Skip to main content
Beantwoord

Geen 4g/5g in Griekenland


Ik heb sinds ik in Griekenland ben aan gekomen geen 4g meer. Alle stappen gevolgd om alles opnieuw in te stellen en opnieuw te starten maar er blijft maar een R staan bij het mobiele net werk en er verandert niks.

 

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Natashabearr 

Zorg dat je verbonden bent met Cosmote of Wind Hellas (mobiele providers).

De r staat waarschijnlijk voor roaming. Zorg verder dat mobiele data aan staat en dat je geen blokkade hebt in je Odido account 

Waar kan ik die mobiele providers vinden?

Reputatie 7
Badge +14

Onder instellingen/ mobiele netwerken/ mobiele netwerken handmatig zoeken. Dan geeft de telefoon na een minuut alle netwerken die daar dekking geven. Dan selecteer je de gewenste. 

Ik heb het gevonden maar er wordt telkens aangegeven dat het niet mogelijk is te verbinden met die mobiele providers 

Reputatie 7
Badge +14

Heb je toevallig een betalingsregeling?

Nee niet dat ik weet

Reputatie 7
Badge +14

Wacht dan even een moderator af, die kan in systemen kijken.

Is goed bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Natasha, van harte welkom op de Community en ik hoop dat je een fijn verblijf hebt in Griekenland! Ik heb direct met je meegekeken en je hebt inderdaad geen betalingsregeling. Ik zie ook geen blokkade op international roaming, dus het zou moeten werken. Volgens Mijn Odido ben je nog in Nederland, dus je simkaart heeft nog helemaal geen verbinding gemaakt in Griekenland. Zet je telefoon eens helemaal uit voor enkele minuten en dan opnieuw aan. Hiermee meldt je simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Ik hoop dat dit werkt. 

Zo niet, heb je iemand bij je met wie je een kruistest kan doen? Bij een kruistest plaats je jouw simkaart in een andere telefoon om te kijken of je dan wel verbinding kan maken met één van de netwerken. De andere simkaart gaat in jouw telefoon om te kijken of het met die simkaart wel werkt. In Griekenland kan je (handmatig) verbinden met Wind Hellas en Cosmote die @Waqqas ook had doorgegeven.

We horen het graag van je! 

Het is helaas nog steeds niet gelukt. Ik ben wel met mijn partner maar we kunnen beide onze mobielen niet openen i.v.m. de pin die we nodig hebben om de simkaart houder te openen. Toevallig heeft mijn partner ook odido en die heeft wel gewoon bereik en geen problemen. Ik kan wel gebeld worden maar ook na meerdere keren de telefoon opnieuw te hebben gestart veranderd er niks. Hieronder een foto van wat ik zie als ik wel probeer te verbinden met een mobiele provider.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Natasha, bedankt voor je screenshot! Wat apart dat je niet kan verbinden. Ik heb nog 2 opties die voor verbinding kunnen zorgen:

  1. Controleer je APN instellingen eens. Deze vind onder de volgende instellingen: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Hier zou internet.mobiel moeten staan
  2. Je kan je netwerkinstellingen resetten. Houd er wel rekening mee dat opgeslagen wachtwoorden hiemee verdwijnen. Deze vind onder de volgende instellingen:  Instellingen > Algemeen beheer > Resetten

Ik hoor graag van je of je hierna wel (handmatig) verbinding kan maken met één van deze netwerken!

 

Hoi Natasha, bedankt voor je screenshot! Wat apart dat je niet kan verbinden. Ik heb nog 2 opties die voor verbinding kunnen zorgen:

  1. Controleer je APN instellingen eens. Deze vind onder de volgende instellingen: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Hier zou internet.mobiel moeten staan
  2. Je kan je netwerkinstellingen resetten. Houd er wel rekening mee dat opgeslagen wachtwoorden hiemee verdwijnen. Deze vind onder de volgende instellingen:  Instellingen > Algemeen beheer > Resetten

Ik hoor graag van je of je hierna wel (handmatig) verbinding kan maken met één van deze netwerken!

 

 

Ik heb de APN instellingen nog een keer gereset en gek genoeg werkt alles nu opeens wel dus het is geregeld. Bedankt!☺️

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Natasha, superfijn dat het resetten van je APN instellingen heeft gewerkt. Uiteraard graag gedaan en ik wens je nog veel plezier in Griekenland! 🙌🏻

Reageer