Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 1

Inmiddels telefonisch contact gehad met klantenservice. Afspraak met een monteur is ingepland.

Reputatie 7

Hi @macmeester, vannacht hebben we een update uitgevoerd om dit probleem te verhelpen. Zou je jouw TV Boxen eens willen herstarten door ze even van de stroom af te halen? Daarna zou het probleem verholpen moeten zijn! :slight_smile:

Reputatie 2

@Boris Bedankt voor het in gang zetten van de nieuwe TV Box. Ik laat het jullie weten zodra alles geïnstalleerd is. 

Thanks @Jason ! Dat inderdaad een goede kwaliteit. Tot op heden nog geen blokje of hapering gezien, dus hopen dat het zo blijft!  Toen ik een nieuwe tv box binnen kreeg stond deze meteen na aansluiten op de zelfde firmware als dat hij nu staat (2.9.27.0.3). Maar zolang het weg blijft bent ik blij en anders weet ik jou/jullie te vinden! :wink:

Dank voor je reactie. Tv box is rechtstreeks op de modem aangesloten. Heb al telefonisch contact gehad met klantenservice en een afspraak met een monteur gemaakt.

Reputatie 2

Zojuist de beschreven stappen uitgevoerd en het lijkt te werken. Hoeveel zou de max aantal dagen moeten zijn, waarnaar wij de modem moeten herstarten.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @rubziev,

Erg handig dat je al zoveel hebt geprobeerd! Geen zorgen, dit hebben we binnen de kortste keren opgelost. Heb je nog een reserve HDMI en internetkabel liggen die je uit kan proberen op de TV Box, of heb je dit wellicht al geprobeerd? Als dit niet de oplossing is, is het zeker handig als er een monteur langskomt.

Daarnaast zie ik dat je nog niet het Wifi kanaal hebt aangepast, en dit kan erg veel invloed hebben om de prestaties van jouw Wifi netwerk. Daarom raad ik je graag aan om stap 4 te doorlopen van de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hiermee zou je een hoop verbetering moeten merken.

 

Ik hoor het graag als je desondanks nog ergens tegenaan loopt!

Beste T-Mobile,

Bij deze wil ik laten weten dat ik totaal niet tevreden ben over jullie internet en TV dienst, alsmede jullie service naar klanten toe. Vandaar dat ik besloten heb om zo snel als mogelijk over te stappen naar Ziggo/Vodafone.

Net als andere mensen hier heb ik al wekenlang problemen met jullie internet en tv. Daar heb ik laatst al een bericht over gepost maar hulp wordt totaal niet geboden van jullie kant. Ik lees nu dat meerdere mensen problemen hebben met hun internet of tv en ook zij krijgen geen reactie terug. Ik vind het schandalig dat je voor een dienst betaald wat totaal niet functioneert. Dat het niet functioneert,  prima, dat kan. Maar zodra je vraagt om hulp krijg ik geen reactie meer. Dit is voor mij de druppel geweest.

Groet,

Wesley

Reputatie 2

Het is ook jammer dat je negens over geïnformeerd word waaraan men op de achtergrond mee bezig is,zou inderdaad het overstappen ook eens gaan overwegen.Voorheen 25 jaar bij ziggo en voorganger @home klant geweest maar daar nog nooit zoveel klachten gehad als bij tmobile.Dacht dat glasvezel minder storing gevoelig was als kabel maar ga toch twijfelen of mss 500 mb kabel beter is al 1 gb glasvezel.

Ik ben sinds 4 dagen over naar Tmobile.

Had/heb nog altijd mijn Kpn 50Mb lijn liggen waarmee ik jaren mee gewerkt heb zonder problemen.

Eerste 24 uur Tmobile: 

  • Tv decoder starten door monteur koste 4 pogingen, ook na zijn vertrek moeizaam te starten.
  • 2x Modem connectie verloren.
  • Tv signaal is kwalitatief om te huilen, het is daadwerkelijk of ik naar een internetstream zit te kijken (haperend/vertraagd beeld).
  • Getracht (even) klantenservice te bereiken, 3x 30(+) minuten in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg.

Het is echt belabberd, gelukkig zit ik nog in mijn proeftijd.

Tv app is ook echt dramatisch, T mobile heeft echt nog heel veel te leren van de grote jongens.

Ik kan slechts positief zijn over 1 ding en dat is de up/download speed t.o.v de prijs (mits modem niet disconnect).

Heb diverse speedtest’s uitgevoerd deze liggen netjes rond de 950 down & 922Mb up en lijken aardig stabiel.

Ben bang dat Tmobile heeft getracht te besparen op de Tv decoder als ik de vele klachten zo lees.

Ik kan slechts nog hopen dat mijn exemplaar defect is hoewel ik bang ben dat dit niet het geval is, kan een omruiling in gang gezet worden?

Wat een amateurisme zeg echt ongelofelijk.

Na mijn laatste gesprek met de klantenservice is mij toegezegd dat er contact met me opgenomen zou worden omdat er twijfel bestond of de monteur nog wel binnen de herroepingstermijn (14 dagen) zou kunnen langskomen. 
Vervolgens niks/nooit meer iets gehoord.

Toch vandaag zelf maar weer gaan bellen, weer 30+ minuten in de wacht.

Vervolgens krijg ik te horen dat de medewerker mijn opdracht is vergeten en dat Tmobile het bezoek van de monteur zelfs heeft afgewezen.

Sorry maar dit is gewoon lachwekkend, wat een droevige service.

Tmobile weet dus dondersgoed dat het beeld zoals het nu is volgens hun norm is.

Mijn digitenne signaal van 15 jaar geleden zag er echt beter en vloeiender uit, en bovendien was deze tuner normaal te starten.

Ik kreeg na een kort gesprek een mevrouw aan de lijn om de annulering te bespreken… deze had alles al verwerkt nog voor ik een woord heb kunnen zeggen.

Geen excuses, verdediging, oplossing of ander idee om de klant binnenboord proberen te houden.

Letterlijk: Hallo goedenavond, u wenst op te zeggen? mooi geregeld doei.

Blijkt maar dat deze mensen ook totaal geen overtuiging hebben om tot oplossingen te komen, annuleren is de enige weg.

In de afgelopen weken 4 keer met Kpn gebeld, telkens binnen 3 á 4 minuutjes iemand aan de lijn.

Een partij die moeite doet voor haar klanten en een goed werkend product neer zet.

Blij dat het thuis gedeelte nu spoedig achter me ligt en Kpn alles weer in handen krijgt, ook mijn mobiele pakket zeg ik z.s.m op want betalen aan een dergelijke dienstverlener weiger ik.

Potentiele klanten kan ik alleen maar aanraden begin er niet aan, de negatieve berichten op de diverse kanalen zijn echt geen incidenten.

Tmobile doet werkelijk niets, alle problemen worden genegeerd.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@IJmuiden Gisteren ben ik overgezet middels een swap van de oude Draytek naar de Zyxel tevens is toen meteen de migratie van oud naar nieuw platform doorgevoerd, en heel eerlijk gezegd vind ik het beter dan verwacht, was altijd heel sceptisch wellicht heeft het lange wachten zijn vruchten afgeworpen.

Ik maak gebruik van een LG 55” Oled tv de 55B16LA uit 2021, en ben ook nog aan het uitzoeken welke instelling het beste beeld geeft, de box staat op 1080P50 de beeldmodus van de LG staat op standaard, en de tv is verbonden middels een HDMI 4K highspeed kabel in de HDMI 2.1 van de tv naar de box die op HDMI modus 4 staat,

Ben nu AZ aan het kijken en let daarbij speciaal op de rugnummers en moet bekennen dat ze goed te lezen zijn, zelfs op de blauwe shirts

Reputatie 7

Hi @jeffreykog, merci voor de aanvulling! Ik zou jou graag nog een aanvullend topic mee willen sturen. Ik hoop dat jij hier wat aan hebt:

Ik had graag wat anders gelezen, maar ik heb uiteraard begrip voor jouw keuze. Als ik jou nog op een andere manier kan helpen, laat het dan vooral weten. Ik voorzie jou namelijk met alle liefde van meer informatie! 😊

Reputatie 7

Hi @Remus5504, yay - super fijn om te lezen! Ik geef ook meteen achter de schermen aan dat het probleem hiermee is verdwenen. Yes, ik hoor graag van je of het vanavond met jouw eigen set-up ook nog steeds goed werkt. Fingers crossed!

 

Reputatie 1

Beste " Tommie ",

Enige tijd geleden dus nieuwe modem geïnstalleerd door monteur en heb het eerst even aangekeken of dit nu een verbetering gaf.

TV heeft nu minder storing,  maar op moment dat er iemand in huis op zijn pc gaat downloaden ( bv games ) kunnen wij geen TV meer kijken en continu een stilstaand beeld.

De TV boxjes uit gezet  ( uit stopcontact en niet meer aangesloten ) die op dat moment niet nodig waren , maar geen effect.

TV boxjes omgewisseld , maar geen effect.

Mijn zoon op halve snelheid gaan downloaden en ja hoor , TV blijft keurig aan.

OK  , dus als je de halve internet snelheid gebruikt van T-Mobile , heb je kans dat je geen of minder storing ondervind .

Maar juist die internet snelheid zou zo interessant zijn voor de klant ( en dus ook voor ons ).

Zelf nog even getest met een laptop die een Windows update ging downloaden , en meteen weer stilstaand beeld op TV.

Deze storing hebben wij al die jaren niet gehad. Totdat het " nieuwe TV kijken " door T-mobile werd geïntroduceerd. 

Het ligt niet aan de modem of TV  kastjes !!!

Ik hoop dat T-Mobile snel met updates komen die dan wel werken.

Op dit moment wegen de T-mobile kosten niet meer op tegenover wat we daarvoor krijgen.

Mvg Harold 

Reputatie 1

Hi @Remus5504, super leuk dat je onlangs ook TV aan jouw abonnement hebt toegevoegd! Dankjewel voor de heldere toelichting, dit gaan we zo snel mogelijk fixen. Top dat je zelf al verschillende stappen hebt uitgevoerd, al had ik hoopt dat deze het probleem zouden verhelpen. Heel fijn dat je ook via het Zyxel modem de TV Box hebt getest. Zou je toch nog eens de TV Box rechtstreeks kunnen aansluiten en mij dan een seintje kunnen geven? Dan ga ik de verbinding checken om te zien of ik iets opvallends zie. 

Ik wil graag een verzoek indienen bij onze technische dienst en ook hier dient de TV Box dan rechtstreeks te zijn aangesloten. Weet dat ik er alles ga doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ook maak ik een vergoeding voor je in orde voor tv, zodra jij weer beeld hebt.


@Lisa Excuus voor de late reactie, ik ben de afgelopen weken veel weg geweest voor m’n werk. Ik had ook een heel verhaal getypt, maar dit verdween toen ik het postte.. 😂 Ik ga het niet weer typen, lang verhaal kort: hij doet het nog niet, zwart beeld. Zyxel (gereset) aangesloten en werkt, maar tv-box doet niks. Poort 1 en 3 geprobeerd. Ik zal het zo laten, zodat technische dienst er naar kan kijken, maar ik wil wel het liefst de Deco M9 weer terug en de Zyxel opbergen. Groet Remi

 

 

Reputatie 1

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Bedankt voor het opsturen van een nieuwe TV- Box, maar……… precies hetzelfde euvel. Geen beeld en geluid op een aantal zenders en perfecte ontvangst op de andere. De andere Box doet het nog steeds prima.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dakku000, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik zie dat je drie TV Boxen hebt, op welke van die drie ervaar je dat. Op een Amino Aria 610 of op de Entone Amulet 515. Daarnaast is me opgevallen dat je nog een oud abonnement hebt met 50 Mbp/s internetsnelheid. Dit bieden we op dit moment niet meer aan. Het downloaden kan dan een probleem zijn. Dit vergt namelijk veel voor zo'n lage snelheid. Ik raad je daarom aan om minimaal 100 Mbp/s te nemen. Dit kun je makkelijk veranderen in My T-Mobile!  

Reputatie 1

Elke dag wel een stilstaand beeld op mijn tv.

En soms zelfs voor langere tijd.

Nooit storing in mijn woongebied volgens TMobile.

Wordt er niet goed van ( natuurlijk alle testen zoals omschreven meerdere keren uitgevoerd ).

Klantenservice niet bereikbar en dus geen oplossing.

Ik geef het nog een maand en zal anders toch overstappen.

Deze storing is trouwens vanaf " het nieuwe TV kijken " 

Waardeloos.

Mvg Harold 

Reputatie 1

De 2 tv kastjes waarbij de TV storing heeft zijn de Aria 610.

Op de Entone Amulet geen storingen.

Ik heb de internet snelheid op mijn abelement nu dus op 100mb gezet via my T-Mobile en inderdaad zou daar ook verbetering kunnen plaats vinden.

Ik kijk dit weer even aan en zal jou dan weer op de hoogte brengen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dakku000, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben direct voor je gaan kijken. Ik zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle drie de TV Boxen of op één enkel? Je hebt namelijk ook nog een oude TV Box met harddiskrecorder, met deze TV Box zijn inderdaad, na de update, een aantal fouten ontdekt. Ik hoor graag met welke TV Boxen je dit ervaart, ik wissel deze graag voor je om! De Entone Amulet 515 met harddiskrecorder sturen wij niet meer uit. Als ik de TV Box omruil zul je een Amino Aria 610 ontvangen. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.

 

Daarnaast zie ik dat je nog een DrayTek modem hebt, dit modem is ook verouderd en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Dit modem ruil ik ook voor je om naar een Zyxel T-50, hiervoor dient wel een monteur langs te komen. De monteur komt dan het modem en Media Converter installeren. Ik zet dit graag direct voor je in gang! Wil je mij laten weten of ik dit kan doen? Let er wel op dat het modem en Media Converter door ons verzonden wordt en niet met de monteur meekomt. Je krijg dan een link toegestuurd om een afspraak in te plannen met de monteur, het apparatuur dient aanwezig te zijn voordat de monteur langs kan komen.

Reputatie 7
Badge +9

@dakku000, bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er vanuit dat je een groot verschil gaat merken. Ervaar je hierna als nog problemen met de TV Box, trek dan alsjeblieft aan de bel. Dan ga ik het voor je uitzoeken! 

Reputatie 7

Hi @martijnt73, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder! Fijn om te weten dat je zelf al het één en ander getest hebt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om het issue met het beeld en geluid te bestrijden? Kun je aangeven wat je graag terug zou willen zien in de menusturing? Dan zet ik dit graag door als feedback. Ik wil je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Kun je aangeven of je hierna een verbetering hebt opgemerkt? 😊

Hi @Druif53, heel goed dat je dit meteen laat weten! Ik had ontzettend gehoopt dat je met de nieuwe TV Box probleemvrij zou zijn. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik wil checken of je wellicht alleen de zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Dit controleer je als volgt: 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten. Als je de knop: "Activeer alle zenders" ziet, dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier ook weer uitschakelen, zodat je weer weer alle zenders hebt.

Was dit de boosdoener? Ik hoor het graag, want ik wil dit heel snel oplossen!

Reputatie 1

Tommie,

Dank voor uw snelle reactie.

De storingen treden vooral op juist bij de " gewone " tv boxen zonder harddisk recorder.

Maar zelf denken wij dat het aan de verouderde modem ligt want deze storing treed meeste op als er iemand in huis ook aan het downloaden is ( computer ).

Dus ik zou graag een vernieuwde modem ontvangen en dan kijken of dit afdoende opgelost zal zijn.

Dat er dan een monteur moet langs komen is geen probleem.

Graag hoor ik van u wat ik hiervoor verder moet doen.

Mvg Harold 

Reputatie 1

Zins dus mijn aanvraag naar sneller internet , nu helemaal geen internet en TV meer ...........…

Alles meerdere keren gereset, ( zoals vermeld op T-mobile ) niets helpt.

Helpdesk medewerker lukt het ook niet.

Alles gecontroleerd ( ook kabels , stekkers enz )

Dus nu fijn weekend zonder TV en internet

Ergste is nog dat er op 2 computers gewerkt moet worden en we nu dus elders moeten gaan zitten.

Ticket aangemaakt voor technische dienst en nu maar weer hopen dat die dit maandag op kunnen lossen.

Wij zijn niet blij .

Alweer 4 maanden problemen , netjes €78 per maand betalen , maar oplossingen ver te zoeken.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@dakku000 bedankt voor je snelle reactie!

Dit kan inderdaad door de DrayTek komen, we laten de TV Boxen, voor nu, voor wat het is. Ik heb het modem voor je omgeruild, hier zul je nog een bericht over ontvagen en de zending is te volgen in My T-Mobile. Ook zul je zo een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur, let er wel op dat het apparatuur eerst binnen moet zijn. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven? Heb je daarna nog last van de TV Boxen, dan help ik je daar graag verder mee!

Reageer