Skip to main content

Kan iemand mij helpen? ik heb net glasvezel geïnstalleerd gekregen van 1 Gbit/s  Als ik de snelheid meet van de modem die ik er bij heb gekregen kom ik bijna tot 1 Gbit (946 Mb/sec)

Ik heb een mesh tussen staan. een orbi RBR50 met een satelliet op eerste verdieping.

Op zolder krijg ik maar 56 MB/s ! Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een grotere snelheid krijg op zolder? De Orbi RBR50 is een wat ouder systeem, maar moet volgens mij voldoende zijn. Of is het dat ik toch een ander Mesh systeem moet hebben?

Hallo @DJVER 

Wat haal je bekabeld op de Orbi RBR50? En is hij ingesteld als router of Acces Point? Eventueel kan je de Orbi ook aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel. Dit stel je dan in in de Orbi:

Als ik een snelheidstest doe van de Orbi zelf dan haal ik iets van 883 Mb/sec. Deze is op de gig poort aangesloten op de modem v odido.  Het is wel minder dan 1 Gb/s. Maar ieder geval veel meer als ik boven op zolder zit. ( 65 Mb/s nu). Ik heb op de eerste verdieping een satellliet van de Orbi). Signaal sterkte perfect. Alleen de snelheid dus niet).

dus die VLAN zou een oplossing kunnen zijn?.. maar dan zit ik volgens mij nog steeds met de snelheid tussen de orbi en mijn computer boven..of zie ik iets over het hoofd?  Of moet ik ‘gewoon’ een krachtigere Orbi hebben? 

@DJVER

Ja kan even testen met de Orbi in router modus op de mediaconverter en kijken hoe dat gaat.

Andere apparaten boven die met de satteliet verbinden hebben ook een lage snelheid?

En is de pc draadloos of via de WiFi verbinden? Misschien is de verbinding tussen Orbi en satteliet toch niet optimaal.

ja andere apparaten hebben ook boven een trage snelheid. Alles is op WIFi. Ik ga eerst vanmiddag even proberen om de ORBi rechtstreeks  te plaatsen als router direct aan de mediaconverter. Bedankt ieder geval voor het meedenken :)

Reageer