Skip to main content
Beantwoord

Geen 5G op 2 toestellen

  • 26 July 2024
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Wij hebben 2 telefoons, Samsung A53S en een A52S. Beide 5g toestellen en bij netwerk instellingen ook 3g/4g/5g, spaarstand uit. Vliegtuigmodus aan uit, telefoon uit /aan. Dus alle tips wel gevolgd denk ik.

Beide ook 5G abbo. Mijn vrouw heeft 5G+ unlimited, mijn abbo is van werk en de beheerder geeft aan dat we een 5g abbo hebben.

Volgens netwerkkaart is hier ook 5g dekking maar blijft op 4g.

Iemand nog tips?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Voor 5G is ook dekking nodig. Heb je de dekkingskaart bekeken? Indien er 5G aanwezig zou moeten zijn kun je op die pagina ook een MELDING maken.

 

Jep zoals ik al schreef "Volgens netwerkkaart is hier ook 5g dekking maar blijft op 4g."

Zou het kunnen dat het aan de simkaarten kan liggen, ik heb inmiddels ook berichten gelezen dat oude simkaarten problemen met 5g kunnen hebben.

Reputatie 7
Badge +14

Nou, als ze 10 jaar oud zijn kan dat kloppen, maar dan heb je ook geen 4G. Maar zeker voor je werk zullen toch wel recenter zijn? Kijk eens op andere plekken buiten jullie woning of het ergens anders wel 5g dekking biedt. Jullie hebben wel toestellen met EU hardware/software? Een geïmporteerd device uit China of de USA kan andere frequentie banden ondersteunen. 

Die van mijn werk heb ik al 6 jaar, en mijn voorganger had hem ook al.. 

Die van mijn vrouw is denk ik ook minimaal 7 jaar.

Ik rij door heel noord en zuid holland, utrecht maar geen 5g.

Zijn gewoon NL toestellen en altijd up to date.

Dus ik ga eens achter nieuwe simkaartjes aan als 1e.

Reageer