Skip to main content

Hallo, 

Als ik probeer multisim te activeren krijg ik de volgende melding:

Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Watch model: Apple Watch Ultra 2 (MRF23NF/A)
Mijn watch zit op versie 10.5 (21T575)
Mijn iPhone zit op versie 17.5.1 (21F90)
Aanbieder: Odido NL 58.2

Mijn nummer eindigt op 8789

 

Hallo @JorritSP, van harte welkom op onze Community! Op dit moment speelt er een technisch issue vanuit onze kant, waardoor onze Multisim niet werkt en je deze melding te zien krijgt. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Graag wil ik een case voor je doorzetten. Dank voor de info! Ik mis alleen nog één punt, namelijk de datum & tijdstip waarop je dit probeerde te activeren. Zou je deze met mij kunnen delen? Daarnaast kan ik op je e-mailadres ook je nummer niet naar voren krijgen in ons systeem. Zou je anders je telefoonnummer in je profiel willen vermelden? Zodra ik het bovenstaande punt van je hebt ontvangen (en je nummer in je profiel zie), zet ik het gelijk voor je door! 


Hoi Pharwin,

Ik zag niet zo snel waar ik mijn telefoonnummer kon zetten, dus die staat nu onder “Internet + Tv Klantnummer” bij mijn profiel. Je zou hem ook moeten kunnen vinden door odido@ van het e-mailadres te vervangen door tmobile@.

Ik heb toevallig de activering vandaag rond 16:15 nog een keer gedaan onder begeleiding van een Apple Support medewerker. Die gaf overigens aan dat het probleem zat in dat de volgende velden in de Apple Watch app leeg waren:

 


Sorry @Pharwin van Odido, ik was vergeten je te mentionen! Ik hoop dat je zo alle informatie hebt.


@JorritSP geen probleem, thanks! Het lijkt erop dat er geen Multisim gekoppeld staat en ik zie deze ook niet terug onder je telefoonnummer in ons systeem. Zou je het proces nog een keer kunnen doorlopen om onze Multisim aan te schaffen? Ik heb namelijk van een paar klanten vernomen dat het inmiddels weer werkt. Mocht het niet werken, ga ik alsnog een case voor je doorzetten. Ik zie je reactie graag tegemoet! 


Hi @Pharwin van Odido , 

 

Bedoel je deze? Want zoals ik het lees is dit alleen voor Android, en zou ik het voor de Apple Watch direct vanuit de iPhone moeten doen?

 


@Pharwin van Odido Ik heb als experiment toch maar de multisim aangeschaft via die methode. Helaas nog geen verschil.


@JorritSP Ik zie inderdaad bij je nummer dat het is gelukt om de Multisim aan te schaffen, deze staat nu ook gekoppeld en is actief. Als je alles opnieuw opstart, werkt het dan nog steeds niet? Krijg je nog steeds bovenstaande melding te zien, dus dat je niet kan configureren? Ik heb voor de zekerheid gelijk een case voor je doorgezet naar ons IT-team (casenummer: 71599798). Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 14 dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid! Het zou heel goed kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen! 
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Hoi @Pharwin van Odido! Helaas, heb alles meerdere keren opgestart, losgekoppeld, en gedaan, maar nog geen verschil.


@JorritSP Top, thanks voor de toelichting! We zullen dan de reactie vanuit ons IT-team moeten afwachten. Excuses voor het ongemak! Ze zullen er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te losen!  


Hoi @Pharwin van Odido . Ik heb vraag ondertussen 14 dagen geleden gesteld. Is er al meer duidelijkheid?


Hallo @JorritSP, ik heb de case er gelijk bijgepakt en ik zie dat het inmiddels weer zou moeten werken en dat je per SMS op de hoogte ben gebracht, kan dat kloppen? Zou je zowel je Watch als je toestel opnieuw kunnen opstarten en dan checken of je een Multisim kunt aanschaffen? Als het goed is zou het moeten werken. Zo niet, dan zet ik gelijk weer een nieuwe case voor je door naar ons IT-team! 

Ik ben erg benieuwd naar je reactie! 


Hee @Pharwin van Odido , helaas. Ik heb geen SMS en opstarten van beide apparaten doet weinig.


@JorritSP Wat gek! Zou je het kunnen testen met een nieuwe Multisim? Dit zijn de stappen: 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Ik verneem het graag van je! 


Na stap 3 / 4 zie ik nog steeds alleen maar dit:

 

 


@Pharwin van Odido 


Is er een structurele oplossing voor dit probleem? Ik heb vandaag ook een apple watch ultra2 mogen ontvangen maar loop meteen tegen hetzelfde probleem aan. 


@JorritSP dank voor de bevestiging! Ik heb de vraag uitstaan bij de collega die de case had opgepakt, ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 

@Kiranm Van harte welkom op onze Community! Zoals je kan lezen speelt er op dit moment een technisch issue vanuit onze kant, waardoor onze Multisim niet werkt en je deze melding te zien krijgt. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Graag wil ik een case voor je doorzetten, zodat zij dit specifiek voor jouw situatie kunnen onderzoeken en bij je terug kunnen komen met een oplossing met daarin meer duidelijkheid. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***3912, klopt dat? Zou je onderstaande informatie met mij willen delen? 

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?
  • Datum en Tijdstip van activatie van de Multisim?

@JorritSP dank voor de bevestiging! Ik heb de vraag uitstaan bij de collega die de case had opgepakt, ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 

@Kiranm Van harte welkom op onze Community! Zoals je kan lezen speelt er op dit moment een technisch issue vanuit onze kant, waardoor onze Multisim niet werkt en je deze melding te zien krijgt. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Graag wil ik een case voor je doorzetten, zodat zij dit specifiek voor jouw situatie kunnen onderzoeken en bij je terug kunnen komen met een oplossing met daarin meer duidelijkheid. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***3912, klopt dat? Zou je onderstaande informatie met mij willen delen? 

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?
  • Datum en Tijdstip van activatie van de Multisim?

@Pharwin van Odido 

apple watch ultra 2
Modelnummer: MRF63NF/AMRF63NF/A
iPhone 12 Pro Max / iOS 17.5.1
watchOS 10.5
aanbieder instellingen -
Datum en tijdstip activatie: 
De watch is opgehaald 9-juli rond 16:00 en heb op dezelfde dag geprobeerd de sim te activeren 
met dezelfde melding.
 


Hoi @Kiranm, bedankt voor de gegevens! Ik heb direct een case voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Ze hebben momenteel een verwerkingstijd van 14 dagen, maar het kan ook zijn dat ze eerder aan je case toekomen. Ze nemen dan contact met je op. Jouw casenummer is 71954776. Ik hoop dat ze dit snel voor je kunnen oplossen!


Hallo,

ook ik heb vandaag mijn nieuwe apple watch ultra 2 mogen ontvangen en krijg de multisim niet aan de praat, heb hem opgezegd en weer opnieuw afgesloten maar dat verandert niets aan de problemen

 

ik heb de

Apple Watch Ultra 2

IOS 18.0

watchOS 10.5

Odido NL 58.5.11

multisim opnieuw aangeschaft 16-7-2024 15:01


@Pharwin van Odido 


Hallo @MaxSchiffler, van harte welkom op onze Community en gefeliciteerd met je nieuwe Apple Watch! Thanks voor de info. Als het goed is, eindigt je nummer op ***8481, dit was het enige nummer wat ik tegenkwam op je e-mailadres.  Ik heb direct een case doorgezet naar ons IT-team (casenummer: 71981981) Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 14 dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid! Wellicht dat ze eerder aan je case toekomen, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen! 


Hoi @Pharwin van Odido . We zijn nu 28 dagen verder, en ik heb nog geen reactie vanuit het IT-team. Kunnen ze me niet gewoon even bellen zodat we het direct kunnen oplossen?


Hallo @JorritSP, ik heb de case erbij gepakt en ik zie dat je mijn collega op 12 juli hebt gesproken. Echter, werkt het inderdaad nog steeds niet en dat is ook al doorgegeven aan onze collega van IT. Ik zie dat het momenteel nog in volle onderzoek is. Het is voor nu nog steeds geduldig afwachten, sorry! Ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden. 


Hallo @JorritSP, ik heb de case erbij gepakt en ik zie dat je mijn collega op 12 juli hebt gesproken. Echter, werkt het inderdaad nog steeds niet en dat is ook al doorgegeven aan onze collega van IT. Ik zie dat het momenteel nog in volle onderzoek is. Het is voor nu nog steeds geduldig afwachten, sorry! Ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden. 

Ik kreeg de tip van een andere gebruiker om een nieuwe sim aan te vragen. En ja hoor, dat werkte direct. Ik had die tip wel kunnen waarderen vanuit jullie 😉. Maar goed, het werkt. Het zou wel fijn zijn als jullie de multisim kosten tot nu toe zouden kunnen compenseren.


Reageer