Skip to main content

Ik zit er over na te denken om van KPN naar Odido te gaan. Om die reden heb ik een test gedaan qua dekking. 
 

Met mijn iPhone 15 heb ik een e-Sim van kpn en een fysieke prepaid simkaart van Odido. 
tegelijkertijd online om zo te kijken naar het aantal streepjes signaalsterkte. 
 

Buiten maakt het niet veel uit, dan zijn KPN en Odido vrijwel gelijkwaardig. 
Binnenshuis of in winkels etc, dan scoort KPN aanmerkelijk beter. KPN heeft dan 3 of 4 streepjes en Odido 1 of 2. De dekkingskaart zegt dan zowel binnen als buiten goede dekking! Maar is 1 signaalstreepje ook goed genoeg? 
En ik weet dat dit komt omdat kpn ook uitzend op lagere frequenties, die beter door de muren gaan. 
 

Mijn vragen zijn het volgende:

  1. Gaat Odido in de toekomst nog iets doen aan de dekking/signaalsterkte in huis?
  2. Als je 1 streepje signaalsterkte hebt kan je dan nog goed bellen/internetten?  (Niet getest er was geen tegoed 🙂 )
  3. Bij een signaal sterkte van 1 streepje werkt dan de eSIM van een Apple Watch nog wel goed? (Jas erover heen etc) want ik wil dan ook een esim voor de Apple Watch. 
     

Ik hoor het graag van klanten en uiteraard Odido 🙂  

 

 

Hoi ​@renetje6, wat leuk dat je overweegt om naar ons over te stappen, we kunnen niet wachten om je bij ons te mogen verwelkomen! 😄 Om heel eerlijk te zijn, vind ik de test niet heel representatief, omdat je een PrePaid simkaart vergelijkt met een normale simkaart van KPN. Is  het toevallig een oude PrePaid simkaart? Dan kan er misschien ook iets mis zijn met de simkaart. De test zou eerder representatief zijn, als je de test uitvoert met een nieuwe simkaart van ons, omdat we natuurlijk ook verschillende snelheden hebben. Deze snelheden kun je vinden op onze website: https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/sim-only. Ik zou zeggen, bestel een Sim Only simkaart van ons en test het uit. Je hebt namelijk altijd 14 dagen bedenktijd om je abonnement kosteloos te annuleren (mits je het online besteld). Je kunt uiteraard ook kiezen voor een abonnement met toestel, maar dat laat ik aan jou over! 

Er kan natuurlijk ook altijd wat aan de hand zijn met ons netwerk. Denk bijvoorbeeld aan werkzaamheden of storingen bij jou in de buurt. Dit kun je altijd checken op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Je krijgt dan ook altijd te zien wanneer er werkzaamheden zijn en wanneer we streven het opgelost te hebben. Mocht de dekking ook niet in orde zijn, kun je altijd een melding maken via onze dekkingskaart, zodat onze netwerkspecialisten dit kunnen onderzoeken en het verbeterd kan worden. 

Als je 1 streepje hebt, kun je ook gewoon bellen/internetten. Maar dat is niet hoe we het zouden willen zien. Ons nieuwe 5G-netwerk heeft laatst een boost gekregen, waardoor de snelheid en dekking nog beter is geworden. Als dat ook het geval is met je nieuwe simkaart, kun je altijd hiervan een melding maken via onze dekkingskaart, zoals ik hierboven had aangegeven. Dan kan eraan gewerkt worden! Ook onze Multisim zou dan gewoon moeten werken. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Dank voor je reactie, ik heb getest met een Odido prepaid simkaart. Dus geen oude t-mobile. 

 

Je geeft aan dat er verschillende snelheden zijn, daar zit mijn vraag niet. Snelheden zijn prima. 

 

Storingen waren er op dat moment niet volgens de website. Het gaat mij om binnenshuis dekking. Ik heb beiden (kpn en Odido) getest met 4g. 

 

5g kan ik niet testen want dat wordt niet aangeboden met prepaid. Maar ik verwacht binnenshuis geen betere dekking als 5g wel ondersteunt wordt, aangezien 5G meer moeite heeft om door muren etc heen te komen. 

 

Of klopt mijn gedachten niet? 


Oh enne ik mag toch 30 dagen proberen?

 


@renetje6 je gedachten kloppen helemaal. Een goed geïsoleerd huis kan zeker invloed hebben op het bereik. Net zoals de afstand tot de mast en alles wat tot aan je huis in de weg staat, dat kan allemaal invloed hebben op het signaal. Je kunt inderdaad bij Sim Only het eerst 30 dagen gratis proberen. Dat is de Test Ons Nu mogelijkheid (Try & Buy). Je kunt het dan aankijken en mocht je niet tevreden zijn, dan kun je altijd binnen deze 30 dagen weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat je de kosten voor deze maand wel dient te betalen, alleen het opzeggen zal dan kosteloos zijn. 

 


Reageer