Skip to main content

Goedemiddag, ik wil mijn toestelkrediet afkopen in verband met aankoop van een nieuwe woning. Nu klopt het bedrag alleen niet. Als ik alle facturen bij elkaar tel, zou ik een openstaand bedrag moeten hebben van 548,87. Jullie app geeft een bedrag van 562,72 aan. Iets hoger dus. Kunnen jullie dit aanpassen? Alvast bedankt!

Heb je gedacht aan de kopieerbijdrage? Dat is net zo'n bedragje waar je overheen kijkt en het verschil maakt. Een moderator kan geen toestelbetaal bedragen aanpassen, dit is geheel geautomatiseerd door het verschuldigde bedrag door 24 te delen. Daar is nog nooit eerder een fout in gemeld.

Bij deze, bij mij klopt het niet. Mijn toestel was 996 euro. Per maand is dat 41,50. De eerste maand heb ik 32,13 betaald omdat het een deel van een maand was. Daarna elke maand 41,50. De thuiskopieheffing is 6,41 dus dat is niet het verschil. 

Hi ​@AnjaK83, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je een nieuwe woning gaat kopen, uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is in deze tijd, maar ik hoop dat het goed komt! Laten we samen naar een oplossing kijken voor je toestelkrediet. Ik heb gelijk met je meegekeken en heb ook goed zitten rekenen. Als ik je facturen erbij pak en ook in je account kijk, kom ik met je facturen uit op een openstaand bedrag van € 548,87. In je Mijn Odido account staat momenteel een openstaand bedrag van € 558,63. Dit verschil heeft te maken met wanneer je bent begonnen met het betalen van je toestelkrediet. Het eerste moment was op de factuur van februari, waar er een herberekening had plaatsgevonden van de voorgaande periode. Er was namelijk een gedeelte van je toestelkrediet gefactureerd € 32,13 i.p.v. de volledige € 41,50. Vandaar dat dit verschil nu ook wordt laten zien in je openstaand toestelkrediet. Omdat er toen een gedeelte was factureerd, staat dit nog wel open in het volledig openstaand bedrag, vandaar dat je nu ook een openstaand bedrag van € 558,63 te zien krijgt in je Mijn Odido account. Geen zorgen, het bedrag klopt wel. Je kunt deze dus gerust afbetalen! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Beste Pharwin, ik begrijp niet zoveel van je uitleg. Mijn toestelkrediet was 996 euro. Ik heb 1x 32,13 betaald en 10x 41,50 (al betaald is dus 447,13) . Dan staat er dus nog 548,87 open, zoals je zelf ook aangeeft. Hoe komt de app dan aan 558,63? Als ik dat ook nog betaal, komt het totaalbedrag op 447,13 + 558,63 = 1005,76. Dat is geen 996 euro. 

Of wordt dan het teveel betaalde, gecrediteerd op de volgende factuur? Omdat de periode van de 15e tot de 15e is? Ik heb op mijn laatste factuur al het toestelkrediet tm 15-12 betaald. En jullie rekensom lijkt het toestelkrediet tm vandaag ipv tm 15-12.

@AnjaK83 Als ik jou was zou ik eerst die afbetaling volgens de opgave van ODido doen en dan eventueel een verschil gaan uitrekenen. Na zo'n betaling duurt het weer even voordat een BKR registratie wordt afgemeld en inderdaad, als er al een deel op de december factuur staat dan is dat niet in de totale aflossing meegenomen, maar die factuur moet dan wel betaald/geincaseerd zijn voordat de BKR wordt afgemeld. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar je wilt niet in een BKR squeez zitten als je hypotheek aanvraag moet doorlopen.

Ik ga pas in februari de hypotheek aanvragen dus ik heb nog even. Ik wil niet meer betalen dan nodig.

Reageer