Skip to main content

Ik weet dat er een aantal Topics zijn geweest maar die zijn niet meer recent en wordt ik met de info niet verder geholpen.

 

Probleemomschrijving:

Tijdens het spelen van een online match in NBA2k24 op de playstation 5 wordt ik er uit gegooid en krijg dan een network error 56d85bb8. En een seconde hierna kan ik dus ook gewoon netjes weer aanmelden en spelen. Na mijn PS5 een statisch IP adres gegeven te hebben en in de DMZ geplaatst te hebben i.v.m. de mogelijke port forwarding issues lijkt dit niet opgelost. Vervolgens ingelogd op de zyxel t56 router en heb in de loggings gezien dat de DHCP lease lijkt te verniewen. Ik dus weer wat potjes spelen tot het gebeurde en precies wanneer ik er uit wordt gegooid wordt mijn WAN adres DHCP lease gerenewed. Dit dus meerdere keren getest. 

Vanuit ook reddit posts over de error code zie ik dus dat zei contact hebben opgenomen met hun ISP om iets aan te laten passen.

 

Wat mij opvalt is dat het systeem aangeeft de lease 1800 seconden zou zijn (30min). Maar dit nu elke 15minuten daadwerkelijk uitvoert.

 

Verder werkt alles ook, ook thuiswerken op VPN geen issues (vreemd), pingen laat ook geen loss zien. Maar dit spel is blijkbaar hier heel gevoelig voor (zie de forums over deze fout komt elk jaar voor). Bij eerder providers geen last van gehad alleen nu sinds overstap naar Odido.

 

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de servicedesk van Odido, die raadde mij o.a. aan hier een topic van te maken terwijl zei vanuit hun kant hier achter te komen.

 

De oplossing zou uiteindelijk zijn om die leasetijd te verlengen lijkt mij indien mogelijk. Elke andere oplossing mag natuurlijk ook :)

 

 

Hallo @Killainz 

De korte leasetijd lijkt mij het probleem niet aangezien al het andere wel werkt. Hier zie ik ook hetzelfde in de logs maar het zorgt niet voor problemen.

Het issue met NBA hebben meer mensen last van en bij iedereen was de oplossing om een eigen router te gebruiken, blijkt dus iets met de Zyxel te zijn 

Het is niet aan te raden om je PlayStation in de DMZ de zetten 


Hi @Waqqas 

 

Het leek hier wel op, ik geloof niet echt in toeval als het elke keer raak is op het moment dat dus de logs dit aangeven. Maar zo veel verstand heb ik er nou ook niet van.

Fijn om te horen dat je ervaring hebt met specifiek deze NBA issue. Dus laten we dat eens proberen.

Ik heb nog een Fritzbox liggen. Is het dan de bedoeling dat ik het Zyxel modem vervang door de fritzbox en dan eens opnieuw te proberen? Moet ik hiervoor nog settings aanpassen voor dat ik de kabel omzet?

 

 


@Killainz 

Internetkabel vanaf de mediaconverter in de WAN poort van de Fritzbox, in de interface Odido als ISP kiezen of andere ISP en dan VLAN 300.


Bij mijn fritz heet het nog t-mobile…

 


Dan moet je je Fritzbox een firmware update geven @JwBokx. Dan moet je Odido zien staan! 


Zal het eens nakijken dan.

Heb geen melding gezien, dus goed om te controleren.


Reageer