Hi @SilvesterH, welkom op onze Community!
Dit zie ik inderdaad vaker terugkomen maar als het goed is moet het wel op te lossen zijn. De Google Nest ondersteund namelijk wel WPA-3 en zowel de 2,4 als de 5 GHz band, echter geen Wifi 6. Je geeft aan dat je dit al geprobeerd hebt alleen zie ik nu dat het nog aanstaat. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer uitgezet. Kan je mij ook aangeven wat de deurbel precie aangeeft en weet je toevallig het MAC-adres van de deurbel? Dan kan ik het wat beter onderzoeken!
Hoi @Tommie van Odido
Zover ik weet wordt Wifi 6 gewoon ondersteund, voordat we overstapte naar Odido gebruikte we ook gewoon wifi 6 en werkte naar behoren. Pas nu we het apparatuur en het netwerk van jullie gebruiken is het een probleem.
De deurbel geeft na het verbinden met de wifi, bij de stap dat hij de wifi test, de melding dat er geen internetverbinding is. Het MAC-adres zou moeten zijn ‘C2-04-19-84-45-66-82-FD’.
Dat MAC-adres kan ik inderdaad niet vinden @SilvesterH. Wel zie ik een Nest deurbel verbonden met het modem met MAC-adres: 1c:53:f9:43:47:4c. Maar deze is gewoon verbonden.
Zou je anders een factory reset willen uitvoeren en niks willen veranderen in het modem? Kan je dan kijken of er een verbinding gemaakt kan worden?
Ik kon de deurbel vannochtend verbinden door eerst een hotspot te maken met dezelfde naam, daarna de hotpsot uit te zetten. Sinds de wifi echter op wifi 5 is gezet doet hij het niet meer.
Dat MAC-adres kan ik inderdaad niet vinden @SilvesterH. Wel zie ik een Nest deurbel verbonden met het modem met MAC-adres: 1c:53:f9:43:47:4c. Maar deze is gewoon verbonden.
Zou je anders een factory reset willen uitvoeren en niks willen veranderen in het modem? Kan je dan kijken of er een verbinding gemaakt kan worden?
Deurbel gereset en hij is nu succesvol verbonden in 1 keer
Wel heb ik nu problemen met andere apparaten. Mijn WiFi punten doen het niet meer en op mijn mobiel krijg ik de melding als ik met de wifi wil verbinden dat deze is uitgezet door de beheerder.
Hi @SilvesterH, wat goed dat het gelukt is! Die andere punten zijn weer jammer maar we geven niet op. De wifi staat zeker niet uit. Je aangepaste netwerk (SSID) staat hier gewoon als beschikbaar en is goed te bereiken. Ik heb één aanpassing in het netwerk gemaakt, kun je het opnieuw proberen? Geen geluk? Zou je dan voor de zekerheid toch Tommie's tip willen volgen en het modem een fabrieksreset willen geven? Je SSID springt dan wel weer terug. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt!
Goedenavond,
Hier ook zelfde probleem.
Heb de Google Nest Deurbel nu 2 dagen en ben er al weer mee na de winkel terug geweest.
En heb een nieuwe ontvangen. Maar precies zelfde probleem, heb contact gehad met GOOGLE etc en die verwijzen me toch echt naar ODIDO. Heb diverse dingen geprobeerd ook via hier andere links geprobeerd
Problemen met koppelen Google Nest deurbel (batterij) en Google Nest Cam ! | Odido community
Dan werkt hij als ik met telefoon een Hotspot maak maar zodra hij weer verbonden is met de router van ODIDO dan direct weer geen verbinding, wat een gigantisch *** router dit.
ODIDO doe hier eens wat aan, en verder te vreden over de Verbinding etc maar nu met dit probleem en wat ik lees wordt er weinig aan gedaan. Kan ik deze Router ook vervangen voor een eigen?
Graag zsm reactie
Mvg
Jurgen Poelakker
Moderator edit: Het is niet toegestaan om scheldwoorden of andere kwetsende uitingen te gebruiken op deze Community. Check onze Huisregels voor alle info en respecteer ons beleid, alsjeblieft: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community
Hey @jpoelakker, welkom op onze Community!
Kan je de volgende stappen uitvoeren? Dit zou moeten werken:
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.