Langzamere netwerkverbinding dan dat ik zou moeten hebben

  • 30 April 2024
  • 7 reacties
  • 38 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten onbeperkt met 300mbps. Die is vanochtend ingegaan. Echter ontvang ik maar rond de 100mbps. En tijdens het testen zie je de meter zelfs maar op 30mbps staan.

In deze regio is er een goede dekking, ik sta buiten op verschillende plekken maar maakt geen verschil. Op deze manier had ik net zogoed het goedkopere abbonement kunnen nemen. Ik snap dat het wel eens iets lager kan zi

jn dan 300mbps maar dit is wel extreem.

Sam van Odido 17 dagen geleden

Hi @Daniel266, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Ik geef je graag meer duidelijkheid over de maximumsnelheid van je abonnement, want het kan zijn dat je deze niet altijd haalt. Er zijn namelijk factoren die de maximale internetsnelheid kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld welke telefoon je hebt,  wat je doet (denk aan synchroniseren met de cloud), de instellingen van je telefoon (zoals de spaarstand), de plek waar je bent: binnen of buiten, de afstand tussen jou en onze masten en de drukte op het netwerk. @Waqqas gaf dit inderdaad ook al aan. Mocht je echt structurele problemen ervaren op een specifieke locatie, dan kun je altijd een dekkingsklacht melden op onze website: https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Daniel266 

Snelheden die tegen het maximum aan zitten kunnen niet altijd gehaald worden, de snelheid is van verschillende factoren afhankelijk zoals, de dekking, of je buiten of binnen bent (binnen speelt de isolatie dan een rol), de drukte op het mobiele netwerk en de afstand tot aan de mast waar je verbinding mee maakt.

Kan je de netwerkmodus eens op 4G zetten en kijken hoe het met 4G gaat?

Reputatie 1

Hi @Daniel266, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Ik geef je graag meer duidelijkheid over de maximumsnelheid van je abonnement, want het kan zijn dat je deze niet altijd haalt. Er zijn namelijk factoren die de maximale internetsnelheid kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld welke telefoon je hebt,  wat je doet (denk aan synchroniseren met de cloud), de instellingen van je telefoon (zoals de spaarstand), de plek waar je bent: binnen of buiten, de afstand tussen jou en onze masten en de drukte op het netwerk. @Waqqas gaf dit inderdaad ook al aan. Mocht je echt structurele problemen ervaren op een specifieke locatie, dan kun je altijd een dekkingsklacht melden op onze website: https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Snap dat er verschil in kan zitten maar ik vind dit wel extreem laag. Ook heb ik rekeninge gehouden waar ik sta buiten niet beschut of tussen hoge gebouwen in etc. Bij mijn vorige provider had ik hem ook altijd op 4g staan en nooit 5g aangezet en toen was het veel hoger als nu op 4g

Hierbij een test op 4g

 

Hi @Daniel266, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Ik geef je graag meer duidelijkheid over de maximumsnelheid van je abonnement, want het kan zijn dat je deze niet altijd haalt. Er zijn namelijk factoren die de maximale internetsnelheid kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld welke telefoon je hebt,  wat je doet (denk aan synchroniseren met de cloud), de instellingen van je telefoon (zoals de spaarstand), de plek waar je bent: binnen of buiten, de afstand tussen jou en onze masten en de drukte op het netwerk. @Waqqas gaf dit inderdaad ook al aan. Mocht je echt structurele problemen ervaren op een specifieke locatie, dan kun je altijd een dekkingsklacht melden op onze website: https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Ik heb de dekking gecheckt. Ik sta buiten te testen en dit is dezelfde telefoon als bij de vorige provider waar hij altijd op 4g stond en 5g was uitgeschakeld. Nu is de snelheid vele male lager dan bij mijn vrorige provider 

Reputatie 7
Badge +15

@Daniel266 

Verbetert de snelheid op andere locaties in Nederland?

@Daniel266

Verbetert de snelheid op andere locaties in Nederland?

Ik heb het even op verschillende plekken geprobeerd en het is overal een hele lage snelheid 

Ik stond ook niet ver van een mast af

Reputatie 7
Badge +15

@Daniel266 

Test je simkaart eens in een andere telefoon, wellicht kan je ook eens een andere simkaart proberen, deze kan je bestellen in je Odido account.

Reageer