Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar wat technische ondersteuning en hoop dat iemand hier ervaring heeft met een soortgelijke situatie. Ik probeer een double NAT-situatie op mijn WAN-verbinding te voorkomen door VLAN 300 te configureren op mijn UniFi Dream Machine (UDM) Pro, maar zonder succes; ik ontvang geen IP-adres.
Om het probleem op te lossen en te anticiperen op toekomstige upgrades, heb ik een UFiber Loco aangeschaft. Later kwam ik er echter achter dat mijn verbinding gebaseerd is op XGS-PON (Huawei OptiXstar HN8010Ts-20), waardoor de UFiber Loco niet compatibel is. Dit brengt mij bij twee vragen:
1. Heeft iemand inzicht in waarom VLAN 300 niet lijkt te werken in mijn setup? Zijn er specifieke instellingen of aanpassingen die ik mogelijk over het hoofd zie?
2. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om deel te nemen aan de pilot voor XGS-PON met eigen apparatuur. Zijn er speciale vereisten of stappen die ik moet volgen om mijn interesse kenbaar te maken en in aanmerking te komen?
Elke hulp of richting in deze zou zeer gewaardeerd worden. Ik kijk uit naar jullie suggesties en eventuele adviezen over hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Bedankt!