Skip to main content

Sinds mijn aansluiting bij Odido ervaar ik erg instabiel internet, vooral in de avonduren. De latency is vaak hoog en inconsistent en de snelheden zijn erg instabiel. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit probleem aan Odido ligt. Blijkbaar ervaren alle klanten die op het WBA-Netwerk zijn aangesloten en een ONT Genexis box gebruiken dezelfde problemen.

Na het lezen van de verzameltopic kwam ik erachter dat een vervanging van de ONT Genexis box met een ONT Nokia box de oplossing is. 2 weken geleden heb ik hierover contact opgenomen met de klantenservice, mij werd toen verteld dat ik binnen 3 werkdagen een afspraak zou kunnen inplannen voor de swap, nu zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds niks gehoord.

Telkens wanneer ik bel krijg ik het antwoord dat ik moet wachten. Maar hoe lang is dit “wachten” nog? Gaat het om een paar weken, een paar maanden, of zelfs tot mijn contract afloopt? Kan iemand hier alsjeblieft naar kijken en ervoor zorgen dat deze swap zo snel mogelijk wordt ingepland, bij voorkeur volgende week al. Het internet is namelijk totaal onbruikbaar in de avonduren, en met de kerstvakantie zal het probleem zich waarschijnlijk ook overdag voordoen.

Hieronder staat een eerdere reactie die ik in de verzameltopic heb geplaatst, inclusief mijn meetresultaten. Dit laat zien welk soort internet ik de afgelopen ~5 maanden heb moeten gebruiken:

Ik ervaar ook al maanden problemen met mijn internetverbinding en kwam er laatst pas achter dat dit aan Odido ligt. De klantenservice heeft bevestigd dat ik op het WBA netwerk zit en gebruik maak van een ONT Genexis box. Alleen om deze ONT Genexis box te vervangen met een ONT Nokia moet ik eerst op een “wachtlijst” staan, en de klantenservice kon mij niet vertellen hoe lang dit zal duren.

Tot die tijd zit ik nog vast aan de volgende internetkwaliteit:

Latency op een zaterdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een maandag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~180 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een vrijdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde.
Latency op een zondag laat in de nacht of vroeg in de ochtend… Hier zie je dat het redelijk consistent is waar de latency vooral tussen de 5 ms en de 10 ms zit met af en toe een uitschieter.

Het is dus overduidelijk dat er een ernstig probleem is met de consistentie van het internet tijdens de avonduren. Ondanks dat Odido op de hoogte is van dit probleem, moeten klanten die op het WBA netwerk zijn aangesloten met een ONT Genexis box hier zelf achterna gaan. Vervolgens moeten ze ook nog eens lang wachten op een oplossing. 

Nogmaals kan er voor gezorgd worden dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt? Het kan toch niet dat de klant hier zelf achterna moet gaan?

Geen reactie

Reageer