Info

TV (Box) foutmelding codes

  • 6 February 2017
  • 85 reacties
  • 67183 Bekeken
TV (Box) foutmelding codes

Toon eerste reactie

85 reacties

Hallo Piotr,

Bedankt voor je reactie, maar die acties heb ik al een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat. Gisterenavond had ik zowaar iemand van de helpdesk aan de lijn, maar die heeft op afstand het modem gereset waardoor de telefoon dus uitviel en waardoor ik geen idee heb of hij nog verdere handelingen voor mij had. Er is niet meer teruggebeld. Jammer.
Hoi pjotr, bedankt voor je reactie. Nadat we heel boos hebben gedaan aan de telefoon werkt het nu! We zijn heel blij, alleen doet de Wi-Fi het boven niet. Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Groet Alice
Reputatie 7
Hey @WimSchram,



Oef dat is niet zo handig en balen dat het nog niet werkt! Kun je eerst je modem nogmaals van het stopcontact halen. Nadat je modem is opgestart, je netwerkkabel van de TV Box in een andere poort op je modem proberen te verplaatsen (LAN 3 of 4)? En heb je eventueel een andere netwerkkabel om te testen of het daarmee wel werkt? Mocht dat niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je daar graag verder!





Hey @Alice80,



Top dat je TV weer werkt naar behoren! En hopelijk is de boosheid al een beetje gezakt.😯 Krijg je op andere plekken in je huis wel een werkende Wifi verbinding? We hebben een heel handig topic met een tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt opschroeven. Ik raad je aan om hier te kijken. Die tips en handelingen helpen je al een flink eind op weg!
Van de interactieve TV we hebben inmiddels al een maand een abonnement maar TV kijken ik weet niet wat ik daar van moet vinden, de kleur roze is vrij eentonig. De box kwam al twee weken later dan afgesproken. Toen de verassing TV box aangesloten en ja de melding verscheen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc". Diverse malen contact gehad met de service desk alle opties die ook in de forums worden genoemd geprobeerd maar geen resultaat. Inmiddels 2e TVbox ontvangen aangesloten en toen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc" Weer contact met de service desk weer geen resultaat. Bij mensen van de service desk zijn aller vriendelijk daar is niets mis mee maar ik ben nog steeds niet geholpen en of er een oplossing komt daar heb ik zo me twijfels bij. Ik wordt terug gebeld ik zie het wel.



Ik heb wel een vraag voor de forum: Welke IP adressen zijn er nodig om contact te krijgen met het Interactieve deel en waar kan ik zien of deze actief zijn. Voor de helderheid ik heb een Huawei modem met de welbekende poort 3 en 4.
Hallo,



Tijdens de installatie van de tv box krijg ik de foutmelding "unable to get upgrade firmware". Alle bovenstaande stappen heb ik al geprobeerd: 2 netwerk kabels geprobeerd, beide in poorten 3 en 4 plus de nodige resets. Fabrieksreset vd box is volgens mij niet mogelijk (amino model aria 610x).

Hoe kan ik nu zorgen dat ik toch tv kan kijken?
Reputatie 7
@WimSchram @Steurtje @Alice80 @Ontevreden_klant @Sander1111 Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat? Dan ga ik hier mee aan de slag!
Ook ik heb alles al geprobeerd; Op 3 juli jl door Guidion alles geinstalleerd maar ook toen al deed het tvkastje het niet : unable to get upgrade firmware! Klantenservice vorige week gebeld maar die reageerde met "dat duurt minimaal 5 werkdagen" Tot op heden geen reactie. Wat nu??
Reputatie 7
Badge +5
Hi @benver, ik heb vanmiddag ook op jouw andere reactie gereageerd. Ik heb gelijk naar het lopende onderzoek gekeken, maar deze staat inderdaad nog open. Zodra ze meer weten, informeren ze je per e-mail of SMS. Bedankt voor je geduld! Maak je in de tussentijd gebruik van TV Anywhere?
Hoi, iemand de gouden tip voor de welbekende foutmelding unable to update firmware of unable to connect to acs. Heb alles nagelopen qua kabels. Router en modem beide n herstart. WiFi is aanwezig. Maar aansluiten interactieve tv wilt maar niet lukken.
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Verberg inhoud

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.

Voer de volgende stappen uit:


  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).





Bovenstaande foutmelding van toepassing op mijn TV-box met T-50 modem.

Abonnement is op 31 mei opgeleverd. Wegens verbouwing tot nu toe alleen TV anywhere via chromecast gebruikt. Op zich werkte dat wel (met de nukken van de chromecast af en toe).



Nu willen we de TV-box aansluiten. Netjes poort 4 gebruikt op het modem. Toch kan er geen IP opgehaald worden helaas.
Na een aantal weken wachten is ook bij mij thuis internet en tv geïnstalleerd. Na de installatie van de Guidion werkte mijn internet wel maar mijn TV niet, deze kwam niet verder dan:



Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De monteur gaf aan dat ik het kastje van T-mobile aan moest laten en dat deze automatisch zou gaan werken. Nu na een aantal dagen werkt de TV nog altijd niet en heb ik nog altijd dezelfde melding.



Na eerst al het gedoe met het 3 weken wachten op een monteur en dus internet nu weer het volgende issue zonder dat ik geholpen wordt en dus weer zelf actie moet ondernemen. Als je het mij vraagt een slechte service..
Reputatie 1
Ook hier deed na de installatie door Guidion (gisteren ca. 14.15 uur) het tvkastje het niet met melding: unable to get upgrade firmware. De monteur heeft dit gemeld aan de technische dienst en er zou een handmatige actie worden uitgevoerd waardoor het probleem opgelost zou worden. Tot vanmiddag nog steeds hetzelfde probleem. Alle aanbevolen acties half uur geleden uitgevoerd, alles gereset, geen resultaat. Decoder staat aan en te wacht dan maar op de handmatige actie. Ik snap niet dat dit probleem dat blijkbaar al maanden speelt nog steeds niet onder controle is. Nog niet blij met de overstap...
Hier dezelfde situatie en probleem als @EGee Eind van de middag mail gehad van klantenservice Tmobile dat probleem is opgelost. Na alles gereset te hebben werkt het nog steeds niet en krijg ik nog steeds de melding Unable to get upgrade firmware...
Hi,

I understand Dutch so you could reply back in Dutch. I am writing in English because that is my native language and if I attempted to explain my situation in Dutch I do not think I could explain the issue and steps I have takend well enough.

I get an error message on my TV.

"Er heer zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer."

I have had it for 2 weeks now.

I have pulled the power plugs on the modem, Set-top Box, the media converter and them plugged them all in again after about 10 min and I still receive the error.

I have also moved the TV cable from the 3rd port to the 4th port but I still get the error.

From the TV guide I can start the program from the beginning and watch the entire TV show from the set-box, and I can also watch TV live from the TV anywhere app. But I am not able to watch the TV channels live.



Could someone please suggest the following steps I can try to solve this problem?

Thanks in advance for your help.
Ik wil mij even hierbij aan sluiten om met dezelfde foutmelding:

Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De hierboven genoemde oplossing lijkt voor mij ook niet te werken.
Hier ook alles geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.

Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



Al contact gehad met klantenservice en ook stappen doorgenomen maar heeft niet geholpen.

Het ging 5 tot 10 dagen duren wegens drukte.
Reputatie 1
Ik heb het probleem via chat bij de klantenservice gemeld. Prima en snel geholpen. Het probleem werd door hen gemeld bij de technischedienst. Kreeg een email dat ze het probleem zouden aanpakken en dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen een reactie zou ontvangen. Dat viel even tegen, maar goed er werd aan gewerkt.

Nu na twee dagen zie ik ineens dat mijn TVbox tot leven komt. Geprobeerd in te loggen en zie daar de TV doet het.

Mensen bedankt. Op de laatste dag van juli is de overstap compleet. De Ziggo spullen kunnen opgeruimd worden. Precies op tijd.
Hier is het ook inmiddels opgelost
Goed om te horen dat het van verschillende klanten al is opgelost.

Ondertussen heb ik gebeld, op Facebook gereageerd en hier een bericht geplaatst maar het is na een week aansluiten nog steeds niet werkend.

Ik heb eigenlijk ook nog geen idee wanneer dit wel opgelost wordt. Hoelang hebben andere klanten gewacht tot het werkend was?
Ik ben twee weken verder en heb nog geen televisie, daarnaast heb ik ook nog geen enkele mail gehad van t-mobile.



Constant moet ik zelf er achteraan bellen..



Eerste en laatste jaar t-mobile voor mij, verschrikkelijk zeg.
Hallo,



Ook ik ontvang al dagen dezelfde foutmelding: Unable to get upgrade firmware. Please contact technical support.



Vorige week telefonisch contact gehad met de T-mobile klantenservice en er is een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Vervolgens een email ontvangen van T-mobile dat het erg druk is en "Het kan meer dan 10 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt." Ik vind het niet acceptabel dat ik mogelijk meer dan 2 weken moet wachten op een antwoord/update, en dus al die tijd ook zonder tv zit.
Ook hier melding 'unable to get firmware upgrade'.

5 dagen geleden geïnstalleerd, toen klantenservice gebeld en alle resets geprobeerd. Zonder resultaat, dus melding aangemaakt bij de technische dienst. Kon tot 5 werkdagen duren. Vandaag nog maar een keer gebeld, krijg ik te horen dat er een "kleine" achterstand is met het wegwerken van storingen: kan nog wel een week duren. In totaal bijna 2 weken dus. Ik noem dit geen kleine achterstand meer. Ondertussen alleen tv via tvanywhere, waar niet eens alle zenders op te zien zijn. Waardeloos dit.
Wij zijn ook nieuwe klant en hebben ook de fourmelding 'unable to get firmware upgrade'.



Wanneer word dit nu eens opgelost!!
Hoi,

Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!
Beste medewerker,



Ook ik heb alle stappen van de installatie volgens de handleiding uitgevoerd en zowel de vaste telefonie als het internet werken. Bij het installeren van de Amino 610 x TV-box op de Zyxel t 50 modem loop ik echter tegen de foutmelding 'unable to upgrade firmware' aan, net als teveel andere klanten zie ik hier op het forum.

De resets heb ik al vele malen geprobeerd, de foutmelding blijft zich herhalen.

Graag een spoedige oplossing.



Het mac-adres is: 00:03:E6:7A:3D:5C

S/N: 68-4005550

Klantnummer TGV60242

Reageer