Hoe krijg ik Zyxel T-56 en accesspoint wx5600 goed werkend?
Hallo,
Onlangs heeft Odido mijn router/modem vervangen door een Zyxel T56 omdat ik glasvezel heb en heel veel apparaten (bel, deurslot, lampen, stofzuiger, nest thermostaat, brandmelders, sonos en zoonlief spaart electronica:-)) . Aangezien mijn wifi nog steeds niet stabiel was, heb ik een WXa5600 access point erbij aangeschaft. Maar het lijkt alsof mijn wifi problemen steeds groter worden. Het access point is volgens handleiding netjes met lan kabel geinstalleerd, lampjes zijn mooi groen, maar ik zie hem niet in het odido configuratie scherm van mijn router (192.168.1.1). Ik verbaas me trouwens ook over de slechte User Interface van deze schermen (is er geen betere app?). Onlangs van zyxel de mesh app geinstalleerd en zie wel dat het accesspoint actief is, maar meer doet deze app ook niet.
Zo nu en dan valt mijn sonos weg of mijn nest valt weg. Ik ben totaal geen netwerkbeheerder, vind al dat ik inmiddels meer kennis heb dan wat een normaal gezin zou moeten hebben...
Hoe kan ik nu zien of mijn access point goed werkt, iemand een tip waar ik moet kijken in het configuratiescherm (192.168.1.1)? Of hoe ik de settings moet instellen voor 2.4 ghz en 5ghz? Ik zie trouwens ook nergens internet 6 staan, alleen een scherm met dat easy mesh enabled is.
Al met al weinig kennis en een hoop geklungel met wifi.
Mvg. Dionne
Bladzijde 2 / 2
Het was een beetje lastig om de WAP te herkennen tussen al mijn wifi apparaten. Maar als dit hem is: WX5600-20690 dan zie ik hem nu (uiteindelijk na resetten) ook.
Is het aan te raden om WIFI6 uit te zetten en bv 802.11b/g/n aan te houden? want ik heb geen wifi6 nodig eigenlijk en het lijkt alsof meer frequenties mijn apparaten meer verstoren...Ik las dit ergens in een andere post.
De MPro Mesh zegt nog wel steeds MESH: Offline
@dionnepeters en @Waqqas dit probleem heb ik ook met de T56 na upgrade naar de b10versie. Na het resetten van modem en wifipunt werkt het wifipunt eindelijk, maar in de app staat nog steeds 'Mesh Offline'. Zyxel is ook niet bereikbaar en verwijzen naar Odido. Deze Zyxel T-56 is echt rommel eerste klas.
@dionnepeters en @Waqqas dit probleem heb ik ook met de T56 na upgrade naar de b10versie. Na het resetten van modem en wifipunt werkt het wifipunt eindelijk, maar in de app staat nog steeds 'Mesh Offline'. Zyxel is ook niet bereikbaar en verwijzen naar Odido. Deze Zyxel T-56 is echt rommel eerste klas.
Dat geloof ik graag. Ik ben van de T50 naar de T56 gegaan (bij gebrek aan kennis en met het oog op de toekomst) maar ik heb alleen maar problemen gehad. Anyway, nu blij dat het Access Point eindelijk zijn werk doet.
@dionnepeters mooi om te horen. Geniet ervan
Mensen, ik reageer hier maar even omdat ik een vergelijkbaar probleem lijk te hebben.
Deze week is Internet door Odido geïnstalleerd en dat is prima gegaan. T56 modem werkend, supersnel klaar en nu supersnel internet.
Aansluitend 2 WX5600 bedraad aangesloten en alles was mooi zichtbaar in de MPro Mesh app (solid groene lijnen tussen T56 en WX5600. Als ik het goed heb gezien stond de T56 op _b7_ software.
Maar na een nachtelijke update is het volgende veranderd:
software T56 is naar _b10_ geupgrade.
WX5600 zijn beide niet meer zichtbaar als AP
WX5600 staan nu beiden in de lijst met verbonden apparaten (en krijgen dus een IP adres in range 192.168.1.xxx).
MESH: Offline volgens de MPro app (maar als ik inlog op de T56 staat Easymesh gewoon aan.
WX5600 lijken gewoonweg niet te werken: als ik er naast sta gaat de telefoon gewoon op 5G ipv Wifi.
Lampjes op de WX5600: power is solid oranje, draadloos is solid groen en wif is solid groen bij eentje en knippert groen bij de ander.
Ik heb inmiddels alles tig keer gereset en herstart, heb andere kabels gebruikt om te testen, maar niks lijkt te werken. Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik dit nu goed werkend?
@V1nc5nt dit probleem doet zich voor na de updat inderdaad. Dit heb ik vaker aangekaart, maar Odido herkent dit probleem niet of verwijst naar Zyxel, omdat de Meshpro app niet van hun is. Ik heb ook contact gehad met Zyxel, maar zij verwijzen weer naar Odido.
Van deze modem moet je niet teveel verwachten. Is de slechtste modem ooit geleverd door T-Mobile/Odido. Geeft diverse problemen bij randapparatuur. Ik ervaar bijvoobeeld problemen met de verbinding als ik een switch aansluit. Haal ik de switch weg dan werkt alles weer. Dat de wifipunten niet getoond worden in de app en in de modem is niet erg. Ze werken wel. Tenminste bij mij wel.
@anoniemanoe voor de update kon ik zien hoeveel apparaten verbonden waren met de T56 en met de WX5600, maar nu zie ik helemaal niks meer. Maar ik ben het met je eens: als ze het maar doen. Maar daar twijfel ik heel erg aan, aangezien ik in sommige delen van het huis nauwelijks wifi signaal heb (zoals gezegd de telefoon gaat vaak over naar 5G).
Aan de switches had ik ook al gedacht (na het lezen van jouw eerdere comments), maar ook als ik die er tussenuit haal, verbeterd er niks. Ik heb ook al gedacht om nieuwe switches te kopen, maar dat lijkt de oplossing ook niet.
@V1nc5nt zijn je modems bedraad aangeloten? mijn wifipunten zijn bedraad aangesloten op de modem. Ik heb ook de wifipunten gereset. Dat was de oplossing bij mij. Als je de wifipunten hebt gebruikt met een andere modem dan blijven bepaalde instellingen opgeslagen en werken ze niet goed met de nieuwe modem.
@anoniemanoe De wifipunten kwamen nieuw uit de doos (samen met het modem/router). Maar het gekke was: één had een “WX5600-xxxxx” als naam en de andere gaf als naam “extender”. Na een reset had die ook een “WX5600-xxxxx” naam. Mogelijk een hergebruikt wifipunt?
Alles is bedraad aangesloten met cat6 kabels. Ik heb de switches er ook al eens tussenuit gehaald, maar dat veranderd niks.
Ik heb inmiddels wel 20 resets uitgevoerd op de T56 en op beide WX5600 maar de uitkomst is steeds hetzelfde: de WX5600 krijgt een IP adres vanaf de T56 en wordt geen AP.
@Tommie van Odido@Jason van Odido@Ishana van Odido Wanner kunnen we allemaal een juiste antwoord verwachten ? We betalen allemaal voor het WiFi punten maar ze werken nog steeds niet.
Wanner komt een nieuwe update van de router waar de probleem met Mesh opgelost?
Voor de update b10 heeft mesh normaal gewerkt ?
Hi @Browarus, welkom op onze Community!
Kan je mij iets meer uitleg geven? Wat werkt er precies niet? Ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat de wifipunten netjes hun werk doen. Je apparaten switchen goed tussen de wifipunten en het modem. Hier kun je zien dat dit apparaat met het modem, wifipunt 1 en 2 verbinding maakt en goed ook!
Hoi @Tommie van Odido,
Wat in mijn ogen het grootste issue is: hoe kan ik zelf zien dat mijn wifipunten goed werken? In jullie eigen app kan ik dat niet zien, en in de ProMesh app zie ik mijn wifipunten niet als AP staan (zoals dat volgens de uitleg wel zichtbaar zou moeten zijn), maar krijgen ze gewoon een IP adres. Daarom is er veel twijfel en onduidelijkheid over het juist werken van de wifipunten. In mijn geval lijkt het nu te werken, maar ik kan het nergens zien.
Blijkbaar kunnen jullie het dus wel zien, maar het lijkt me onwenselijk dat we hier allemaal aan jullie gaan vragen of het bij ons werkt. Mij lijkt dat we de juiste werking van het mesh netwerk zelf in de app moeten kunnen zien (net zoals hoeveel apparaten er op ieder wifipunt of modem zitten, zodat je kunt checken of ze een beetje goed geplaatst staan).
Hopelijk een beetje duidelijk…
Hoi @Tommie van Odido,
Wat in mijn ogen het grootste issue is: hoe kan ik zelf zien dat mijn wifipunten goed werken? In jullie eigen app kan ik dat niet zien, en in de ProMesh app zie ik mijn wifipunten niet als AP staan (zoals dat volgens de uitleg wel zichtbaar zou moeten zijn), maar krijgen ze gewoon een IP adres. Daarom is er veel twijfel en onduidelijkheid over het juist werken van de wifipunten. In mijn geval lijkt het nu te werken, maar ik kan het nergens zien.
Blijkbaar kunnen jullie het dus wel zien, maar het lijkt me onwenselijk dat we hier allemaal aan jullie gaan vragen of het bij ons werkt. Mij lijkt dat we de juiste werking van het mesh netwerk zelf in de app moeten kunnen zien (net zoals hoeveel apparaten er op ieder wifipunt of modem zitten, zodat je kunt checken of ze een beetje goed geplaatst staan).
Hopelijk een beetje duidelijk…
Hi @Browarus, welkom op onze Community!
Kan je mij iets meer uitleg geven? Wat werkt er precies niet? Ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat de wifipunten netjes hun werk doen. Je apparaten switchen goed tussen de wifipunten en het modem. Hier kun je zien dat dit apparaat met het modem, wifipunt 1 en 2 verbinding maakt en goed ook!
Misschien in jullie system kunnen jullie zin maar praktisch, als mij wifi punten werken heb ik geen internet in bepaalde plekken. bijvoorbeeld: bij de woonkamer, als wifi bunt werken krijg ik geen internet maar als telefoon en andere dingen pakken signaal van router alles werkt…
Voor de update heeft alles netjes gewerkt, probleem licht niet bij mij thuis maar echt in de update.
Van een kant snap ik dat jullie router en punten van ZYXEL kopen maar van tweede kant jullie zijn zo grote klant dat ze moeten per direct iets oplossen als zo veel problemen bij jullie klanten komen.
Mij WIFI punten geven signaal van WiFi maar geen interen ? Waarom ?
Hi @V1nc5nt, dit wordt opgelost in de nieuwe firmware van het wifipunt. Wanneer die uit zal komen weet ik op dit moment nog niet maar dit gaat het wel oplossen!
Hey @Browarus, zou je eens met een apparaat (telefoon of laptop) van het modem naar een wifipunt kunnen lopen? Blijf dan ongeveer een minuut staan bij het modem en wifipunt. Doe dit een keer of drie en noteer de tijstippen. Zal je het MAC-adres willen delen van het gebruikte device? Dan kunnen we kijken wat er precies gebeurt!
@Tommie van Odido,
Thanks, wachten we dat rustig af.
@Tommie van Odido hoi Tom. Ik ben sinds een paar dagen glasvezel-klant maar met mijn modem op b10 en mijn wifipunten op b8 heb ik geen werkende wifi-punten.
Kan jij mijn modem naar b8 zetten?
Heb bij de service-desk om compensatie gevraagd. Geen zin om te betalen voor wifi-punten die niet functioneren.
@HermanPierrot Ik had ook al gereageerd in het andere topic waarop je had gereageerd, maar het terugzetten naar b8 is niet mogelijk. Het betreft een weergave issue op de b10 maar het meshnetwerk werkt wel. Mocht je na het wijzigen van bepaalde instellingen op de apparaten waar het niet werkt, nog steeds niet kunnen verbinden? Dan ontvangen we graag de client (merk en model) zodat we dit verder uit kunnen zoeken.
gewoon online in je modem instellingen kijken (in google zoekvenster .je IP nummers zetten en dan de Admin code achter op je modem invoeren.dan heb je toegang tot alle instellingen van je modem, en als je vast loopt ,gewoon reset 2x achter elkaar zwarte knopje met een naald indrukken .ook de tv box 2x indrukken voor eventueel een harde reset.
mvg
Hoe weet ik of de juiste firmware op mijn router staat? @Tommie van Odido
Hoi @Barrygerritsen, ik kan je snel aan een antwoord helpen! Je kan zelf zien welke firmware versie er op het modem staat door in te loggen op het modem. Ik heb ook gelijk voor je nagekeken welke versie er op het modem staat en ik kan je verzekeren dat je met de b10_0130 firmware de nieuwste versie hebt.
Geef het gerust aan als je nog andere vragen hebt, ik help je er graag mee!
Hi @Cal van Odido, dank voor het antwoord. Dan zal het probleem niet in de firmware zitten.. net een belletje ontvangen dat mijn router omgewisseld kan worden en morgen wordt er een geleverd. Even afwachten wat dat gaat doen.
Hoi @Barrygerritsen, ik help je heel graag met het probleem dat je ervaart, alleen om welk probleem gaat het precies? Ik zie dat je ook actief bent in dit topic: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk). Dit ligt inderdaad niet aan je firmware of aan het modem, maar aan het netwerk als groter geheel. Wij behandelen het probleem op het WBA netwerk met hoge prioriteit en we hopen van harte dat dit heel snel is opgelost.
Is de beloofde software-update er inmiddels? Die waar MPro Mesh wel werkt. Dit elworft al 8 maanden beloofd……
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.