Skip to main content

Sinds odido maar 1 of 2 balkjes 4 en 5G ipv vol bereik. O veel plekken helemaal geen bereik meer. 

Hoe kom ik van odido af? Erg slim gespeeld, niks aan de abonnementen veranderen zodat iedereen moet blijven. Ondanks superslechte service en geen bereik.

Ook hier grotendeels geen bereik in Duitsland. Internetinstellingen gereset en ook partner heeft op exact dezelfde plekken geen bereik. Vervelend, want in ene valt google maps weg. Offline kaart gedownload, maar werkt niet altijd naar behoren. Op locaties kan je niet even googlen voor parkeergarages, info over bezienswaardigheden, etc. Lijkt mij dat je gewoon bereik hoort te hebben. 


Hallo @Moniek87 

In het buitenland is Odido afhankelijk van de providers en dekking daar. Je kunt eventueel kijken of een andere provider betere dekking heeft.

Je kunt kiezen uit Telefonica, Telekom en Vodafone.


Hallo @Moniek87 

In het buitenland is Odido afhankelijk van de providers en dekking daar. Je kunt eventueel kijken of een andere provider betere dekking heeft.

Je kunt kiezen uit Telefonica, Telekom en Vodafone.

Dank voor je reactie! Wij gaan morgen terug naar Nederland. Een andere provider is niet heel gunstig voor ons. Wij hebben vaste abbonementen lopen.


Hallo @Moniek87 

In het buitenland is Odido afhankelijk van de providers en dekking daar. Je kunt eventueel kijken of een andere provider betere dekking heeft.

Je kunt kiezen uit Telefonica, Telekom en Vodafone.

Dank voor je reactie! Wij gaan morgen terug naar Nederland. Een andere provider is niet heel gunstig voor ons. Wij hebben vaste abbonementen lopen.

@Moniek87 Je mag in Europa een provider selecteren die je ziet staan in je telefoon. Dat gaat allemaal via je Odido/Ben abonnement en bezorgt je geen extra kosten.(zolang je nog data in het buitenland kan gebruiken) Zelf heb ik in Duitsland het beste resultaat met Telekom en Vodafone.
Netwerkselectie: Odido: Haal het vinkje weg bij ‘kies automatisch en kijk welke opties er zijn.


In mijn abonnement kan ik 40 gig in het buitenland gebruiken via de providers die ik zie staan.

Welk abonnement hebben jullie? Hopelijk maakt deze uitleg het iets gemakkelijker ⬇️ 

 


Dit wist ik niet, wat interessant en wat goed! Ik ga mij hier binnenkort in verdiepen, want dit is heel welkom (vooral voor ons als snelle verdwalers;)).


Toch meteen even geprobeerd. Vodafone staat er niet tussen Telekom wel. Dank voor jullie reacties, heel prettig!


Toch meteen even geprobeerd. Vodafone staat er niet tussen Telekom wel. Dank voor jullie reacties, heel prettig!

Kom je weer in een ander gebied kan het internet zomaar slechter of  beter worden. Vaak staan er dan ook nieuwe providers.  Let op hoeveel data je in het buitenland mag gebruiken dat hangt af van je gekozen abonnement.


Als ik de grens weer terug over ga zet ik de provider weer op automatisch.

 

Kan ik mijn bundels ook gewoon in de EU gebruiken?

Verberg inhoud

Jazeker. Met je abonnement of PrePaid kun je jouw internetbundel gebruiken in de EU , IJsland en Noorwegen, zonder extra kosten. Zijn je GB’s op? Kies dan voor beperkt verder internetten op lage snelheid (zonder extra kosten) of koop een aanvuller voor direct weer snel internet. De aanvuller is geldig in Nederland en de EU.

 


Beste voorbeeld wat ik kan geven en waarom ik nu volledig naar KPN ga is, dat mijn zoon gisteren over is gegaan van ODIDO. Naar KPN is het volgende. Op zijn werk had hij geen verbinding met ODIDO en nu met KPN. WEL!! Dus het ligt niet aan de software mobiel of een slechte simkaart maar puur aan de provider. Ik heb heb hiervoor geen ander oordeel over.

wel jammer hoor dat ik over moet stappen vanaf 2017 maar nu is voor mij de maat vol en wil ik verzekerd zijn van een goede internet en verbinding thus. Helaas ODIDO

 


Odido is niks anders dan een teleurstelling. Ipv de naam te wijzigen kunnen ze beter investeren in fatsoenlijk apparatuur. 


Reageer