Geen of nauwelijks bereik op werk locatie "De staart, Dordrecht"
HAllo ik heb dit al eerder bij Odido gemeld maar kan het niet terug vinden. Maar op mijn werk is de verbinding ZEER slecht. Dataverkeer valt regelmatig helemaal weg of hapert, Ik zie ook in de signaal sterthe helemaal geen streepje. Ik heb een paar screenshots gemaakt op verschillende dagen
Soms geen verbinding zelfs met bellen. Het gebeurt met enige regelmaat dat mijn vrouw me belt en dat zij me meerdere keren niet kon bereiken zonder dat ik gemiste oproepen had. Ook is het geluid rgelmatig slecht van kwaliteit.. Hiervan had ik heen last ton ik op deze lacate een KPN abonnement had.
Bladzijde 1 / 1
Hallo @bhennink, oei dat is niet helemaal de bedoeling! Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is. had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij je werk in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een paar dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten.
Mocht dat niet werken, kan het eventueel ook nog aan je simkaart liggen. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.
Ik verneem het graag van je!
@Pharwin van Odido een beetje voorbarig om je eigen antwoord als beste te waarderen. Het lost NL niets op
De link naar de dekkings kaart komt op een pagina waar ik niet bij kan. (403 Forbidden)
IK heb dit eerder al gemeld met mijn S20FE en ik heb het zelfde nu met mijn S22 Het ligt dus niet aan mijn toestel of SIM kaart, want die heb ik ook in beide toestellen gehad.
Beide telefoons waren en zijn altijd up to date. Herstarten al meerdere keren gedaan. Ook de instellingen van netwerk en telefoon gereset. SImkaart heb ik pas sinds enkele weken van julie nieuw gekregen bij vervangen van mijn abonnement. Dit omdat er toen een probleem was met verlengen.
Overigens hebben meer collega's dit probleem met het odido netwerk. De meeste zijn over gestapt op Vodafoon en KPN . Die hebben een prima dekking en aan de rand van ons terrein staat een grote GSM mast. Het adres is kerkeplaat 14, dordrecht
Zie ook het bijgevoegd plaatje waar de lokatie van mast en werkplek zijn aangegeven.
@bhennink Meestal selecteer ik (tijdelijk) mijn eigen antwoord, zodat anderen alvast kunnen zien wat ze kunnen doen/controleren mochten ze hetzelfde ervaren. Het hoeft niet altijd meteen tot een oplossing te leiden, maar is voor nu het beste om te selecteren, vandaar dat ik dit had gedaan. Mocht de oplossing later naar voren komen of een beter antwoord, zal ik dit uiteraard aanpassen.
Als je alles hebt gedaan en het heeft niet geholpen, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit!
Als de dekkingskaart niet geopend kan worden op je toestel, dan ligt het vermoedelijk aan de instellingen van je browser. Je kunt eventueel de cookies/caches wissen om te kijken of het daarna werkt. Desnoods kun je onze dekkingskaart openen via een ander apparaat zoals een laptop. Dan zou het wel moeten lukken om de melding te maken!
helaas is bij het bewerken van de screen copy de originele datum en tijd verloren gegaan. Ik zal dus deze week opnieuw moeten vastleggen . Ik wil niet een tijd gokken al zal het ongeveer op elk uur van mijn werkdag mis gaan ( behalve de auzes als ik buiten ben)
het scherm van de dekkingskaart zou suggereren dat het perfect is
Goedemorgen bhennink, laat je het ons weten als het is gelukt om een probleem te melden via de dekkingskaart? Als je deze week 3 voorbeelden (datum + tijdstip) voor me verzamelt kan ik ook een case voor je doorzetten naar mijn technische collega's. Het komt in ieder geval bij dezelfde collega's uit die gaan onderzoeken hoe ze dit voor je kunnen oplossen. Ik zie je bericht graag tegemoet!
Goedemorgen bhennink, laat je het ons weten als het is gelukt om een probleem te melden via de dekkingskaart? Als je deze week 3 voorbeelden (datum + tijdstip) voor me verzamelt kan ik ook een case voor je doorzetten naar mijn technische collega's. Het komt in ieder geval bij dezelfde collega's uit die gaan onderzoeken hoe ze dit voor je kunnen oplossen. Ik zie je bericht graag tegemoet!
heb inderdaad het probleem kunnen melden en e is ook binnen 24 uur al respons gekomen dat is dus heel netjes. Na onderzoek is gebleken dat de klacht terecht is. Het zit in een dode hoek van de mast op 400 meter weg. Er wordt binnenkort een upgrade gedaan bij deze mast en hopelijk verhelpt dat het probleeem. IK zou zeggen een extra antennetje er bij in onze richting en klaar;)
Medewerkster (Lyna) was zeer vriendelijk en had iig een goed verhaal. Ook een mooi coulance gebaar en als het niet opgelost wordt kan mijn aboo vervroegd vij gegeven worden als ik over zou willen stappen dus een PRIMA service. Dat mag ook wel eens gezegd worden
Goedemorgen bhennink, superfijn om te lezen dat Lyna je zo snel en goed heeft geholpen! Ik lees inderdaad dat de mast in de buurt ongunstig staat op jouw werklocatie. Ik hoop dat de verbinding na de werkzaamheden op 18 juni goed is. En mocht dat niet zo zijn en je wil overstappen, dan regelen we dat voor je. Houd je me op de hoogte? Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!
Hallo @Marciano van Odido , ik merk geen enkele verbetering op mijn werk adres. Als de werkzaamheden inderdaad zijn uitgevoerd heeft het niet geholpen. Ook deze week probeerde mijn vrouw me te bellen en kreeg geen verbinding en ook was er net als eerder gemeld nauwelijks data verkeer. Ik ga dus maar even met een GSM signal app kijken welk netwerk zowel thuis als op het werk goed bereikbaar is. Ik moet daar even een app voor zoeken:)
Hallo @bhennink, in dat geval, raad ik je aan om nog een keer een melding te maken via onze dekkingskaart. Ze kunnen de situatie dan nogmaals onderzoeken. Mocht blijken dat er niks aan de locatie kan worden gedaan, zullen zij een coulance en een eventuele optie tot ontbinden met je bespreken!
@Pharwin van Odido@Marciano van Odido
ik heb dus 4 dagen geleden melding gemaakt maar verder niet meer gehoord. Vorige keer kreeg ik na dag al bericht en belden ze me over de klacht.
En zeker omdat ook zelfs bellen niet meer werkt is het toch wel enigszins urgent. Het lijkt zelfs na de nieuwe apparatuur nog slechter en er zijn meer collega's die op deze locatie problemen met odido hebben.
Hoi bhennink, goed dat je de melding hebt gemaakt! Ik heb direct meegekeken en ik zie dat je melding goed is doorgekomen en klaarstaat voor mijn collega's van de technische afdeling. Op dit moment hebben ze een verwerkingstijd van 9 dagen, vandaar dat je nog niets hebt gehoord. Ik verwacht dat mijn collega's eind volgende week aan jouw melding toekomen. Met heel misschien een uitschieter tot na dat weekend, maar dat hoop ik zeker niet. Ik heb een verzoek in de case (72165066) gedaan om mij een seintje te geven, zodra jouw case wordt opgepakt, zodat ik op de hoogte blijf en je updates kan geven.
@Pharwin van Odido@Marciano van Odido Zou het niet mogelijk zijn om gewoon voor iedereen op dat gebeid een betere verbinding te realiseren> Iet met een extra antenne aan de andere kant van de mast er bij? Of ets als een signaal repeater zodat het wel werkt? Het zou toch niet al te moeilijk mogen zijn?ik wil liever niet weg hier maar ik word er ook niet blij als ik op mijn werk nagenoeg onbereikbaar ben.
Hoi B, ik snap volkomen dat je het liefst bij ons blijft. Ik kan alleen niets beloven over een betere dekking op je werklocatie. Een extra antenne lijkt me niet heel gemakkelijk om (snel) te realiseren, maar dat is niet mijn vakgebied. Ik kan daarom niks beloven, maar ik geef het verzoek zeker door bij de juiste collega's.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.