Ik weet dat er een aantal Topics zijn geweest maar die zijn niet meer recent en wordt ik met de info niet verder geholpen.
Probleemomschrijving:
Tijdens het spelen van een online match in NBA2k24 op de playstation 5 wordt ik er uit gegooid en krijg dan een network error 56d85bb8. En een seconde hierna kan ik dus ook gewoon netjes weer aanmelden en spelen. Na mijn PS5 een statisch IP adres gegeven te hebben en in de DMZ geplaatst te hebben i.v.m. de mogelijke port forwarding issues lijkt dit niet opgelost. Vervolgens ingelogd op de zyxel t56 router en heb in de loggings gezien dat de DHCP lease lijkt te verniewen. Ik dus weer wat potjes spelen tot het gebeurde en precies wanneer ik er uit wordt gegooid wordt mijn WAN adres DHCP lease gerenewed. Dit dus meerdere keren getest.
Vanuit ook reddit posts over de error code zie ik dus dat zei contact hebben opgenomen met hun ISP om iets aan te laten passen.
Wat mij opvalt is dat het systeem aangeeft de lease 1800 seconden zou zijn (30min). Maar dit nu elke 15minuten daadwerkelijk uitvoert.
Verder werkt alles ook, ook thuiswerken op VPN geen issues (vreemd), pingen laat ook geen loss zien. Maar dit spel is blijkbaar hier heel gevoelig voor (zie de forums over deze fout komt elk jaar voor). Bij eerder providers geen last van gehad alleen nu sinds overstap naar Odido.
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de servicedesk van Odido, die raadde mij o.a. aan hier een topic van te maken terwijl zei vanuit hun kant hier achter te komen.
De oplossing zou uiteindelijk zijn om die leasetijd te verlengen lijkt mij indien mogelijk. Elke andere oplossing mag natuurlijk ook :)