Skip to main content

Ik wil graag mijn abonnement afkopen, zodat het eindigt op maandag 16-12-2024. Sinds de overname van Tele2 door Odido heb ik buitenshuis erg slecht en onbetrouwbaar bereik en zijn ook de prijzen van de verlenging minder competitief en niet meer aantrekkelijk voor mij.

Op de chat krijg ik maar geen medewerker te spreken en telefonisch ben ik komende weken niet bereikbaar. Online kan ik het zelf niet regelen, hoewel ik wel het abonnement kon afsluiten zonder tussenkomst van een medewerker...

Hoe kom ik alsnog in contact met een medewerker om dit voor me te berekenen en in gang te zetten?

Alvast bedankt!

Afkopen kan. De afkoopsom is driedelig:

1e maand opzegtermijn 100%, sim werkt nog

Resterende maanden van je contract 50%, sim wordt uit de lucht gehaald

Eventueel toestelafbetalingen.

 

Je moet dus 1 maand voordat je wilt dat je nummer vrijkomt opzeggen bij de klantenservice of een moderator. Dit kan niet “in de toekomst” worden gepland. 


Dank voor je antwoord.

Tegelijkertijd kan ik vanaf a.s. oktober verlengen.

Dan neem ik aan dat ik zou kunnen verlengen met een maandelijks opzegbaar abonnement, en dus eerder van dit contract af ben dan februari 2025, of is dat niet zo?


Hallo @yastard, welkom op onze Community! Als je een minder goed bereik hebt, kan er vaak wat anders aan de hand zijn. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6912. Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie dat er een storing bij jou in de buurt is, waardoor je momenteel een minder goede dekking hebt. Onze netwerkspecialisten zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ook zie ik dat er geplande werkzaamheden bij jou in de buurt zijn. Deze zullen plaatsvinden van 26/08/24 t/m 31/08/24. Zou je dat willen afwachten om te kijken of het daarna verbeterd is? 

Ik zie dat je nog in contract zit tot en met 02/02/25. Als je het contract wilt afkopen, betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan. Ik zie dat je beschikt over een Sim Only abonnement, dus het toestelkrediet is niet van toepassing. Houd wel rekening met een maand opzegtermijn. Als je wilt dat het abonnement stopt op 16/12/24, dan kost het je dit € 9,14. 

Als je mijn advies vraagt zou ik zeggen om eerst de werkzaamheden af te wachten om te kijken of het daarna voor verbetering zorgt. Mocht het daarna alsnog niet goed zijn, kun je altijd een melding maken via onze dekkingskaart, zodat onze netwerkspecialisten het specifiek op jouw locatie kunnen onderzoeken. Mocht daaruit blijken dat er niks aan kan worden gedaan door bijvoorbeeld een ongunstige ligging, zullen zij een coulance of afkoop met je bespreken! 

Mocht je dat liever niet willen, kun je altijd ervoor kiezen om je abonnement af te kopen. De keus is aan jou! 

 


Reageer