Hallo @wockhu1961
Wanneer je een laptop/pc rechtstreeks met de Zyxel-T54 verbindt, heb je dan nog steeds problemen met het bezoeken van websites?
dan lijkt het beter gaan….
vreemd genoeg was dat een paar dagen terug bij een eerdere test niet zo….
@wockhu1961
Wellicht kun je de Asus acces points even verwijderen en alles even op de Zyxel aansluiten. Als alles goed werkt dan moet het iets met de acces points zijn.
Kan je de mediaconverter en/of router ook.eens voor een aantal minuten stroomloos laten?
alles zit, zij het via een paar switches bekabeld aan de zyxel.
De accespoints zijn alleen voor wifi.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Het probleem is er nog steeds.
Direct met kabel op Zyxel ook via de Wifi van de Zyxel. Op meerdere computers, draadloos of via kabel, duurt het gewoon lang nadat je de computer hebt aangezet en hij opgestart is , voordat je toegang tot internet hebt.
Soms wel meer dan een minuut .
Regelmatig de melding Dns-probe-Started of
Dns-probe - finished no internet.
Wat al gedaan?
Alles opnieuw opgestart en enige tijd ban de stroom af…..Kabels vernieuwd……Diverse browsers
Verschillende DNS servers geprobeerd….
Help…alvast bedankt!
https://www.routerfreak.com/dns-probe-finished-no-internet/
Geen vast IP adres of DNS server ingeschakeld op de PC of laptop?
dat heb ik idd ook nog geprobeerd en momenteel geen vast ip of dns ingesteld
bedankt voor je reactie
alles geprobeerd uit de topic…
Kan het ook aan het modem router liggen of iets bij T mobile?
tnx
als er eenmaal toegang is lijkt het normaal te blijven werken….
@wockhu1961 Heb je misschien iets aan de genoemde oplossing in dit topic?
Zou het kunnen dat je 2 of meer dhcp servers in je netwerk hebt? Ofwel staat de dhcp server uit op je asus zenwifi accespoints.
@TMTV
ik heb. het geprobeerd helaas geen resultaat
bedankt voor je reactie…
En Wimpie ik heb de asus in ap modus geen dhcp server actief dan… ook jij bedankt voor je reactie
beste iedereen die meegedacht heeft ..bedankt daarvoor.
Het probleem is opgelost.!!!
In mijn netwerk zat ergens een TP link switch met een default ip adres . 192.168.0.1…
En dat is precies het ip adres dat ik de zyxel van T mobile ook had gegeven.
Hier kwam ik achter door alle apparaten en switches los te koppelen en 1voor1 alle apparaten aan te sluiten net zo lang tot probleem zich weer voordeed.
(Als ik alles loskoppelde en alleen een laptop rechtstreeks op de zyxel aansloot werkte het ok)
Ik kan wel een gat in de lucht springen!!