Skip to main content

Hoi,

Ik heb een mifi Alcatel router en ik had een nieuwe simkaart gehad in de winkel omdat de oude kwijt was geraakt. 

Alleen hij doet het niet. De oude inmiddels teruggevonden maar beide kunnen geen verbinding maken met internet. 

Zou fijn zijn als dit relatief snel opgelost kan worden aangezien ik momenteel niet in staat ben om naar de winkel te gaan. En we hebben een overstap van internetprovider voor gewoon wifi thuis alleen er is iets misgegaan en nu zitten we voorlopig zonder internet, dankzij solcon en kpn. Jullie zijn dus mijn laatste hoop😂

Groetjes Rianne 

Ik denk dat de APN niet goed staat voor de Mifi router.  Voor 4G voor thuis moet dat zijn “FMS”

Ik weet eigenlijk niet wat je hiermee bedoeld.

Apn en fms termen ken ik niet.

Ik weet alleen dat het wel lukt om in te loggen. Maar dat hij aangeeft geen verbinding te hebben met internet 

Gewoon met de codes op het Alcatel routertje

Als je een 4g voor thuis abonnement hebt dan gebruik je een andere Access Point Name. Dat staat ergens onder de instellingen/ mobiele netwerken. Als dit niet FMS is dan zal mobiel internet niet werken voor de aangesloten wifi apparaten. Zoek anders even in de handleiding van je mifi waar deze setting precies zit.

Hi ​@RianneBok wat leuk dat je beschikt over een Mifi router, wel zo fijn als die het doet! Ik heb gelijk gekeken bij het 097-nummer uit je profiel en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden. Ook zie ik dat je nog beschikt over voldoende data. Dubbelcheck: maak je wel gebruik van de juiste simkaart? Ik zie bij het nummer dat het simkaartnummer eindigt op ***3732. Is deze simkaart ook in je router geplaatst? 

Ik hoor het graag van je! 😄

Hoi,

Ja de simkaart is in de router geplaatst. Ik heb het helaas bij het verkeerde topic gezet want ik heb geen 4g voor thuis. Maar de kleine Alcatel mifi router die je overal mee naar toe kunt nemen.

De simkaart is erin geplaatst ik heb gisteren gebeld met de klantenservice en alle stappen doorlopen maar het werkt nog steeds niet. Deze meneer gaf aan dat ik naar de winkel zou moeten omdat het kan dat het aan de router ligt, iets met een corrupte simkaart maar ik ben mobiel niet in staat naar de winkel te gaan. Dus dat is een beetje problematisch 

Stop de simkaart dan eens in een gewoon mobiel toestel. Zo sluit je ook de mifi uit.

Goed idee, ga ik doen

Reageer