frtzbox 5590 met XGS-PON aansluiten / instellen.

  • 7 February 2024
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Ik heb een fritzbox 5590 met een XGS-PON modulen. 

Keurig aan odido Serie nummer van modem en XGS-PON modulen doorgegeven.  Ik kreeg een email dat er binnen 3 dagen een reactie komt. Maar uiteraard komt die er niet. 3 weken later dat het allemaal moeilijk is en eigenlijk niet gaat, zegt de back office. Ik moet maar de ont serienummer van odido in het fritzbox invoeren. En de flam wijzigen.

Heeft er iemand enig idee hoe dit in de fritzbox moet?

Volgens mij wil odido iedereen die een eigen modem wil gebruiken, het zo moeilijk maken.

Ze geven geen ondersteuning aan een eigen modem, maar ze kunnen ook niet hun eigen procedure volgen om een ieder die een eigen modem wil gebruiken. Aangeven dat men het serienummer van de XGS-PON module en modem, en er dan niets mee doen

 

Demi van Odido 3 maanden geleden

Hi @Cornelis69, we hebben op onze Community een aantal topics die je verder kunnen helpen bij het gebruik van een eigen modem. Je vindt dit in onze wiki. Voor het configureren/wijzigen van de VLAN kun je dit topic gebruiken: VLANs in het Odido netwerk (gebruik een managed switch om je niet VLAN router aan te sluiten) | Odido community. Hopelijk lukt het hiermee en anders zijn er genoeg klanten ook op onze Community die je hiermee verder kunnen helpen! 😊

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Cornelis69, we hebben op onze Community een aantal topics die je verder kunnen helpen bij het gebruik van een eigen modem. Je vindt dit in onze wiki. Voor het configureren/wijzigen van de VLAN kun je dit topic gebruiken: VLANs in het Odido netwerk (gebruik een managed switch om je niet VLAN router aan te sluiten) | Odido community. Hopelijk lukt het hiermee en anders zijn er genoeg klanten ook op onze Community die je hiermee verder kunnen helpen! 😊

Reputatie 3

@Cornelis69 Odido ondersteunt op dit moment nog geen eigen modem met XGS-PON. (Je kunt hierover in verschillende topics op het forum lezen.)

Tenminste als je dit modem zonder de ONT wil gebruiken. Je kunt het modem wel als router gebruiken met de ONT (verbinden met UTP kabel). Je hoeft dan niks te registreren. Wel VLAN instellen. Dat kan gewoon op de fritzbox. Als je fritzbox de nieuwste firmware heeft, dan kun je zelfs gewoon “odido” kiezen, en is dit allemaal al voor je ingevuld. Een managed switch, waarover je kunt lezen in de link van @Demi van Odido hoef je niet te gebruiken.

Reageer