Skip to main content

Beste,

ik heb al een tijdje internet met snelheid van 1gbps. Maar als ik een speed test doe via de wifi dan kom ik rond de 95mbps. 

Ik heb vandaag toevallig een asus ASUS RT-AX82U als router geplaatst. Hiervoor kwam ik ook niet verder dan het bovengenoemde snelheid. Kabel gecontroleerd, tussen glasvezel kastje en modem zit 6a en tussen modem en router 5e. Ik heb een t54 modem.

wat zou het kunnen zijn? Hoor het graag.

met vriendelijke groet,

Hayder Alsaigh

Hieronder een test zonder router. Kabel van glasvezel box naar modem. 6a kabel gebruikt. Ik sta naast de modem en doe de speedtest 

Hi ​@Hayder89, ik ben allereerst benieuwd welke snelheden jij bekabeld haalt en of de snelheid hier wel in orde is. Dan kunnen we namelijk bepalen of het alleen een wifi issue is of dat de oorzaak ergens anders ligt. Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen en de resultaten hiervan willen delen? Dan kunnen we hiermee verder voor je! 

Nora,

ik heb een test gedaan dezelfde avond nog en kwam met laptop niet verder dan 100mbps. Vervolgens heb ik de kabel tussen mijn Huawei glasomzetter naar modem vervangen en daarna kwam die op 900mbps. Alleen met wifi blijft die hangen op 90-100mbps. 

Alvast bedankt.

Reageer