Sinds gisteren na thuiskomst einde van de middag blijft ons beeld van de televisie soms hangen en als er van zender gewisseld komt er een error. Na een tijdje gaat de tv weer verder. Dit geldt overigens voor beide tv kastjes die in ons bezit zijn.
Nu werd ons vandaag vertelt dat er gisteren een storing was. Helaas zetten wij net de tv aan en blijft de tv weer hangen.
Hoi m13p13,
Wij zijn trots op ons TV beeld, maar dan moet het bij jou natuurlijk ook goed werken. Zo'n blokkerig beeld ontstaat als de juiste snelheid niet wordt behaald. Ik ga graag op onderzoek uit waar dit vandaan komt.
Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een
privébericht sturen? Kun je mij meteen vertellen hoe de TV Box is aangesloten op jouw modem? Is dit rechtstreeks met een kabel of zit hier nog apparatuur tussen zoals een homeplug of devolo?
Ik hoor graag van je! 🙂
Dit is momenteel mijn beeld en het wordt er niet beter op en hier word ik niet blij van.
Als dit niet snel verbeterd, ga ik echt op zoek naar een andere provider... Zoals ik zei.. het kan niet de bedoeling zijn dat ik elke 4 dagen een volledige reset moet doen.
Soms is het even goed en dan ineens zit ik weer naar een kwartier blokken en slecht beeld en geluid te kijken
En ik heb weer regelmatig blokkerig beeld al een aantal uren.
Het kan toch niet zo zijn dat ik elke 4 dagen de modem moet resetten.
Hi m13p13, je mag zeker goed beeld verwachten! Is het beeld goed gebleven na de reset? Als je toch nog problemen ervaart laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!
en met hulp modem ook gereset... en nu lijkt het probleem even verholpen...
En ook hier de laatste dagen blokkerig beeld... en ik ben dus een leek op het gebied van dit soort dingen. Ik verwacht na een aansluiting door een monteur dat de boel gewoon goed blijft draaien. Juist omdat ik zelf de kennis daarvan niet heb.
Maar de tv kijk ik bijna niet meer door dit probleem. En je betaald vrij veel voor een abonnement vind ik, dus dan mag je verwachten dat het goed is toch?
Het resetten heb ik kunnen vinden, gedaan... maar probleem is gebleven.
Hi Andorbast, ik zorg er graag voor dat je weer overal zonder zorgen gebruik van kan maken! Ik heb meteen met je meegekeken en met je binnenkomende verbinding lijkt gelukkig niks mis dus dat is een goed begin! Ik loop de rest graag even punt voor punt met je door:
Je geeft aan dat je een slechte of trage internetverbinding hebt, geldt dit zowel bekabeld als via Wifi of alleen voor Wifi? Als het alleen om de Wifi gaat dan zou je de 5 Ghz verbinding op je modem aan kunnen zetten (je hebt deze op dit moment uit staan). Met 5 Ghz haal je hogere snelheden maar het bereik van het signaal is wel kleiner. Ook het aanpassen van je Wifi kanaal kan al een verbetering oplevering. In ons
Wifi topic lees je hier meer over!
Ervaar je ook problemen met je vaste verbinding? Voer dan de volgende stappen uit:
Ontkoppel de netwerkkabels (inclusief die van de TV Box) van je modem en haal de TV Box van de stroom. Geef de modem een fabrieksreset door de reset of 'FR' knop een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes zit branden.
Sluit de TV Box weer aan op de stroom en zet deze aan. Je ziet dan een melding in beeld verschijnen, sluit op dat moment de netwerkkabel ook weer aan, de TV Box gaat dan opnieuw de instellingen ophalen.
Als je na deze stappen nog steeds problemen ervaart met je vaste verbinding zou je dan bij willen houden wanneer dit speelt en op dat moment een speedtest uit willen via de Ookla Speedtest app? Dan ga ik met deze resultaten voor je aan de slag!
Sinds een paar maanden klant van T-Mobile thuis en alles behalve tevreden. In het begin leek alles prima te zijn maar na enkele maanden werkt het voor geen meter meer.
Internet verbinding is slecht/langzaam
Opnames van de tv zijn halverwege geblokt
Simpel tv kijken werkt selcht
Navigeren door de tv menus is een drama
Niet alle zenders terug kunnen kijken
Klantenservice is onvriendelijke en slecht te bereiken
Ik ben redelijk handig op dit gebied (internet en tv) en heb alle mogelijke staplen gedaan maar niks helpt. Als iemand mij nu de keuze zou geven om over te stappen naar een andere provider dan ben ik weg. Dan maar wat meer betalen voor werkend internet en tv.
Graag wil ik dat Tmobile contact met mij opneemt om de mogelijkheden/oplossingen te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Andor
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!
Hoi Brian, thanx... vanavond was het beeld wel weer ok, alleen het voetbal niet... :)
Mocht ik weer problemen hebben dan laat ik het weten.
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!
bij mij is het weer zover, wazig beeld. Niet zo zeer bokkerig, maar meerjarig/dubbel. TV box al gereset (middels stroom eraf gehaald) evenals het modem, maar dit heeft geen effect. Is er een storing bekend in midden-limburg?
Yes! Wat super dat je jouw oplossing met de Community deelt, Pekon! Je helpt niet alleen je mede-klanten, maar ook geef je ons een waardevolle tip die wij kunnen doorvoeren om nog meer klanten van een goede oplossing te voorzien. Heel erg bedankt daarvoor!
Na installatie had ik ook een haperend beeld op een Philips ambilight TV. Na veel lezen en contact met de klantenservice van zowel T-mobile als Philips heb ik als volgt kunnen oplossen.
Mijn ambilight staat al sinds ik de tv heb ingesteld op "statisch". Na het uitproberen van de diverse beeldinstellingen blijkt nu dat wanneer het ambilight op "standaard" wordt ingesteld de hapering verdwijnt en het beeld wordt weergegeven zoals het hoort.
Zelf ben ik deze oplossing nog nergens tegen gekomen, misschien handig om in het stappenplan op te nemen bij de klantenservice!
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.
Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.
Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.
Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.
Hi bremg! Wat jammer dat je er zo over denkt, ik wil je graag een positieve indruk van T-Mobile Thuis achterlaten. We updaten inderdaad regelmatig de software, zodat het gebruiksgemak alleen maar beter wordt voor onze klanten. Dit zijn geen updates die de TV Boxen niet aankunnen en we voeren de updates zorgvuldig uit. Het enige kwaaltje dat de TV Box zonder opnamefunctie kan vertonen is traag zappen. Hier zijn we ons van bewust en daarom hebben wij sinds februari 2018 nieuwe TV Boxen aangeschaft.
Met de TV Box van moow is niets mis. Blokkerig of haperend beeld/geluid komt doordat het modem of de TV Box 'wakkergeschud' moet worden, de internetlijn niet goed binnenkomt in het modem of dat de TV-kabels intern kapot zijn. Ook kan dit probleem zich voordoen als een TV Box niet bekabeld is aangesloten, maar via adapters. We checken alles en doen er alles aan om de juiste oplossing te bieden zodat moow, jij en al onze klanten perfect TV kunnen kijken. Mijn collega's en ik willen de nodige ontspanning niet van jullie wegnemen. Mocht ik je kunnen helpen met een vraag over jouw diensten, laat je me het dan weten? Ook voor jou zoek ik graag alles grondig uit.
Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Daar kan ik wat mee. Ik wil graag je modem een fabrieksreset geven. Hierdoor schud ik hem wakker als het ware. Dat betekent wel dat jouw ingestelde gegevens verloren gaan, zoals een eigen gemaakt wifiwachtwoord. Daarom heb ik jouw toestemming nodig. Dus: mag ik jouw modem van afstand resetten?
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.
Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.
Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.
Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.
Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.
Hi moow!
Super goed van je dat je alles geprobeerd hebt. Je verdient een pluim! Ik kan me goed voorstellen dat slecht geluid en slecht beeld je niet blij maken. Ik heb direct naar jouw verbinding gekeken en vanuit je modem wordt er in ieder geval een goed signaal uitgegeven. Dat is een goed teken, de fundering van jouw TV-signaal is in ieder geval goed! We gaan samen op zoek naar de oplossing.
Met welke TV Box heb jij last van slecht beeld en geluid? Gebruik je deze TV Box draadloos? Met deze informatie kan ik op zoek naar een passende oplossing voor je. Laat het me weten!
Net weer alles geprobeerd, andere kastje aangesloten weer alles uitgezet gereset weer alles opnieuw nu eveeneens geen wifi verbinding meer te krijgen... ik word hier moe van ik ga m nog een keer opnieuw opstarten maar ik krijg gewoon geen antwoord en geen contact met jullie lekker zeg en wat nu... zolang ik de rekeningen maar blijf betalen dit moet nu toch snel opgelost worden maar als ik een betaling storneer want gebeurd er dan..... heb ik helemaal niks meer want ik ga ervan uit dat jullie dan wel heel snel handelen
Nog steeds geen verbetering geluid wordt steeds slechter alle stekkers vernieuwd kan iemand zien wat er aan de hand is.
Bovenstaand allemaal gedaan reset van alles ben nu al 3 dagen bezig en het wordt steeds erger met het geluid en het beeld nieuwe kabels gek word ik ervan
Hoi Mariel09,
Wat goed dat je alle stappen doorlopen hebt. Is het ook gelukt met de fabrieksreset van de TV Box? Zo ja, dan zou ik graag naar jouw verbinding willen kijken. Wil je mij hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een
privébericht sturen? Ik help je graag, zodat je lekker kunt TV-kijken zonder problemen!
Helaas, alle bovenstaande stappen uitgevoerd, zelfs nieuwe kabels aangekocht. Het mag allemaal niet helpen. Dan gaat het weer een poosje goed en dan krijg ik weer allemaal blokjes en stilstaand beeld. Ik baal er enorm van dat ik ben overgestapt op t-mobile thuis en dat ik dus nog heel veel maanden aan jullie vast zit wat ik eigenlijk ook schandalig vind omdat jullie niet leveren waar ik voor betaal, jullie leveren alleen heel veel frustratie. Als ik toch het abonnement op wil zeggen dan mag dat uiteraard maar daar mag ik dan wel eventjes voor betalen.... Belachelijk dat ik moet betalen voor frustratie en slecht beeld.
Wanneer gaan jullie over op goede kwaliteit? Ga ik daar nog van kunnen genieten of mag ik nog vele maanden naar blokjes en stilstaand beeld kijken?
@Siddartha @hanskadett Goed dat jullie al stappen hebben ondernomen om het probleem te verhelpen! Als jullie het beeld blijven ervaren controleer dan ook de kabels en probeer een andere poort op de modem (poort 3 en 4 zijn geschikt voor TV). Zorg ook dat de TV-Box rechtstreeks aangesloten is op de modem. Als een andere poort en kabels niet helpen voer dan een fabrieksreset uit van de TV-Box. Gebruik je een TV-Box met opnamefunctie? Dan voer ik graag de reset voor jullie uit op afstand. Ik hoor graag of het gelukt is!