Skip to main content

Ik heb al jaren unlimited 5g van tele2 en inmiddels dus al een tijdje Odido. Sindsdien is het internet en mijn bereik echt bizar slecht. Waar ik ook ben in Nederland. Ik heb mijn simkaart in verschillende telefoons gedaan maar het ligt niet aan de telefoon. Ik heb steeds maar 1 of 2 streepjes bereik en de pijltjes die onder 4G+ staan zijn bijna nooit meer wit. Ik probeerde via de chat contact te krijgen maar izzie zegt continue dat er geen medewerkers beschikbaar zijn dus dan probeer ik het wel zo. Ik lees dat jullie hier vaak een nieuwe simkaart als oplossing aanbieden. Ik hoor ook graag van anderen of dat daadwerkelijk geholpen heeft. Als het niet helpt dan leveren jullie dus niet wat ik bij mijn vorige provider had en ik neem aan dat ik dan kosteloos onder het contract uit kan komen. 

**Voor de netwerkspecialisten**

Hierbij de uitkomsten van de simswap van mijn Iphone (15) naar een ander (Iphone XR / Oppo).

16-7-24 Woonkamer:

16-7-24 Keuken:


16-7-24 Buiten:

 

Daarnaast heb ik ook nog een Oppo telefoon gebruikt waarbij er precies hetzelfde gebeurde. De verbinding bij Odido is minimaal 2 keer zo langzaam als bij een provider als Ben.

Odido zou nu een eigen 3.zoveel ghz bandbreedte moeten hebben sinds vorige week (geen verschil). De netwerk masten in mijn omgeving zouden zijn vervangen gister/vandaag (geen verschil) en daarbij blijf ik degene die telkens dit soort nutteloze tests uit moet voeren terwijl ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt dat ik hiervoor (23 juni) bij Hollandsnieuwe op mijn huidige iPhone 15 geen connectie problemen had. 

 


**Voor de netwerkspecialisten**

Zojuist 40 minuten in de wachtrij gehangen (1200) en opgehangen. na 22 minuten kwam er opeens een wachtmuziekje zonder dat ik hierom vroeg, nou prima zolang er werd opgenomen, maar dat was dus niet het geval. (tussen 17:00-18:00 24-7-24 om aan te geven dat de tests erop staan)

Nou hoop ik toch echt dat dit de laatste testjes zijn geweest waaruit iets gaat blijken want na de brons, zilver en ook gold afdeling ben ik nog steeds niks opgeschoten. Jullie 3.5ghz en nieuwe zendmasten hebben niks geholpen, uit alle uitgevoerde tests is niks gekomen en nu is het wachten op afdeling nummer vier.

Tests uitgevoerd op mijn Iphone 15.

19-7-24 Kijkduin:

24-7-24 Woonkamer:

24-7-24 Keuken:

24-7-24 Buiten: 

 


Hallo @Mcspeedy99, dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik zie dat je gisteren een nieuwe melding via onze dekkingskaart hebt gemaakt. Ik heb zojuist bovenstaande informatie toegevoegd aan de case. (casenummer: 72147821). Zij zullen dit nogmaals voor je onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! Wel zie ik op onze dekkingskaart dat er binnenkort werkzaamheden bij jou in de buurt zijn om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Deze zullen plaatsvinden op 2-8-2024 (de gehele dag) en ook op 6-8-2024 en duurt tot 7-8-2024. Start na deze werkzaamheden je toestel opnieuw op. Hopelijk zorgt het daarna voor wat verbetering! 


Hallo @Mcspeedy99, dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik zie dat je gisteren een nieuwe melding via onze dekkingskaart hebt gemaakt. Ik heb zojuist bovenstaande informatie toegevoegd aan de case. (casenummer: 72147821). Zij zullen dit nogmaals voor je onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! Wel zie ik op onze dekkingskaart dat er binnenkort werkzaamheden bij jou in de buurt zijn om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Deze zullen plaatsvinden op 2-8-2024 (de gehele dag) en ook op 6-8-2024 en duurt tot 7-8-2024. Start na deze werkzaamheden je toestel opnieuw op. Hopelijk zorgt het daarna voor wat verbetering! 

Beste @Pharwin van Odido bedankt voor het doorzetten naar hopelijk de laatste afdeling (die boven gold staat). Nu is het zo dat 14/15-7 al werkzaamheden hebben plaatsgevonden en daarnaast zoals op de afbeeldingen te zien is het probleem zich overal voordoet. Ik hoop dat de hoofdafdeling technische support snel reageert. 


@Pharwin van Odido Zojuist heb ik de klantenservice gesproken over de bijgevoegde nieuwe tests van gister en ik kreeg te horen dat de Odido medewerkster van gister die mij had gebeld van de ‘gold’ afdeling bij de zilver afdeling hoort. De tests zouden nog verstuurd moeten worden en dat zou nu gedaan moeten zijn. Ik blijf nu als een pingpong balletje tussen de klantenservice, netwerkspecialisten en dit forum heen en weer geslagen worden en ik ben daar nu ook wel klaar mee. 

Is het nu zo dat de hoogste afdeling van de netwerkspecialisten (boven gold) met mijn probleem aan de slag gaat of moet ik nog 3 verschillende afdelingen afwerken met ‘oplossingen’ zoals “misschien is het je VPN (die ik niet heb) of je reservekopieën (die alleen over wifi gaan)”.

We zijn nu een maand verder en er is nog geen oplossing gevonden. Mocht het zo blijven dan kan ik niet anders dan Odido in gebreke te stellen aangezien jullie niet kunnen leveren.


@Mcspeedy99 Ik snap je punt heel goed, excuses voor al het ongemak! Ik zie dat mijn collega zojuist de case heeft opgepakt en je vandaag hierover terugbelt met meer duidelijkheid. Hopelijk zal daar een oplossing uit komen! Mocht blijken dat we er niks aan kunnen doen, zullen zij ook een coulance/ontbinding met je bespreken! 


@Mcspeedy99 Ik snap je punt heel goed, excuses voor al het ongemak! Ik zie dat mijn collega zojuist de case heeft opgepakt en je vandaag hierover terugbelt met meer duidelijkheid. Hopelijk zal daar een oplossing uit komen! Mocht blijken dat we er niks aan kunnen doen, zullen zij ook een coulance/ontbinding met je bespreken! 

@Pharwin van Odido Hier is weer geen oplossing uit gekomen. Ik moest een vragenlijst beantwoorden voor de technische afdeling (boven gold) en hij gaf aan dat mijn case weer werd doorgezet naar een afdeling daar weer boven. 
 

Over een coulance/ontbinding heb ik niks te horen gekregen. 


Hoi Mats, ik zie inderdaad dat mijn collega het heeft doorgezet voor verder onderzoek. Ik heb hem gevraagd me een seintje te geven zodra zij meer duidelijkheid hebben. Ik hoop snel iets van ze te horen!


Zeg Odido, is dit nou wat beter? Zondag avond in Den Haag, Loosduinen, 20:51, 1 streepje op mobiel, super slecht internet, zowel 4 als 5G.... Echt bizar slecht mobiel bereik. Zit gewoon om mijn tuin! Ik bedoel, come on zeg... En ja, ik heb al eem atoring gemeld, maar dit is te zot voor woorden. En ja, ook alle telefoon aetrings nagelopen en reset en bla.... 


Hoi @VonTrox, niet fijn dat je maar 1 streepje verbinding had in je tuin. Ik hoop dat je alsnog een leuk weekend hebt gehad en hebt genoten van het weer. Goed dat je een melding hebt gemaakt. Ik zie dat de case (72452957) goed is doorgekomen bij mijn collega's van het netwerk. Hoe is je verbinding vandaag? Mocht het nog niet beter zijn dan hoop ik dat zij het heel binnenkort voor je kunnen fixen!


Hoi @VonTrox, niet fijn dat je maar 1 streepje verbinding had in je tuin. Ik hoop dat je alsnog een leuk weekend hebt gehad en hebt genoten van het weer. Goed dat je een melding hebt gemaakt. Ik zie dat de case (72452957) goed is doorgekomen bij mijn collega's van het netwerk. Hoe is je verbinding vandaag? Mocht het nog niet beter zijn dan hoop ik dat zij het heel binnenkort voor je kunnen fixen!

5G 1 streepje Speedtest download 24,1 Mbps upload 17,0
4G 1 streepje Speedtest download 26,7 Mbps upload 5,13

Als jij mijn locatie wilt hebben, dan hoor ik dat wel, lijkt mij dat er ergens hier een zandmast niet goed geconfigureerd is en/of kapot is gezien de download en de bereik.


Hoi @VonTrox, bedankt voor de extra informatie. Klopt het adres dat bij ons in het systeem staat nog? L** v** d* **n *3? Als je de melding op dit adres hebt gedaan, zal het volledig duidelijk zijn voor mijn collega's! 😊


Helemaal correct ! Dank !


Reageer