Skip to main content

Als ik inlog op mijn router en vervolgens op "verbindingen" klik, blijft hij hangen. Zie screenshot. De witte bolletjes blijven eeuwig doordraaien. Dit gebeurt In edge en chrome op een desktop en ook in chrome op een tablet.

Het heeft wel gewerkt en is erg onhandig als je wilt zoeken op welk ip een apparaat zit, want dat lukt nu niet.

Ik heb ook al een herstart van de router gedaan, maar dat hielp niet. Wifi staat trouwens uit op deze router omdat ik een eigen wifi mesh systeem gebruik.

Kan iemand even proberen of het bij hem/haar wel werkt? En of je wifi aan of uit hebt staan?

Hey ​@Donjeer, welkom op onze Community.

Goed dat je dit aangeeft, ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware teruggezet wordt naar de vorige versie. Daarmee zijn de reboots opgelost!

@Tommie van Odido  Dankjewel! Hopelijk gebeurd dat snel is daarmee idd het probleem opgelost.

@Tommie van Odido  ik heb inmiddels helemaal geen internet. Het lampje blijft rood. Maar ik weet niet of dat komt doordat de firmware al gedowngrade is of door een andere oorzaak. Soft resets werken in ieder geval niet. 

@Tommie van Odido  precies op het moment dat ik die firmware downgrade vroeg had ik kort daarna een week helemaal geen internet meer (glasvezel poort was stuk). Dat is nu net gemaakt dus ik wil wederom vragen of je mijn firmware versie kunt downgraden vanwege onder andere de reboots? Heb nu versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Hey ​@Donjeer, de vorige keer dat we hem wilde downgraden was het modem offline. De downgrade loopt nu as we speak! Kan je controleren of het nu niet meer gebeurt? 

@Tommie van Odido ja dat klopt. Ik had het hier aangevraagd maar precies op die dag stopte ook mijn internet er helemaal mee. Gek genoeg heb ik dus net een nieuw glasvezel kastje en kon ik met de nieuwste firmware van het modem inloggen en naar bv systeem informatie gaan zonder reboot. Dat kon voorheen niet. Dus wellicht was mijn probleem al opgelost zonder downgrade. Niet lang kunnen testen omdat ik maandag pas nieuw kastje gekregen heb en in die korte tijd nog geen issues gehad heb die ik voorheen had met de nieuwste firmware. Kan dat niet goed verklaren eigenlijk. Maar zie nu inderdaad de vorige firmware versie staan en zal het in de gaten houden.  

Laat maar weten als hij dit gedrag weer vertoond ​@Donjeer, dan gaan we het verder onderzoeken! 

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido ​@Demi van Odido kan een van jullie mijn modem ook downgraden? Ik heb ook _b28 en (weer) last van reboots, voornamelijk als ik in de web-gui ga.

Sinds vorige firmware update (o.a. ivm issue dat Youless geen ip-adres kreeg) heeft het vrij lang goed gewerkt na factory reset, alleen heb ik wel al maanden lang last van het feit dat mijn Chromecasts vrij regelmatig de verbinding verloren.

Ik ging eens wat zoeken in de community, en las regelmatig dat 2.4G en 5G met dezelfde SSID niet handig zou zijn icm Chromecast. Ik heb EasyMesh uitgezet en het 5G netwerk een eigen SSID gegeven. De Chromecast werkt sinds dat moment een stuk betrouwbaarder en de verbinding wordt ook niet meer verbroken tijdens het kijken van bv. een film.

Voordat ik maanden geleden van jullie het advies kreeg om terug te gaan naar fabrieksinstellingen waren netwerken ook gescheiden/andere SSIDs, maar na de reset heb ik EasyMesh toen maar aan laten staan waardoor 2.4G en 5G dezelfde SSID hadden.

Helaas heb ik nu wel weer last van dat de web-gui van mijn T54 regelmatig niet meer werkt, reboots als de web-gui het wel doet en ik wat door de instellingen klik, en spontane reboots van modem.

Waarom is het een ontwikkelaar nog steeds niet gelukt om deze bug die al meer dan een jaar bekend is op te lossen en een nieuwe firmware versie beschikbaar te stellen???

Hi ​@ed-win, dank voor dit verzoek. Ik snap het en excuus voor het ongemak. De personen die dit in orde kunnen maken zijn momenteel met verlof. Zou je mij daarom een bericht willen sturen in dit topic op 03-01-2025? Ik kan dan verzoeken om de downgrade uit te voeren aan de persoon die dan weer aanwezig is!

Hi ​@ed-win, dank voor dit verzoek. Ik snap het en excuus voor het ongemak. De personen die dit in orde kunnen maken zijn momenteel met verlof. Zou je mij daarom een bericht willen sturen in dit topic op 03-01-2025? Ik kan dan verzoeken om de downgrade uit te voeren aan de persoon die dan weer aanwezig is!

@Cheyenne van Odido: Ik zal op 3-1 nog een berichtje posten.

De firmware van deze modems is gewoon zeer brak en slecht uitgewerkt.  🤷‍♂️

Disconnects op de wifi regelmatige restarts en als je in de instellingen wil loopt de bende vast.

Parental controls zijn ook een bij elkaar geraapt zooitje.

De firmware van deze modems is gewoon zeer brak en slecht uitgewerkt.  🤷‍♂️

Disconnects op de wifi regelmatige restarts en als je in de instellingen wil loopt de bende vast.

Parental controls zijn ook een bij elkaar geraapt zooitje.

Ik beschik inmiddels over een glasvezel aansluiting in de meterkast, maar zolang Odido de problemen met mijn modem niet weet op te lossen ga ik zeker niet overstappen naar glasvezel.

De kans is zelfs groot dat ik na het einde van mijn contractperiode verhuis naar KPN of naar Ziggo. Daar heb ik eigenlijk nooit de wifi problemen gehad die ik met het Odido modem wel heb.

Hopelijk weten ze spoedig een firmware versie uit te brengen die wel betrouwbaar is.

@Cheyenne van Odido Kan jij via bv ​@Tommie van Odido regelen dat de firmware van mijn modem wordt aangepast, zodat ik niet steeds crashes ervaar als ik bv. in de admin interface inlog.

Hey ​@ed-win, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig gedowngrade worden! 

Hey ​@ed-win, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig gedowngrade worden! 

@Tommie van Odido is dat iets wat automatisch gaat? Of moet iemand handmatig de modems die op de lijst staan van nieuwe firmware voorzien?

Hoe lang duurt het ongeveer, oftewel: wat is “spoedig”?

Hij is als het goed is dezelfde dag uitgevoerd ​@ed-win, ik kan het modem op dit moment niet uitlezen. Je kunt dit zelf controleren in het modem of het modem rebooten zodat ik het kan controleren. 

Hij is als het goed is dezelfde dag uitgevoerd ​@ed-win, ik kan het modem op dit moment niet uitlezen. Je kunt dit zelf controleren in het modem of het modem rebooten zodat ik het kan controleren. 

@Tommie van Odido Ik vroeg het omdat mijn firmware na een paar dagen nog steeds op V5.17(ABZC.0)T54C_b28 stond. En nu nog steeds.

Modem rebooten: dat gaat met enige regelmaat vanzelf, blijkbaar 3 minuten geleden nog:

Uptime van systeem

0 dagen 0 uur 3 minuten 32 seconden

@Tommie van Odido zou jij kunnen kijken waarom de firmware aanpassing van mijn modem nog steeds niet is doorgevoerd?

Staat nog steeds op:

Modelnaam

DX5401-B0

Firmware-versie

V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Reageer