Beantwoord

Extra sim voor in de auto

  • 5 May 2024
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Hi,

Ik heb op dit moment een Iphone 14 pro met fysieke Sim. Ik denk er over om mijn auto (Skoda connect, verbonden via carstick met simkaart) met internet te verbinden, via een extra simkaart. De 2 simkaarten (telefoon en auto) zou ik dan gewoon aan 1 abonnement gekoppeld willen hebben. 

Als ik kijk bij simkaart bestellen zie ik de volgende opties: 
- Bestel een vervangende simkaart. (Geen optie, want vervangen is niet de bedoeling)
- Bestel een duo-simkaart. (Tegelijk gebruik niet mogelijk, dus geen optie)

- Bestel een esim. (Dit vervangt de fysieke simkaart, dus dan heb ik er alsnog een extra nodig)

Een duo-simkaart komt dan het meeste in de buurt van wat ik zoek, maar dan is tegelijk gebruiken niet mogelijk(?). Dat is wel nodig, dus deze optie lijkt ook weg te vallen.

 

Is het mogelijk om mijn iphone met simkaart om te zetten naar e-sim en de fysieke simkaart in de auto te gebruiken? Dus dat ik op 1 abonnement een e-sim in mijn telefoon gebruik en een fysieke simkaart in de auto, op 1 en hetzelfde abonnement.
Of is er nog een andere manier waarop dit zou kunnen? 

 

Hoor graag of er iets mogelijk is. 
 

icon

Beste antwoord door eric 5 May 2024, 22:33

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @B00perd00per ,

Als je twee apparaten tegelijk wilt laten werken, dan heb je 2 abonnementen nodig. Enigste uitzondering is een multi imsi, die deelt een abonnement maar is enkel geschikt voor lage bandbreedte LTE-m smartwatches. Mijn advies is een los data abonnement erbij te nemen. Dat mag met een 097 nummer in een router of auto gebruikt worden. Omdat je al een abonnement hebt krijg je klantvoordeel!

Reageer