Skip to main content

Geachte technische helpdesk, / Beste Community,

Ik heb een T56 modem met een 2 Gbit/s abonnement en twee Zyxel 5600 repeaters, en ik heb ook Ubiquiti Flex 2.5 Gb-switches aangeschaft om een stabiele en snelle bekabelde verbinding te realiseren.

Mijn setup is als volgt:

De T56 modem is geplaatst in de meterkast en aangesloten op de 2.5 Gb LAN-poort van de switch.

Beide repeaters zijn bekabeld aangesloten op de switch. Eén repeater staat in de woonkamer en is via een UTP-kabel verbonden met poort 1 van de switch in de meterkast. De tweede repeater is op de bovenverdieping geplaatst en bekabeld aangesloten op dezelfde switch. De bekabeling in huis is Cat6 en Cat7.

Ik ervaar echter een probleem met de repeater op de bovenverdieping:

Deze repeater maakt een aparte SSID aan met de naam van de repeater (Zyxel_6365), in plaats van de bestaande netwerk-SSID te gebruiken.

Daarnaast merk ik dat de verbinding op de bovenverdieping traag is, ondanks de bekabelde opstelling.

Mijn vraag is of het mogelijk is om beide repeaters bedraad aan te sluiten op de T56 modem en toch op beide repeaters een stabiele 2.5 Gb verbinding te krijgen. Ik wil namelijk beide repeaters bedraad laten werken voor de stabiliteit.

Kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen en de juiste instellingen door te voeren, zodat beide repeaters functioneren als access points met dezelfde SSID en een snelle verbinding?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

W.M.

Hallo @Massri 

Je zou de WiFi versterker boven eens kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje voor ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden. 2 versterkers bekabeld aangesloten zou geen probleem moeten zijn.

Reageer