Skip to main content

Hallo,

Valt me al enige tijd op dat ik niet naar BEN telefoonnumers kan bellen vanaf bijvoorbeeld Duitsland. Vond het niet zo erg, omdat je als alternatief via Whatsapp altijd wel kan bellen, maar vraag me toch af waarom dat dit is. Als ik in Nederland ben kan ik wel gewoon bellen naar dezelfde BEN nummers.

Opvallend: Ik heb 2 telefoonnummers op mijn naam van Odido. Ik kan met beide nummers niet bellen naar BEN nummers. Het lukt wel als ik via een KPN telefoon bijvoorbeeld naar dezelfde BEN nummers bel vanuit Duitsland. Dus het ligt niet aan de BEN nummers die ik wil bellen. Via andere providers lukt het wel namelijk. 

Ik heb geprobeerd om dezelfde BEN nummers te bellen als we samen in het buitenland zijn en dan lukt het wel om te bellen. Het probleem doet zich dus alleen voor als het nummer die ik wil bellen van BEN zich dus in Nederland bevind en ik in het buitenland (Duitsland).

Ik heb dus zoals eerder genoemd 2 Odido telefoonnummers met beiden hetzelfde probleem. Maar nu komt het gekke. Ik was met nog iemand in Duitsland die ook Odido heeft en toen heb ik met zijn Odido telefoonnummer een BEN telefoonnummer gebeld en kreeg dus hetzelfde probleem. Kan ook niet bellen. Dus krijg meer het gevoel dat er een storing is tussen Odido en bellen naar BEN als je aan het roamen bent, dat nog niet echt opgevallen is. 

 

Ik had paar dagen geleden hierover telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Odido en toen hadden ze mijn beide sim kaarten gereset. Vandaag kwam ik erachter dat dit niet heeft geholpen. 

Zijn er meer mensen die dit probleem heeft? En zoja is er ook een oplossing voor?

Even vergeten te vermelden. De BEN nummers waar ik heen bel beginnen allemaal met +316. Dus hier ligt het ook niet aan. 


Op welk netwerk in Duitsland zit je dan? Probeer eens handmatig naar een ander netwerk te gaan en dan nog eens bellen. 


Hoi Nigdeli, je gebruikt wel het landnummer vanuit D? +316 of 0316

Heb je al je contacten met het landnummer opgeslagen?


Op welk netwerk in Duitsland zit je dan? Probeer eens handmatig naar een ander netwerk te gaan en dan nog eens bellen. 

Ik zit dan op het netwerk Telekom.de

Niet aan gedacht om eens een andere netwerk te kiezen zal het eens proberen. Misschien dat dan wel lukt. 


Hoi Nigdeli, je gebruikt wel het landnummer vanuit D? +316 of 0316

Heb je al je contacten met het landnummer opgeslagen?

Ik heb standaard alle nummers opgeslagen als +316... Maar heb hier speciaal ook op gelet. Hier ligt het zeker niet aan. 


Hoi Nigdeli, je gebruikt wel het landnummer vanuit D? +316 of 0316

Heb je al je contacten met het landnummer opgeslagen?

Ik krijg melding dat me vraag hiermee geantwoord is en dat dit het beste antwoord is, maar dit klopt helemaal niet. Zoals ik al eerder aangaf bel ik standaard met +316…

Dus dit is zeker niet het antwoord op het probleem. 


Gesprekken in het buitenland worden door die provider afgehandeld. Als er een probleem bij een netwerk zit, dan zou het heel goed kunnen dat een ander buitenlands netwerk dat probleem niet heeft.


@Nigdeli Het beste antwoord!

Wie concludeert dat?

Vroeger gebeurde dat door een mens.

Dit duidelijk niet. Een berekening door de computer?

Die zegt er zijn al twee antwoorden gegeven, das is opgelost?

Eigenlijk klopt het zelfs. Het beste antwoord als alle andere antwoorden ook helemaal niks opleveren.

Dus alleen om je met een kluitje in het riet te sturen.

Maar zeker is dat geen oplossing.

Effe terug naar jouw probleem.

Als je van Duitsland naar Ben in NL belt lukt het niet.

Als Ben ook in Duitsland is lukt het wel.

Maar als Ben ook in Duitsland is, geldt voor het eerste deel dezelfde opdracht voor de Duitse provider. Verbind met dit NL 06 nummer.

Dan moet Odido (Ben?) weer een verbinding leggen naar Ben NL in Duitsland. Dat lukt wonderbaarlijk wel.

Maar de kortste weg naar Ben NL lukt niet.

Dus voor de Duitse provider maakt het toch geen verschil. @eric ?

Het probleem moet toch in Odido, of lees Ben in Nederland zijn.

 

Dit verhaal is uit de aandacht van ODIDO verplaatst door dat geintje van hun over het beste antwoord.

Dus begin dit verhaal weer opnieuw!

Maak er weer een nieuwe vraag van.

Je wacht op de oplossing, niet het beste antwoord zonder oplossing.

Blijf lastig, blijf schrijven en bellen.


@Nigdeli Het beste antwoord!

Wie concludeert dat?

Vroeger gebeurde dat door een mens.

Dit duidelijk niet. Een berekening door de computer?

Die zegt er zijn al twee antwoorden gegeven, das is opgelost?

Eigenlijk klopt het zelfs. Het beste antwoord als alle andere antwoorden ook helemaal niks opleveren.

Dus alleen om je met een kluitje in het riet te sturen.

Maar zeker is dat geen oplossing.

Effe terug naar jouw probleem.

Als je van Duitsland naar Ben in NL belt lukt het niet.

Als Ben ook in Duitsland is lukt het wel.

Maar als Ben ook in Duitsland is, geldt voor het eerste deel dezelfde opdracht voor de Duitse provider. Verbind met dit NL 06 nummer.

Dan moet Odido (Ben?) weer een verbinding leggen naar Ben NL in Duitsland. Dat lukt wonderbaarlijk wel.

Maar de kortste weg naar Ben NL lukt niet.

Dus voor de Duitse provider maakt het toch geen verschil. @eric ?

Het probleem moet toch in Odido, of lees Ben in Nederland zijn.

 

Dit verhaal is uit de aandacht van ODIDO verplaatst door dat geintje van hun over het beste antwoord.

Dus begin dit verhaal weer opnieuw!

Maak er weer een nieuwe vraag van.

Je wacht op de oplossing, niet het beste antwoord zonder oplossing.

Blijf lastig, blijf schrijven en bellen.

Dankjewel voor je antwoord. Dit is een rare probleem, waar ik niet echt de vinder op kan leggen waar nu het probleem zit. Enige die dit kan oplossen en of kan zien is Odido zelf. Jammer dat me topic eigenlijk als het ware een soort van afgesloten is zonder een oplossing of een goede antwoord. 

Beste is inderdaad opnieuwde vraag stellen. Even kopieren plakken in een nieuwe topic. 


Ter jullie informatie een beste antwoord is altijd groen en komt onder de topic van starter te staan.  Ook dan kan je gewoon doorvragen als je niet tevreden bent met dat antwoord.
@theocoppes er is niets als beste geselecteerd. Dus onderwerp kan hier doorgaan anders wordt het te verwarrend. 


Onder de topic starter stond ook beste antwoord, maar dat zie ik nu niet meer. Oke dan hier verder inderdaad. 


Hi @Nigdeli 

Dit is geen bekende issue bij ons en dus zou het onderzocht moeten worden. Ik heb daarvoor recente voorbeelden nodig met de nummers die je probeert te bellen en datum + tijdstip. Graag ook aangeven van welk toestel je gebruik maakt en of je dit alleen met je eigen toestel ervaarde. Als je mij die in een privébericht kan sturen dan kan ik een case aanmaken voor onze technische specialisten. Ik zou dan ook graag een privébericht willen ontvangen met je eigen 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN. 

Ik zie je bericht graag tegemoet. 


Hi @Nigdeli 

Dit is geen bekende issue bij ons en dus zou het onderzocht moeten worden. Ik heb daarvoor recente voorbeelden nog met de nummers die je probeert te bellen en datum + tijdstip. Graag ook aangeven van welk toestel je gebruik maakt en of je dit alleen met je eigen toestel ervaarde. Als je mij die in een privébericht kan sturen dan kan ik een case aanmaken voor onze technische specialisten. Ik zou dan ook graag een privébericht willen ontvangen met je eigen 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN. 

Ik zie je bericht graag tegemoet. 

Ik heb je zojuist de gevraagde gegevens per prive bericht gestuurd. 


Hi @Nigdeli 

Dit is geen bekende issue bij ons en dus zou het onderzocht moeten worden. Ik heb daarvoor recente voorbeelden nodig met de nummers die je probeert te bellen en datum + tijdstip. Graag ook aangeven van welk toestel je gebruik maakt en of je dit alleen met je eigen toestel ervaarde. Als je mij die in een privébericht kan sturen dan kan ik een case aanmaken voor onze technische specialisten. Ik zou dan ook graag een privébericht willen ontvangen met je eigen 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN. 

Ik zie je bericht graag tegemoet. 

Hallo, ik heb je via prive bericht de gevraagde gegevens 2 dagen geleden gestuurd, maar heb niets meer gehoord. Is er al iets mee gebeurd?


Hi @Nigdeli 

Ik heb je case doorgezet naar onze technische specialisten. Je kan binnen 14 werkdagen een terugkoppeling verwachten. 


Op welk netwerk in Duitsland zit je dan? Probeer eens handmatig naar een ander netwerk te gaan en dan nog eens bellen. 

Even extra informatie. Ik heb vandaag handmatig O2.de geselecteerd in Duitsland en dan werkt het wel. Maar op Telekom.de werkt het niet. Inmiddels ben ik ook door Odido gebeld, ze zijn bezig met de oorzaak te achterhalen. Toen had ik echter deze info nog niet, dat het op een andere netwerk wel werkt. Kunnen jullie dit alsnog doorgeven? Lijkt me toch wel handige informatie.


Hi Nigdeli, bedankt voor de extra informatie! Ik heb dit toegevoegd aan de case waar mijn collega's nog aan werken. 


Reageer