Ik heb op mijn iPhone 15 pro max een persoonlijke hotspot (Odido abonnement) verbinding aangezet. Mijn Macbook kan er wel meteen een verbinding met de Odido Hotspot maken en ik heb dan ook gewoon een internet connectie. Als ik mijn PS Portal ook met het zelfde verbinding wilt connecten, dan zie je dat die de verbinding tot stand brengt, maar er gebeurt daarna vrij weinig.
Wij hebben meerdere scenario’s geprobeerd om toch verbinding te maken. Dit heb ik gedaan bijvoorbeeld met een Vodafone Hospot, KPN Hotspot, Ben Hotspot en Youfone Hotspot. Dit werkt allemaal zonder problemen.
Wie o Wie kan mij hierbij helpen? Enkele Odido Klantenservices medewerkers, inclusief Technische dienst (eerste, tweede, derde lijns) kijken ook met me mee en Odido “expert”, maar komen er zelf ook nog niet uit.
Bladzijde 1 / 1
Hoi Winash, dat is een goede vraag! @Occaj@ItsNaud heeft een van jullie misschien enig idee?
@Marciano van Odido pfoeh goede vraag. Ik heb zelf geen PlayStation Portal maar aangezien het (ik ga er vanuit dat het getest is tussen dezelfde devices) met andere mobiele netwerken wel lukt, vermoed ik dat het dieper in het Odido netwerk zit en dat een netwerk engineer zou moeten troubleshooten.
hoi @Winash ,
Wellicht dat de NAT gateway van het mobiele netwerk in de weg zit. Die is bedoeld als veiligheid element. Maar als jij zelf zorgt dat je telefoon safe is kun je die ook bypassen door de APN aan te passen. Vul dan in “internet".
Hoi Odido Team,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld ben. Het verbinden van mijn PlayStation portal met jullie Hotspot blijft een eindeloos gedoe, en ik zie overal vergelijkbare klachten zonder echte oplossing.
Jullie hebben vast wel IT-specialisten, toch? Hoe kan het zijn dat dit probleem zo lang speelt zonder fatsoenlijke actie?
Overigens zag ik dat jullie nu abonnementen aanbieden met supersnelle internet snelheden. Maar eerlijk gezegd, wat heeft het voor zin als ik er toch geen fatsoenlijk gebruik van kan maken door het Hotspot-gedoe?
Graag zsm een werkende oplossing.
hoi @Portalproblem ,
Een mobiel abonnement is in de basis niet ontworpen om via een hotspot een Playstation aan te sluiten. Als dit niet werkt, dan is het niet aan Odido om het netwerk aan te passen. GNAT is een feit bij mobiele providers. Er is nog een workaround om een andere APN aan te maken. Meer smaken zijn er niet.
hoi @Portalproblem ,
Een mobiel abonnement is in de basis niet ontworpen om via een hotspot een Playstation aan te sluiten. Als dit niet werkt, dan is het niet aan Odido om het netwerk aan te passen. GNAT is een feit bij mobiele providers. Er is nog een workaround om een andere APN aan te maken. Meer smaken zijn er niet.
Je verwacht dat dit in 2024 gewoon zou moeten werken. Hoezo werkt het wel bij oude gebruikers van Tmobile maar enkel bij nieuwe odido gebruikers niet? Dan zou het nergens standaard moeten werken toch? Wat is de workaround? Want '’internet'’ bij apn invullen werkt ook niet...
Onderwerp: Problemen met internet delen en slechte service
Hallo Odido klantenservice,
Ik wil graag mijn klacht delen over mijn ervaring met jullie diensten en klantenservice. Ik was eerst blij met Lebara Prepaid alles werkte goed, ook het delen van mijn internet met mijn PlayStation Portal
Maar sinds ik ben overgestapt naar Odido, heb ik veel problemen met het delen van mijn internet via 4G en 5G. Dat is anders dan wat me was beloofd toen ik jullie diensten kreeg aanbevolen in de MediaMarkt waar ik echt zeer ontevreden mee was en gewoon simpelweg bij opgelicht voel omdat de koper mij nog vertelde dat ik 0 dagen bedenktijd had ik heb gelukkig de naam van de koper en ik zal daar zal zeker nog een keer langs komen voor een bezoek.
De medewerker die ik sprak vertelde me nog dat hij een case zou aanmaken bij Odido, eindstand de klantenservice van Odido gebeld zoals hieronder te lezen,
en wat denk je? Geen case natuurlijk.
Ik heb van alles geprobeerd om het probleem op te lossen maar het probleem blijft bestaan met de hotspot naar mijn ps portal.
Wat me nog meer heeft geërgerd, is mijn laatste gesprek met jullie klantenservice. De medewerker was attent en heeft mij geprobeerd te helpen met het zoeken van een probleem naar mijn ps portal , maar toen ik mijn abonnement wilde opzeggen, liep het niet goed. Ik had gezegd dat ik eerst wilde overstappen naar een andere provider voordat ik mijn Odido-abonnement opzegde.
Maar toen ik moest wachten op een reactie verbrak mijn verbinding en werd mijn nummer afgesloten.
Daardoor moest ik snel handelen en bij een andere provider een nieuw nummer nemen, omdat mijn Odido-nummer niet meer werkte.
Ik voel me echt in de zeik genomen, vooral omdat ik zo weinig hulp heb gekregen en de service zo slecht was.
Ik denk er serieus over na om de consumentenbond in te schakelen voor wat ik heb meegemaakt, bagger service
Groeten, Ps portal Gaming Community
hoi @PsPortalgaming ,
Ik ben bang dat je Google Translate poging niet echt een succes is.
Je hebt het over de Mediamarkt en dat de koper je heeft opgelicht? Dat je geen bedenktijd had maar je via de klantenservice toch je abonnement hebt opezegt? Dat een PS portal niet werkte? Tot slot moest je wachten op een vacture en werd de verbinding verbroken.
Effin, ik kan me voorstellen dat als je zo bij de Mediamarkt hebt gestaan en deze vragen zo hebt gesteld dit tot de nodige spraakverwarring heeft geleid. Mediamarkt is jouw verkoper. Dus als je niet tevreden bent met hun advies, dan kun je daar teruggaan. Het delen van een 4G verbinding via een wifi hotspot werkt toch? Alleen een Playstation vergt wellicht andere inkomende poorten en dat zit er hier niet in.
p.s. Je bent toch niet dezelfde persoon als @Portalproblem . Indien wel, dan heb je de huisregels overtreden want het is niet toegestaan om meerdere identiteiten op dit forum aan te nemen.
Ten eerste heb ik geen Google translate gebruikt maar ChatGPT, omdat ik na een lange dag werken geen zin heb om te typen, ten tweede dat jullie al beginnen over taal dan het onderwerp zegt al genoeg hoe jullie klantenservice is. gelukkig nemen jullie gesprekken op tijdens de klantenservice gesprekken. Je zou zelf een moeten horen hoe het gesprek verlopen is maar goed.
En wat betreft over mediamarkt ze bieden jullie service aan, wat kan ik daaraan doen dat ik als onwetende klant binnenkom voor abonnement waar ik geen verstand of kennis van heb. Dan moet ik toch ingelicht worden of dit werkt ja of nee ieder geval mijn familie in omstreken Amsterdam en Rotterdam maken gebruik van Odido dus iedereen sterk aan bevelen om over te stappen.
en aangezien jullie al bijna willen zeggen dat ik als een buitenlander typ dat klopt, dat wil ook zeggen dat ik een groot familie die jullie service’s gebruikt. En nogmaals sterk ga aanbevelen om over te stappen.
ps, ik weet niet waar jij het over hebt met een dubbele account maar dat ben ik dus niet.
nogmaals jullie geven goed aan dat jullie niet instaat zijn om je klanten te helpen en goed te woord te staan.
ben onlangs overgestapt naar KPN en hun krijgen een dikke pluimpje want mijn hotspot werkt nu zoals behoren.
Goedemiddag,
ik ervaar helaas dezelfde problemen. Ook wanneer ik de hotspot handmatig toe wil voegen krijg ik m niet gekoppeld met mijn PlayStation portal.
Is het goude ei al gelegd? Hoe krijg ik de hotspot verbonden met mijn PS Portal?
Hoi @MvD95 ,
Ook ik heb geen PS5 en diegene die echt serieus wil gamen gebruikt geen wifi hospot op zijn telefoon, dus het aantal actuele gebruikers van die oplossing zal laag zijn en hebben dat nog niet op de community gemeld.
Maar loop dit topic nog even vanaf bovenaf door, misschien dat de APN instelling bij jou wel iets doet, houdt rekening met het feit dat je dan wel meer exposed bent op je mobiel vanaf internet.
Hoi Eric,
bedankt voor je antwoord.
echter, een ps portal is een mobile oplossing om te spelen onderweg. Verbinden met internet zou voldoende moeten zijn om je PS5, die thuis in de rust modus staat, te verbinden en dus onderweg je PS5 te kunnen spelen. Echter is t onmogelijk om te verbinden met een hotspot vanuit een Odido netwerk. En dat is vreemd.
Vandaar de vraag, wat zijn eventuele oplossingen. ik krijg de APN oplossing ook niet voor elkaar. Heeft u iets anders?
Wat krijg je met de APN oplossing niet voor elkaar? accepteert je telefoon dat niet? Als je “internet” als APN gebruikt, dan bypass je de NAT verbinding binnen Odido. Als dat ook al niet voldoende is, dan zie ik geen andere oplossing.
Hallo,
Al iets bekend waarom er niet remote gespeeld kan worden met de ps portal?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.