Beantwoord

Airplay werkt niet op Odido netwerk

  • 4 May 2024
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Ik was gewend mijn muziek af te spelen op mijn Marantz NR1603 via AirPlay. Dat lukte altijd bij mijn Ziggo netwerk, maar niet op het Odido netwerk.

Ik las ergens iets over WPA2 beveiliging ipv WPA3, maar dat heeft niet geholpen…..

Wie weet er een oplossing. Mijn iPhone XR is volledig geüpdatet , ziet bij Airplay de Marantz versterker in het netwerk, maar komt niet tot een verbinding?!

Wat iOS er anders bij Ziggo dan bij Odido, waardoor het nu niet langer lukt?

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 6 May 2024, 16:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Frank, leuk dat je van Ziggo naar ons bent gekomen! Apart dat Airplay niet werkt, voor zover ik weet moet dit gewoon werken. Wil je allereerst de volgende stappen op deze support pagina van Marantz doorlopen? Wellicht dat deze Apple Support pagina ook helpt. Ik hoor het graag van je! 😄

@Marciano van Odido 

Dank voor je reactie en sorry dat ik niet eerder reageerde. Alle apparaten zijn volledig geüpdatet. Het gekke is dat mijn telefoon en andere apparaten wel de Marantz versterker waarnemen maar er niet mee kunnen verbinden.
Op de Marantz website staat:

“Als het Marantz-apparaat nog steeds niet wordt herkend als AirPlay-apparaat of als weergave niet mogelijk is, controleer dan eerst of de volgende router-aansluitingen geopend zijn, om zo een vlotte netwerkcommunicatie met een netwerkfunctioneel Marantz-apparaat mogelijk te maken: Router-aansluitingen: 3813, 443, 80, 8080, 3689, 554, 5297, 5298, 5353 UDP multicast. Voor de onderlinge communicatie van apparatuur moet multicasting in de router geactiveerd zijn. Lees dit ook na in de handleiding bij uw router.”

Maar dit is voor mij abacadabra…. Ik vermoed dat het om routepoorten gaat? Maar ik zie niet waar ik die zou kunnen aanpassen of openzetten? En ook rond multicast kan ik niets vinden als ik via de webbased interface van de Zyxel router kijk. Graag wat advies?
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frank vH, maakt de Marantz dus wel verbinding met wifi of dat ook niet? Ik heb voor de zekerheid Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of dit geholpen heeft? Is er een mogelijkheid om de Marantz bekabeld aan te sluiten of niet? 

@Tommie van Odido Ik kan het nu niet controleren, omdat ik en paar dagen van huis ben, maar:

  • Ik had zelf ook al WPA3 uitgeschakeld als poging...; Wifi 6 zou een verschil kunnen maken!? 
  • De Marantz staat BEKABELD aan de router! NIET via WiFi!

Ik kom er op terug!

 

Alvast dank!

Reageer