Skip to main content

Ik zeg graag mijn contract eenzijdig op per 30/11/2024. 

Ik ben al sinds 1 maart abbonee van Odido maar ik heb de afgelopen drie maanden nauwelijks internet gehad. Het begon goed, maar de laatste tijd is het echt dra-ma-tisch.
 

Verloop

  • Melding gemaakt in augustus (Kenmerk: 2370/WFB73634) dat ik problemen heb met zeer traag internet in de avonduren. Dit is vervolgens eind augustus volgens Odido “opgelost”, ik heb er alleen nooit wat van gemerkt. 
     
  • Vervolg melding gemaakt in oktober (dezelfde kenmerk) dat ik problemen ervaar de gehele dag (zowel wifi als bekabeld). Upload snelheid zit soms in de paar kb, jitter tot in de 2000. In de avond heb ik helemaal geen internet meer, gedurende mijn werkdag mag ik blij zijn als mijn teams meeting niet uitvalt. 
     
  • Monteur langs geweest 25 oktober. Heeft een test uitgevoerd, kastje vervangen. Wi-fi deed het een paar uur goed maar deze week is het internet heel traag (zelfs slechter dan in de voorgaande weken). Zowel internet als bekabeld kan ik bijna geen pagina laden, werken doe ik tegenwoordig alleen op de Odido voucher hotspot (voldoende om te kunnen werken). In de avond kan ik niet gamen, of uberhaupt normaal een serie streamen.

Aangezien ik zie dat dit probleem bij veel mensen bekend is (zie hieronder), en ik al drie maanden (augustus, september, oktober) bijna geen internet heb, ben ik er wel een beetje klaar mee. Graag per 30/11/2024 opzeggen zodat ik een aantal weken heb om een nieuw abbonement te zoeken, en mits mogelijk graag nog twee vouchers sturen voor hotspot internet zodat ik in ieder geval de komende weken kan werken. 
 

Ik verwacht dat Odido meewerkt met de opzegging en geen verdere opzeg boete oplegt door het probleem beschreven hierboven.

 

Goed dat je hier een topic over opent! @shpponer Oprecht sorry dat we dit issue nog niet hebben kunnen oplossen. Ik help je uiteraard graag verder!

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de opzegging in orde te maken. Echter heb ik nog jouw persoonlijke gegevens nodig ter verificatie. 

Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag!


Goed dat je hier een topic over opent! @shpponer Oprecht sorry dat we dit issue nog niet hebben kunnen oplossen. Ik help je uiteraard graag verder!

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de opzegging in orde te maken. Echter heb ik nog jouw persoonlijke gegevens nodig ter verificatie. 

Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag!

Dag Teresa, 

Gedaan! Zou je kunnen bevestigen dat mijn contract per 30 november eenzijdig wordt opgezegd zonder enige boete?

Zou je mij tevens nog een of twee vouchers kunnen sturen voor unlimited internet zodat ik in ieder geval de komende weken nog gewoon kan thuiswerken?

Bij voorbaat dank.


@shpponer Heel erg bedankt! 

Ik ben meteen aan de slag gegaan en heb de opzegging (kosteloos) per 30-11-24 in het systeem gezet. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de apparatuur te retourneren. 

De vouchercodes stuur ik je ook gelijk toe. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag!

 


Ik ervaar ook al meerdere maanden dit probleem. 
Hoge ping in de avond uren met dermate trage verbinding dat het niet werkbaar is. 
Zie verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)


Inmiddels meerdere keren zijn er monteurs langs geweest, heb ook nieuwe hardware ontvangen maar ter vergeefs is het probleem nog steeds niet opgelost… 
Inmiddels al tal van tickets aan laten maken die gesloten worden zonder oplossing te bieden. 
74004850 1807/73152468 2370/ROI15094 73040864 
 

Er zou uitgezocht worden of ik mijn contract tot mei 2025 kosten loos kan laten opzeggen. 
Hier ook niets van gehoord, vandaag gebeld, werd er aangegeven dat er 8 november een beslissing is genomen dat dit niet kan. Waarom niet? Waarom heb ik niets gehoord? Allemaal heel erg slecht. 
Wordt ook vast gehouden dat er nu weer een monteur zou moeten komen om het kosten loos te laten opzeggen… wat? 

@Teresa van Odido kun je mij hier alsjeblieft mee helpen…. ik ben 5 keer doorverbonden vandaag en mijn contract is wel opgezegd maar het lijkt mij niet terecht met de problemen die ik heb dat ik hiervoor moet betalen. 
Als je iets van mij nodig hebt hoor ik het graag. Ik wil dit afgerond hebben zodat ik naar KPN kan gaan. 


Hi @Ronald de Boer, excuus! Ik wil er niet veel woorden meer aan vuil maken en wil je graag helpen met dit verzoek. Het is duidelijk dat je hier last van hebt en staat daarom in je recht om dit contract op te zeggen. Het is jammer, maar ik schiet je te hulp. Ik zie echter - gek genoeg - dat er al een opzegging in het systeem staat (met boete welliswaar) per morgen 13-12-2024. Deze is er gisteren ingezet door mijn collega. Klopt dit?


Hi @Ronald de Boer, excuus! Ik wil er niet veel woorden meer aan vuil maken en wil je graag helpen met dit verzoek. Het is duidelijk dat je hier last van hebt en staat daarom in je recht om dit contract op te zeggen. Het is jammer, maar ik schiet je te hulp. Ik zie echter - gek genoeg - dat er al een opzegging in het systeem staat (met boete welliswaar) per morgen 13-12-2024. Deze is er gisteren ingezet door mijn collega. Klopt dit?

Hoi @Cheyenne van Odido , fijn dat je wilt helpen! Wordt zeer gewaardeerd. 
Ik heb gisteren niet gebeld of gevraagd om een opzegging, dat was vanmorgen. 
Hier heb ik ook een bevestiging van, echter zit ik er nu mee dat ik de resterende kosten alsnog moet betalen. 


Hi ​@Ronald de Boer, ik heb bij deze de boete weggestreept. Deze zul je niet ontvangen. Je krijgt hier geen bevestiging van maar mijn bericht in dit topic staat het zwart op wit!


Hi ​@Ronald de Boer, ik heb bij deze de boete weggestreept. Deze zul je niet ontvangen. Je krijgt hier geen bevestiging van maar mijn bericht in dit topic staat het zwart op wit!

@Cheyenne van Odido ontzettend bedankt voor de snelle hulp! 
Even samengevat, mijn abonnement loopt dus af op 13-12-2024 ivm de maand opzegtermijn? 


Dat klopt helemaal ​@Ronald de Boer, 13-12-2024 stopt het abonnement! 


Reageer