Ik heb al jaren unlimited 5g van tele2 en inmiddels dus al een tijdje Odido. Sindsdien is het internet en mijn bereik echt bizar slecht. Waar ik ook ben in Nederland. Ik heb mijn simkaart in verschillende telefoons gedaan maar het ligt niet aan de telefoon. Ik heb steeds maar 1 of 2 streepjes bereik en de pijltjes die onder 4G+ staan zijn bijna nooit meer wit. Ik probeerde via de chat contact te krijgen maar izzie zegt continue dat er geen medewerkers beschikbaar zijn dus dan probeer ik het wel zo. Ik lees dat jullie hier vaak een nieuwe simkaart als oplossing aanbieden. Ik hoor ook graag van anderen of dat daadwerkelijk geholpen heeft. Als het niet helpt dan leveren jullie dus niet wat ik bij mijn vorige provider had en ik neem aan dat ik dan kosteloos onder het contract uit kan komen.
Hi Esther, van harte welkom op de Community en gaaf dat je al jaren bij ons (Tele2) zit! Niet fijn dat je verbinding verminderd is. Ik loop graag een aantal stappen met je door om je verbinding te verbeteren. Mocht het met deze stappen niet lukken, dan laat ik mijn technische collega's het onderzoeken. Mocht dan blijken dat we het niet voor je kunnen oplossen en dat je hiermee in aanmerking komt dan kan het zijn dat je je contract kosteloos kan opzeggen.
Wil je de volgende punten voor me controleren:
- Je telefoon een paar minuten helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten
- Controleren of je de nieuwste software (OS) op je telefoon hebt staan
- Staat je netwerkkeuze op Automatisch of handmatig? Wil je hier eens in wisselen om te kijken of dit verbetering geeft?
- Had je al een keer een nieuwe simkaart ontvangen om te kijken of het hiermee beter is? Wellicht ligt het inderdaad aan je simkaart
Laat het me maar weten. Anders bestel ik allereerst een nieuwe simkaart voor je. Anders zoek ik uiteraard verder!
Dat automatisch verbinden uitzetten net geprobeerd. Dat werkt niet. Als ik een ander netwerk dan Odido kies dan staat er dat "mijn simkaart dat niet toestaat"
Telefoon is intussen al meerdere keren aan en uit geweest.
De software is al up to date.
Ik heb nog geen nieuwe simkaart gehad dus ik hoop dan maar dat dat gaat helpen...
Hi Esther, bedankt voor het checken en de snelle reactie! Ik kan zo direct een nieuwe simkaart voor je bestellen. Het duurt dan ongeveer 3 dagen voordat je deze thuis ontvangt. Heb je toevallig een Odido Shop bij je in de buurt? Dan kan je ook gerust eens binnenlopen voor een nieuwe simkaart. Zij kunnen je ook meteen helpen om deze te activeren en wellicht ook direct als ze zien dat je nog steeds een slechte verbinding hebt. Heb je toch liever dat ik 'm voor je bestel? Laat het me dan weten. Dan doe ik dit nu direct voor je en heb je hem ongeveer vrijdag in huis!
Stuur maar een nieuwe op. De oude blijft werken totdat de nieuwe geactiveerd is toch?
Hi Esther, helemaal goed. Ik heb de nieuwe simkaart zojuist besteld. Geen zorgen, je oude/huidige simkaart blijft inderdaad gewoon werken!
Hoi, daar ben ik weer inclusief nieuwe geactiveerde simkaart. Ik heb dus nog steeds net zo veel (weinig) bereik als daarvoor. Het heeft helemaal niets geholpen..
Hallo
Wel zie ik dat er op je adres geplande werkzaamheden plaatsvinden ter verbetering van de netwerkkwaliteit (de mast bij jou in de buurt). Hierdoor kun je dus tijdelijk een minder goed bereik ervaren. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak en onze netwerkspecialisten zullen proberen het zo snel mogelijk op te lossen! Ze streven het voor 6 juni opgelost te hebben.
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Zelfde probleem hier. Op mijn nieuwe IPhone 15 (helemaal up to date) is de verbinding sinds de overgang naar Odido slecht. Thuis heb ik 1 streepje bereik (24,25,26,27,28,29,30-6-2024, 1-7-2024,19:05) in winkels is de verbinding slecht en in het OV precies hetzelfde verhaal. Vandaag ben ik bij een Odido winkel langs geweest en heb ik een nieuwe Simkaart gekregen. Echter heeft dit het probleem niet opgelost.
Ik heb de verbinding snelheid vergeleken met een vriend in het OV van Den Haag centraal richting Zoetermeer (1-7-2024,17:18) en hij had een snelheid van 250mb/s terwijl mijn snelheid niet over de 55.9mb/s ging (Beide op het 5g netwerk, maar hij bij zijn eigen provider). Zelfs op het station Lansingerland-Zoetermeer (1-7-2024,17:38) ging mijn snelheid niet over de 120mb/s (terwijl dit 4g snelheid is) en op dezelfde plek ging mijn bereik van 4 streepjes naar 3 en uiteindelijk 2. Toen heb ik nog 4G aangezet om dat te proberen, maar toen ging de mb/s alleen maar omlaag (67mb/s).
(In het OV tegenover de 250mb/s)
Hiervoor zat ik bij hollandsnieuwe en daar heb ik dan ook nooit verbindingsproblemen ondervonden. Altijd zat ik op 3 tot 4 streepjes waarbij de 3 streepjes amper voorkwamen (dit was met dezelfde iPhone 15).
Van jullie klantenservice kreeg ik te horen dat ik mijn netwerkgegevens zou moeten verwijderen, maar dit had moeten betekenen dat het hiervoor bij Hollandsnieuwe ook al niet goed liep en dat was zeker niet het probleem. Mijn telefoon heb ik meerdere keren opnieuw aan en uit gezet, maar helaas niks werkt.
Bij mij ook nog totaal geen verbetering. 1 streepje bereik heb ik...
Hier is dat ook nog het geval.
Als dat niet werkt en er is op onze dekkingskaart niets te zien, raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken.
Beste
Daarnaast is het niet enkel bij mij thuis, maar ook elders (Tenzij jullie 1 zendmast gebruiken voor zowel Bleiswijk als Den Haag).
Precies, dit geldt voor mij ook. En dus niet "tijdelijk" zoals bij een storing. Ik heb gewoon zelden ergens meer dan 1 streepje bereik en het internet is echt mega veel trager dan voor de overname. Ik lon vroeger netflix prima streamen en nu niet meer. Jullie herhalen continue "tips" die niet werken. Ik wil graag de optie tot kostenloos opzeggen van mijn contract. Jullie kunnen niet leveren dus dan moet die optie bestaan.
Als jullie nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Ja het stomme van die dekkingskaart is dus dat je aangeeft dat het 1 specifiek tijdstip of locatie moet zijn waarom het slecht was. Er is geen specifieke datum, tijd of locatie. Vrijwel overal en altijd is het slecht. Dus geen idee wat jullie daar doen maar ik ben niet de enige met dit probleem. Sinds overname moet er iets veranderd zijn in het netwerk want het is echt direct vanaf de dag daarna. Dat heeft niks meer te maken met 1 slechte mast.
Als je dit hele topic goed had gelezen had je geweten dat ik het al getest heb op meerdere telefoons en dat ik via dit topic al een nieuwe simkaart ontvangen heb wat dus niet geholpen heeft. Situatie is nog exact hetzelfde
**Voor de netwerkspecialisten**
10-07-2024 in de woonkamer (5g niet eens beschikbaar):
11-07-2024 in de keuken (5g niet eens mogelijk):
13-07-2024 buiten (5g niet eens mogelijk):
Vriend van mij op hetzelfde punt 5g (KPN) en dubbel zo snel.
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.