Hoi Wilbor, dat is een hele goede vraag! Ik heb het direct nagevraagd en mijn collega's en ik hebben zitten zoeken, maar we kunnen hier niets over terugvinden. Ik denk daarom niet dat dit mogelijk is. Ik heb mogelijk een andere optie gevonden. De nummers die je anoniem wil bellen, heb je deze ook in je contacten staan? Dan zou je die 1 voor 1 met #31# in je contactenlijst moeten zetten om deze nummers voortaan anoniem te bellen: Anoniem bellen met je iPhone: nummerherkenning uitzetten. Je zou het nog bij Apple kunnen navragen, maar vanuit ons kunnen we je geen codes geven!
Voor de goede orde..... Instelling nummerherkenning op mijn iPhone staat op UIT en alleen mijn contacten (die ik ken en vertrouw) wil ik nummerherkenning meegeven.
Ik heb de code gevonden om onherkenbare nummers zichtbaar te maken. Dat is (voor Nederland) *31#.
Dus....
Nummerherkenning Uitschakelen #31#
Nummerherkenning Inschakelen *31#
Het enige is.... Ik heb deze procedure niet in het buitenland getest. Ik weet niet of dit alleen voor Nederland geldt. M.a.w. als iemand in het buitenland dit leest of binnenkort naar het buitenland gaat..... misschien wil die persoon de code testen en zijn bevindingen in deze topic plaatsen. Bij voorbaat dank!
In het buitenland maak je voor bellen gebruik van lokale netwerken. Daar heeft Odido geen invloed op. Je kan dit dus niet generiek aannemen.
U bedoelt…. dat de voorloopcode in het buitenland (waarschijnlijk) niet werkt?
Zou mooi zijn als iemand een ‘test’ kan/wil doen.
bijv.
*31# +31 6 12345678 of +31 *31# 0612345678
Hi @WilborII, de voorloopcode #31# is bedoelt als de internationale code van Nederland. Ik vermoed zelf dat deze ook alleen in Nederland werkt. Mocht je bijvoorbeeld anoniem naar het buitenland willen bellen, dien je de voorloopcode aan te passen naar de landcode van het betreffende land. Je kunt een overzicht van deze codes bijvoorbeeld terugvinden op deze website: https://countrycode.org/. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om dit te testen, maar ik vermoed wel dat zou moeten lukken!
Het gaat hierom…..
Voor de goede orde..... Instelling nummerherkenning op mijn iPhone staat op UIT en alleen mijn contacten (die ik ken en vertrouw) wil ik nummerherkenning meegeven.
Het is een combinatie van landcode 31 en de tekens * en #
Nummerherkenning Uitschakelen #31#
Nummerherkenning Inschakelen *31#
@WilborII In dat geval, kan het alleen door 1 voor 1 handmatig de code *31# in te voeren bij de nummers waarbij je nummerherkenning wilt laten zien. Bij de andere nummers zal het uitschakeld zijn, omdat de functie uit staat. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb!
Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Aan allen… bij mij werkt het nu. De enige ‘verrassing’ is nog, hoe werkt het (of niet) in het buitenland.
Hi @WilborII, fijn om te lezen dat het werkt. Zelf ben ik op het moment ook in ons koude kikkerlandje en kan ik het dus niet voor je testen. Wellicht komt iemand anders er nog op terug, of kun je het zelf testen wanneer je wel in het buitenland bent!