Skip to main content

Sinds Telfort over is naar odido kunnen we met meerdere personen niet meer bellen vanuit bv Duitsland. Nu hebben daar veel personen hier problemen mee. Dus wat is er aan de hand.

Hallo @digiton 

Met alle Odido abonnementen kan je in elke EU land bellen naar lokale nummers, bellen naar een ander EU land is mogelijk vanaf unlimited basis.

Hebben jullie verder wel bereik, geen openstaande facturen of een blokkade op gebruik in het buitenland (dit kan je in je Odido account controleren bij blokkades)?


Data zoals Whatsapp en zoeken op internet gaat gewoon. Echter bellen werkt niet. Geen blokkades. Voorheen toen het nog Telfort was , was dat geen probleem.  Abbonement is niet gewijzigd. 


@digiton

Je bedoelt toen het voorheen nog Tele2 of T-Mobile was?

Ik heb ook nog een oud T-Mobile unlimited abonnement en bellen gaat zonder problemen.

Wat krijg je te horen als je een nummer wilt bellen en heb je het dan over vanuit Duitsland naar Nederland?


Probeer eens met een ander netwerk in Duitsland te verbinden en dan te bellen. Uitgaand bellen wordt namelijk door de lokale provider afgewikkeld. 


We zijn niet meer in Duitsland,  maar we komen meer in deze omgeving en dat was nooit een probleem . Het kan toch niet zo zijn zijn we allerlei trukken uit moeten halen om te kunnen bellen. 


Het kan dus zijn dat er er met een provider in Duitsland een probleem is. Vandaar mijn advies om een ander netwerk te proberen. 


Waarom is met odido een probleem met Duitsland en was dat niet met Telfort 


Odido en Telfort hebben niets met elkaar te maken... er kan toch 't.o.v. jullie vorige bezoek een storing on BRD zijn ontstaan bij een specifieke provider?


Ik ben er een beetje klaar mee dat alles afgeschoven wordt. Ga binnenkort na vele jaren toch kijken naar een andere provider. Schijnbaar als ik vele problemen kijk ben ik niet de enige.

Dank u voor uw antwoord en de vraag mag worden gesloten. 


En sorry, was geen Telfort maar t- mobile


Hier hetzelfde, mijn man is vrachtwagenchauffeur en kan sinds T-Mobile veranderd is naar Odido, niet meer bellen of gebeld worden in Duitsland. Hij is er helemaal klaar mee, in Duitsland krijgt hij nog steeds verbinding met T-Mobile. Dat was ook zo toen Odido nog niet was. Hij komt daar vaak vanwege zijn werk en we wonen vlakbij de grens. Hoe kan het dat hij sinds Odido deze problemen heeft? 


Hi @Skooby, niet fijn dat je man niet meer kan bellen in Duitsland. In Duitsland zou hij geen verbinding moeten hebben met het T-Mobile netwerk, tenzij hij dichtbij de grens blijft en de dichtstbijzijnde Nederlandse mast een sterker signaal geeft dan die in Duitsland. Gaat het om het nummer **16? Ik zie geen blokkades dus hij zou hiermee gewoon verbinding moeten hebben in Duitsland. Maar wel met een ander netwerk, namelijk: Telefonica, Telekom of Vodafone. Laat hem ook eens handmatig verbinding maken met deze netwerken en 'Automatisch verbinden’ uit te zetten in zijn instellingen. Als je dichtbij de grens woont kan het heel goed zijn dat je telefoon wisselend verbinding maakt met de nabije masten, die op dat moment het beste signaal geven.

Mocht het om een ander 06-nummer gaan, zet deze dan even in je profiel onder 'Klantnummer’. Dan kijk ik graag mee! Anders hoor ik graag of bovenstaande helpt! 😊


Hallo Marciano, ik heb zijn telefoonnummer bij "merk telefoon" gezet. 


Hi @Skooby, bedankt voor het toevoegen van zijn telefoonnummer! Ik heb direct meegekeken en ik zie geen blokkades op zijn account. Volgens het systeem zit hij op dit moment ook in Duitsland, klopt dat? Hoe is zijn verbinding nu? Kan hij het volgende proberen:

'Automatisch verbinden’ uitzetten in zijn instellingen en vervolgens handmatig verbinding maken met 1 van deze netwerken: Telefonica, Telekom of Vodafone.

Ik hoor graag hoe zijn verbinding hiermee is! 😊


Dat is niet handig, op handmatig zetten. Hij rijdt namelijk dagelijks in verschillende landen en heeft alleen problemen in Duitsland. De telefoon gaat wel over, maar hij kan niemand horen en degene aan de andere kant kan hem ook niet horen. 


Hoi @Skooby, bedankt voor de toelichting. Fijn dat het in andere landen wel werkt. Dan ligt het toch aan één van de - of alle netwerken in Duitsland. Daar kunnen we zelf niet direct iets aan doen. Maar ik wil wel graag controleren of we kunnen achterhalen waar het aan ligt. Zou hij de volgende dingen willen controleren als hij weer door Duitsland rijdt?

Eerst de netwerkselectie op Automatisch laten staan. Als jij of iemand hem dan wil bellen, ben ik benieuwd of het probleem zich nog voordoet. Het kan natuurlijk zijn dat de Duitse masten inmiddels werkzaamheden hebben verricht en de dekking verbeterd hebben. Mocht de verbinding tijdens het bellen nog steeds slecht zijn waardoor hij de beller niet kan horen, laat hem dan eens kijken met welk netwerk hij verbonden is. Vervolgens kan hij een ander netwerk proberen, en zo verder. Ik wil graag weten of er een specifiek netwerk is waar het misgaat. Deze feedback kan ik dan doorgeven aan de juiste afdeling die het door kan spelen naar de partners in Duitsland. Excuses voor het ongemak en ik hoop dat we hiermee de verbinding straks toch kunnen verbeteren!


Inmiddels heeft hij nu ook problemen in België ondervonden en wilt hij eigenlijk van z'n abonnement af. Aangezien hij veel in het buitenland zit als vrachtwagenchauffeur en hij goed bereikbaar moet zijn voor zijn planner en contact moet kunnen onderhouden met de klanten waar hij moet lossen en/of laden, voldoet zijn abonnement niet. Ongeveer een jaar geleden is T-Mobile omgedoopt naar Odido en sindsdien heeft hij al problemen en hij is er helemaal klaar mee. Dus graag zouden we zien dat hij op korte termijn kostenloos over kan stappen naar een andere provider. Tot half volgend jaar wachten is geen optie meer. 


Odido zorgt dat je mag roamen op buitenlandse netwerken. De kwaliteit kan men echter niet garanderen. Nederlandse netwerken zijn de beste als dat onafhankelijk wordt getest tegen netwerken uit de rest van de wereld. Dus je verwachtingen zijn wellicht wat te hoog.

Eerder stoppen is mogelijk,  dan wordt er een afkoop berekend. Dat is na een opzegtermijn van 1 maand, 50% van de resterende maandbedragen.


Hoeveel zou dit dan kosten voor het abonnement van m'n man en kun je dan wel met nummerbehoud overstappen?


Hou @Skooby ,

Dat is dus afhankelijk van hoe lang je nog in contract zit.

1) de eerste maand (opzegtermijn) 100%

2) de overige maanden van je contract 50%

3) eventueel toestellening, alle nog resterende maanden 100%

 


Reageer