga dit nu nog eens proberen dan met vlan 300.

Gr,

Jelte


Laat mij de uitkomst weten ​@Jvandermeer! Je modemID komt in ieder geval nu overeen met die in ons systeem!


Hallo Cheyenne,

 

Bedankt voor het controleren maar modem blijft hangen bij het aanmelden, als ik de wizzard gebruik dan moet ik verplicht een activatie code meesturen.

Indien ik de wizzard afsluit kan ik in gewone setting wel Odido selecteren van glasvezel zonder de activatie code te moeten invullen.

Hierna gaat modem zich aanmelden en daar loopt het fout, na minuut geeft hij het op lijkt erop dat er geen reactie komt vanuit netwerk.

 


 


 


Reageer