Skip to main content

Ik heb al jaren unlimited 5g van tele2 en inmiddels dus al een tijdje Odido. Sindsdien is het internet en mijn bereik echt bizar slecht. Waar ik ook ben in Nederland. Ik heb mijn simkaart in verschillende telefoons gedaan maar het ligt niet aan de telefoon. Ik heb steeds maar 1 of 2 streepjes bereik en de pijltjes die onder 4G+ staan zijn bijna nooit meer wit. Ik probeerde via de chat contact te krijgen maar izzie zegt continue dat er geen medewerkers beschikbaar zijn dus dan probeer ik het wel zo. Ik lees dat jullie hier vaak een nieuwe simkaart als oplossing aanbieden. Ik hoor ook graag van anderen of dat daadwerkelijk geholpen heeft. Als het niet helpt dan leveren jullie dus niet wat ik bij mijn vorige provider had en ik neem aan dat ik dan kosteloos onder het contract uit kan komen. 

Hi Esther, van harte welkom op de Community en gaaf dat je al jaren bij ons (Tele2) zit! Niet fijn dat je verbinding verminderd is. Ik loop graag een aantal stappen met je door om je verbinding te verbeteren. Mocht het met deze stappen niet lukken, dan laat ik mijn technische collega's het onderzoeken. Mocht dan blijken dat we het niet voor je kunnen oplossen en dat je hiermee in aanmerking komt dan kan het zijn dat je je contract kosteloos kan opzeggen.

Wil je de volgende punten voor me controleren:

  • Je telefoon een paar minuten helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten
  • Controleren of je de nieuwste software (OS) op je telefoon hebt staan
  • Staat je netwerkkeuze op Automatisch of handmatig? Wil je hier eens in wisselen om te kijken of dit verbetering geeft?
  • Had je al een keer een nieuwe simkaart ontvangen om te kijken of het hiermee beter is? Wellicht ligt het inderdaad aan je simkaart

Laat het me maar weten. Anders bestel ik allereerst een nieuwe simkaart voor je. Anders zoek ik uiteraard verder! 😊

 

 


Dat automatisch verbinden uitzetten net geprobeerd. Dat werkt niet. Als ik een ander netwerk dan Odido kies dan staat er dat "mijn simkaart dat niet toestaat"

Telefoon is intussen al meerdere keren aan en uit geweest.

De software is al up to date.

Ik heb nog geen nieuwe simkaart gehad dus ik hoop dan maar dat dat gaat helpen...

 


Hi Esther, bedankt voor het checken en de snelle reactie! Ik kan zo direct een nieuwe simkaart voor je bestellen. Het duurt dan ongeveer 3 dagen voordat je deze thuis ontvangt. Heb je toevallig een Odido Shop bij je in de buurt? Dan kan je ook gerust eens binnenlopen voor een nieuwe simkaart. Zij kunnen je ook meteen helpen om deze te activeren en wellicht ook direct als ze zien dat je nog steeds een slechte verbinding hebt. Heb je toch liever dat ik 'm voor je bestel? Laat het me dan weten. Dan doe ik dit nu direct voor je en heb je hem ongeveer vrijdag in huis! 


Stuur maar een nieuwe op. De oude blijft werken totdat de nieuwe geactiveerd is toch?


Hi Esther, helemaal goed. Ik heb de nieuwe simkaart zojuist besteld. Geen zorgen, je oude/huidige simkaart blijft inderdaad gewoon werken!


Hoi, daar ben ik weer inclusief nieuwe geactiveerde simkaart. Ik heb dus nog steeds net zo veel (weinig) bereik als daarvoor. Het heeft helemaal niets geholpen.. 


Hallo @Esthermunnigschmidt, jammer dat het niet tot verbetering heeft gezorgd, maar hierdoor weten we in ieder geval dat het niet aan je simkaart ligt. Zou je voor mij de instellingen van je netwerk van je telefoon kunnen resetten? Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Wel zie ik dat er op je adres geplande werkzaamheden plaatsvinden ter verbetering van de netwerkkwaliteit (de mast bij jou in de buurt). Hierdoor kun je dus tijdelijk een minder goed bereik ervaren. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak en onze netwerkspecialisten zullen proberen het zo snel mogelijk op te lossen! Ze streven het voor 6 juni opgelost te hebben. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 


Zelfde probleem hier. Op mijn nieuwe IPhone 15 (helemaal up to date) is de verbinding sinds de overgang naar Odido slecht. Thuis heb ik 1 streepje bereik (24,25,26,27,28,29,30-6-2024, 1-7-2024,19:05) in winkels is de verbinding slecht en in het OV precies hetzelfde verhaal. Vandaag ben ik bij een Odido winkel langs geweest en heb ik een nieuwe Simkaart gekregen. Echter heeft dit het probleem niet opgelost. 
 

Ik heb de verbinding snelheid vergeleken met een vriend in het OV van Den Haag centraal richting Zoetermeer (1-7-2024,17:18) en hij had een snelheid van 250mb/s terwijl mijn snelheid niet over de 55.9mb/s ging (Beide op het 5g netwerk, maar hij bij zijn eigen provider). Zelfs op het station Lansingerland-Zoetermeer (1-7-2024,17:38) ging mijn snelheid niet over de 120mb/s (terwijl dit 4g snelheid is) en op dezelfde plek ging mijn bereik van 4 streepjes naar 3 en uiteindelijk 2. Toen heb ik nog 4G aangezet om dat te proberen, maar toen ging de mb/s alleen maar omlaag (67mb/s). 

(In het OV tegenover de 250mb/s)
 

Hiervoor zat ik bij hollandsnieuwe en daar heb ik dan ook nooit verbindingsproblemen ondervonden. Altijd zat ik op 3 tot 4 streepjes waarbij de 3 streepjes amper voorkwamen (dit was met dezelfde iPhone 15). 
 

Van jullie klantenservice kreeg ik te horen dat ik mijn netwerkgegevens zou moeten verwijderen, maar dit had moeten betekenen dat het hiervoor bij Hollandsnieuwe ook al niet goed liep en dat was zeker niet het probleem. Mijn telefoon heb ik meerdere keren opnieuw aan en uit gezet, maar helaas niks werkt. 


Bij mij ook nog totaal geen verbetering. 1 streepje bereik heb ik...


Hier is dat ook nog het geval. 
 

 


@Mcspeedy99 Van harte welkom op onze Community! We zijn elke dag bezig om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te checken of er storingen/werkzaamheden daar in de buurt zijn? Je krijgt dan ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. Wat je ook kunt doen, is de netwerkinstellingen van je toestel resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als dat niet werkt en er is op onze dekkingskaart niets te zien, raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken.

@Esthermunnigschmidt Voor jou geldt hetzelfde! 


Beste @Pharwin van Odido dit probleem doet zich al voor sinds het ingaan van mijn abonnement bij Odido. Al mijn informatie heb ik overzichtelijk hierboven neergezet en er is geen storing op dit moment. 
 

Daarnaast is het niet enkel bij mij thuis, maar ook elders (Tenzij jullie 1 zendmast gebruiken voor zowel Bleiswijk als Den Haag). 


Precies, dit geldt voor mij ook. En dus niet "tijdelijk" zoals bij een storing. Ik heb gewoon zelden ergens meer dan 1 streepje bereik en het internet is echt mega veel trager dan voor de overname. Ik lon vroeger netflix prima streamen en nu niet meer. Jullie herhalen continue "tips" die niet werken. Ik wil graag de optie tot kostenloos opzeggen van mijn contract. Jullie kunnen niet leveren dus dan moet die optie bestaan.


@Mcspeedy99 @Esthermunnigschmidt in dat geval, raad ik jullie aan om dan een melding te maken via onze dekkingskaart, zodat het kan worden onderzocht door één van onze netwerkspecialisten. De optie tot kosteloos ontbinden van je contract (let op: als je een toestelkrediet hebt, dient deze wel afbetaald te worden) is uiteraard mogelijk. Echter, willen we dit wel eerst onderzoeken en er alles aan doen om het op te lossen. Mocht blijken dat er vanuit onze kant geen oplossing geboden kan worden, zullen zij de mogelijke opties met jullie bespreken. 

Als jullie nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 


Ja het stomme van die dekkingskaart is dus dat je aangeeft dat het 1 specifiek tijdstip of locatie moet zijn waarom het slecht was. Er is geen specifieke datum, tijd of locatie. Vrijwel overal en altijd is het slecht. Dus geen idee wat jullie daar doen maar ik ben niet de enige met dit probleem. Sinds overname moet er iets veranderd zijn in het netwerk want het is echt direct vanaf de dag daarna. Dat heeft niks meer te maken met 1 slechte mast.


@Pharwin van Odido zojuist heb ik hiervan een melding gemaakt met de link naar dit forum. Daarnaast is het inderdaad alleen mogelijk om een melding te maken van 1 specifieke datum. Hopelijk hoor ik snel van jullie technische team!


@Esthermunnigschmidt Er kan natuurlijk ook wat anders aan de hand zijn. Het kan bijvoorbeeld aan je simkaart liggen als deze verouderd is. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

 


Als je dit hele topic goed had gelezen had je geweten dat ik het al getest heb op meerdere telefoons en dat ik via dit topic al een nieuwe simkaart ontvangen heb wat dus niet geholpen heeft. Situatie is nog exact hetzelfde 


@Esthermunnigschmidt je hebt helemaal gelijk, excuus. Ik raad je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart, zodat een netwerkspecialist dit voor je kan onderzoeken. Mocht je het willen, kan ik eventueel ook voorbeelden voor je doorzetten. Hiervoor ontvang ik graag 3 voorbeelden met een datum, tijdstip, locatie en het A/B nummer (als je niet goed kon bellen en stuur deze dan in een DM naar mij). Daarbij ontvang ik ook graag van deze 3 voorbeelden een speedtest via: https://www.speedtest.net/ en let op: de voorbeelden mogen niet ouder dan 3 dagen zijn. Laat maar weten wat je zou willen! 


@Pharwin van Odido zou je mijn informatie ook door kunnen zetten naar de juiste afdeling? Ik heb nog niks van ze vernomen. 


@Mcspeedy99 Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat het is gelukt om de melding te maken en dat het nu bij onze netwerkspecialisten ligt. Geen zorgen, ze zullen dit onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Echter, vanwege de drukte staat de verwerkingstijd momenteel op maximaal 10 dagen. Het zou heel goed kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 10 dagen kan duren. Ze proberen zo snel mogelijk bij je terug te komen! 


@Pharwin van Odido komt dit omdat het een bekend probleem is? en zo ja is er dan een oplossing voor of blijft deze verbinding nu zoals hij is?


@Mcspeedy99 het is zeker geen bekend probleem, maar als je last hebt van een minder goed bereik en er is op onze dekkingskaart niks te zien, willen we graag onderzoeken waar dit aan ligt. Meestal is er wel een oplossing te vinden, maar in sommige gevallen kan er niks aan veranderd worden (bijvoorbeeld de afstand tot de mast en dingen die in de weg staan). In dat geval, zullen zij een gepaste oplossing/coulance met je bespreken! 


**Voor de netwerkspecialisten**

10-07-2024 in de woonkamer (5g niet eens beschikbaar):

 

11-07-2024 in de keuken (5g niet eens mogelijk):


13-07-2024 buiten (5g niet eens mogelijk):
Vriend van mij op hetzelfde punt 5g (KPN) en dubbel zo snel.
​​​​

 


Hoi @Mcspeedy99, bedankt voor de voorbeelden! Ik heb ze doorgegeven in jouw case en ik zie dat mijn collega een belafspraak heeft ingepland op donderdag 18 juli om 11:30 uur. Ik hoop dat hij dit dan direct voor je kan oplossen! 


Reageer