Skip to main content

Als je tv kijkt via Odido maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?

Eerste check

In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.

- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

 

Foutmeldingen:

 

 Kinderslot

Wordt er steeds aan je gevraagd om een pincode in te vullen bij bepaalde zenders? Het kan zijn dat het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief is. Het is altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Zo niet, dan kun je de volgende stappen volgen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Geen Signaal || No Input || No Signal

De tv krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI-kabel zit goed aangedrukt in de tv en onze TV Box, dan staat de tv niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de tv zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de UTP-kabel (internetkabel) niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de UTP-kabel (internetkabel) goed in de tv-poort zit. Als de UTP-kabel (internetkabel) bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de UTP-kabel (internetkabel) waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de UTP-kabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de tv-poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de UTP-kabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versie

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezet

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

m2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een tv-klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile voor thuis (beginnend met drie letters). Het tv-klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De tv-pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in Mijn Odido deze gegevens terugvinden bij instellingen // tv.


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

 

Ik wil mij even hierbij aan sluiten om met dezelfde foutmelding:

Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De hierboven genoemde oplossing lijkt voor mij ook niet te werken.
Hoi,

Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!
Hier dezelfde situatie en probleem als @EGee Eind van de middag mail gehad van klantenservice Tmobile dat probleem is opgelost. Na alles gereset te hebben werkt het nog steeds niet en krijg ik nog steeds de melding Unable to get upgrade firmware...
Ook hier deed na de installatie door Guidion (gisteren ca. 14.15 uur) het tvkastje het niet met melding: unable to get upgrade firmware. De monteur heeft dit gemeld aan de technische dienst en er zou een handmatige actie worden uitgevoerd waardoor het probleem opgelost zou worden. Tot vanmiddag nog steeds hetzelfde probleem. Alle aanbevolen acties half uur geleden uitgevoerd, alles gereset, geen resultaat. Decoder staat aan en te wacht dan maar op de handmatige actie. Ik snap niet dat dit probleem dat blijkbaar al maanden speelt nog steeds niet onder controle is. Nog niet blij met de overstap...
Na een aantal weken wachten is ook bij mij thuis internet en tv geïnstalleerd. Na de installatie van de Guidion werkte mijn internet wel maar mijn TV niet, deze kwam niet verder dan:



Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De monteur gaf aan dat ik het kastje van T-mobile aan moest laten en dat deze automatisch zou gaan werken. Nu na een aantal dagen werkt de TV nog altijd niet en heb ik nog altijd dezelfde melding.



Na eerst al het gedoe met het 3 weken wachten op een monteur en dus internet nu weer het volgende issue zonder dat ik geholpen wordt en dus weer zelf actie moet ondernemen. Als je het mij vraagt een slechte service..
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Verberg inhoud

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.

Voer de volgende stappen uit:


  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).





Bovenstaande foutmelding van toepassing op mijn TV-box met T-50 modem.

Abonnement is op 31 mei opgeleverd. Wegens verbouwing tot nu toe alleen TV anywhere via chromecast gebruikt. Op zich werkte dat wel (met de nukken van de chromecast af en toe).



Nu willen we de TV-box aansluiten. Netjes poort 4 gebruikt op het modem. Toch kan er geen IP opgehaald worden helaas.
Hoi, iemand de gouden tip voor de welbekende foutmelding unable to update firmware of unable to connect to acs. Heb alles nagelopen qua kabels. Router en modem beide n herstart. WiFi is aanwezig. Maar aansluiten interactieve tv wilt maar niet lukken.
Hi @benver, ik heb vanmiddag ook op jouw andere reactie gereageerd. Ik heb gelijk naar het lopende onderzoek gekeken, maar deze staat inderdaad nog open. Zodra ze meer weten, informeren ze je per e-mail of SMS. Bedankt voor je geduld! Maak je in de tussentijd gebruik van TV Anywhere?
Ook ik heb alles al geprobeerd; Op 3 juli jl door Guidion alles geinstalleerd maar ook toen al deed het tvkastje het niet : unable to get upgrade firmware! Klantenservice vorige week gebeld maar die reageerde met "dat duurt minimaal 5 werkdagen" Tot op heden geen reactie. Wat nu??
@WimSchram @Steurtje @Alice80 @Ontevreden_klant @Sander1111 Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat? Dan ga ik hier mee aan de slag!

Reageer