Skip to main content

Helaas, eigenlijk zou er een oplossing moeten zijn voor het activeren van de multisim op de Apple Watch (Ultra 2) op 24 oktober 2023, maar die is er niet.

De Apple iPhone geeft nog steeds de foutmelding (zie screenshot):

“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL”.

Controle checks zijn uitgevoerd:
Laatste versie iOS op Apple iPhone 15 Pro
Laatste versie iOS op Apple Watch Ultra 2
Apple iPhone opnieuw opstarten
Apple Watch opnieuw opstarten

Klantenservice Odido kan niet helpen:
De klantenservice weet nog steeds niet hoe om te gaan met dit probleem en kan niet helpen. Vanuit de technische afdeling wordt niet gecommuniceerd naar de klantenservice.

Handleiding in Odido App en online alleen voor Samsung Galaxy Watch:
De handleiding die Odido geeft m.b.t. activeren van een MultiSIM staat alleen vermeld voor de Samsung Galaxy Watch. Je moet een QR-code scannen. Deze handleiding werkt natuurlijk niet voor de iPhone i.c.m. de Apple Watch. Dit moet je activeren in Watch App > Mobiel netwerk, maar dan krijg je dus die foutmelding te zien...

Voorlopig geen oplossing in zicht, maar wel kosten die doorlopen?
Wanneer komt er nu eens een oplossing voor dit probleem? Odido brengt namelijk wel kosten in rekening voor het aanvragen van een MultiSIM, namelijk € 5 per maand. Maar ze levert niet de bijbehorende dienst aan Apple Watch (Ultra 2) klanten.

Extra aantekening m.b.t. doorgifte netwerknaam:
Het netwerk wordt op eSIM nog steeds doorgegeven als T-Mobile NL. Volgens mij wordt het tijd dat het juiste netwerk ook eens doorgezonden gaat worden: Odido.

 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Betaal nu voor een dienst waarvan bij Odido niemand weet wat er nu aan de hand is. Lang wachten aan de telefoon, naar de winkel gestuurd, allemaal aardige mensen maar niemand begrijpt het. Weet ook niet waarom ik nu ineens T-Mobile netwerk heb, want dat had ik nooit, kwam van Tele 2. Duidelijk is het allemaal niet op orde daar bij Odido. Vraag: ik heb mijn multisim opgezegd, krijgt ik mijn 5 euro nu terug voor niet geleverde dienst?


Ik heb hier hetzelfde probleem. Betaal nu voor een dienst waarvan bij Odido niemand weet wat er nu aan de hand is. Lang wachten aan de telefoon, naar de winkel gestuurd, allemaal aardige mensen maar niemand begrijpt het. Weet ook niet waarom ik nu ineens T-Mobile netwerk heb, want dat had ik nooit, kwam van Tele 2. Duidelijk is het allemaal niet op orde daar bij Odido. Vraag: ik heb mijn multisim opgezegd, krijgt ik mijn 5 euro nu terug voor niet geleverde dienst?

Het is echt een zooitje geworden wanneer het gaat om klantvriendelijkheid.

Persoonlijk vond ik de klantenservices van Tele2 en T-Mobile heel kundig. Ik werd altijd snel geholpen en had altijd het idee dat de mensen die daar zaten echt wel verstand van zaken hadden.

Dat ervaar ik nu eigenlijk niet bij de klantenservice van Odido.

Ik heb hier wat tips voor je (en anderen) wanneer je een multisim gaat bestellen / annuleren:

  • Zorg ervoor dat duidelijk is dat het gaat om multisim. Er zijn medewerkers op de klantenservice die de begrippen esim en multisim door elkaar halen. Zorg ervoor dat ze van je esim afblijven!
  • Een multisim kun je net zo goed zelf bestellen in de Odido app of via de website. Bestel deze maar 1x, want ander zit je later met max 4 multisims opgescheept á € 5 per maand.
  • Het kan zijn dat een medewerker zegt je te gaan helpen bij het activeren van de multisim. Dit wordt dan onder de noemer “resetten” gedaan. NIET doen! De kans is groot dat er een extra multisim op je account wordt geactiveerd. In dat geval ben je verder van huis!
  • Heb je een multisim besteld, maar wil je deze annuleren? Vraag dan of de medewerker de multisim van je account afhaalt. Deze staat vermeld onder Sim, toestel en smartwatch. Er zijn medewerkers die zeggen dat ze een creditnota voor je aan willen maken, maar vervolgens halen ze de multisim niet van je account. Zorg ervoor dat je duidelijk maakt dat het gaat om een ANNULERING van de multisim die je hebt besteld. In dat geval zou een creditnota niet nodig hoeven zijn, want het is een maandabonnement van € 5 per multisim. Het is afhankelijk van wanneer de factuur in je account wordt aangemaakt of de kosten voor de multisim toch meegepakt worden. In dat geval dien je wel op een creditering te vragen.
  • Het kan zijn dat een medewerker op de klantenservice je steeds wil doorschakelen naar de technische afdeling van Odido. Die kans is groot, want de klantenservice heeft geen flauw idee waarom de multisim op de Apple Watch niet geactiveerd kan worden. Ze zijn daar slecht (lees NIET) geïnformeerd over multisim in combinatie met de Apple Watch. Dit is helemaal niet mogelijk. Je zult merken dat je in een rondje wordt gestuurd door de klantenserviceafdeling en binnen korte tijd (of als je pech hebt) na lange tijd wordt de verbinding verbroken. De technische afdeling is telefonisch niet bereikbaar. Klantenservicemedewerkers kunnen een ticket aanmaken die ze kunnen verzenden naar de technische afdeling. Tot op heden heb ik van de technische afdeling nooit iets terug gehoord.

Huidige stand van zaken m.b.t. MultiSim en Apple Watch (bijvoorbeeld de nieuwe Ultra 2):

In eerste instantie was het überhaupt niet mogelijk om een multisim te bestellen. Zowel in de App niet als op de website niet. De klantenservice heeft op geen enkel moment kunnen communiceren naar klanten dat er sprake was van een storing. Hier kwam ik pas achter na wat zoekwerk hier op het Community Forum.

De MultiSim activatie is op dit moment op de Apple Watch simpelweg niet mogelijk.

Kijk maar bij Watch > Mobiel Netwerk op je Apple iPhone. Je zult deze melding te zien krijgen:

“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL”.

Niemand bij Odido schijnt te weten wanneer dit wel mogelijk is. Echt een bizarre situatie. Je kunt dus wel een multisim bestellen (zelfs tot maximaal 4 stuks), maar je kunt deze op dit moment niet gebruiken voor je Apple Watch (b.v. de Ultra 2).

In een topic op het Community Forum zag ik dat iemand van Odido aangaf dat de technische afdeling hier mee bezig was en dat er technisch een storing is? Uiterlijk 24 oktober 2023 zou activeren mogelijk moeten zijn.

Helaas is dat dus niet het geval.

Hopelijk dat iemand intern van Odido eens wat duidelijkheid op het Community Forum kan geven over de stand van zaken?


Dank voor deze posts, ik loop tegen hetzelfde probleem aan met een 15 Pro, Odido e-sim en een AWUltra-2. Zelfde melding in de Watch app over het T-Mobile abonnement dat niet geschikt zou zijn. Telefonisch support stuurde me naar een winkel, daar zouden ze het wel even oplossen. Helaas hadden ze daar ook geen idee. Erg jammer, dit!


Dank voor deze posts, ik loop tegen hetzelfde probleem aan met een 15 Pro, Odido e-sim en een AWUltra-2. Zelfde melding in de Watch app over het T-Mobile abonnement dat niet geschikt zou zijn. Telefonisch support stuurde me naar een winkel, daar zouden ze het wel even oplossen. Helaas hadden ze daar ook geen idee. Erg jammer, dit!

Klopt, op moment van schrijven is ook mijn ervaring dat de medewerkers op de Odido klantenservice en in de Odido winkels niet weten hoe ze met dit probleem moeten omgaan.

Inmiddels is het mij gelukt om de MultiSIM werkend te krijgen, hierbij de handleiding:

 


Dank voor deze posts, ik loop tegen hetzelfde probleem aan met een 15 Pro, Odido e-sim en een AWUltra-2. Zelfde melding in de Watch app over het T-Mobile abonnement dat niet geschikt zou zijn. Telefonisch support stuurde me naar een winkel, daar zouden ze het wel even oplossen. Helaas hadden ze daar ook geen idee. Erg jammer, dit!

Klopt, op moment van schrijven is ook mijn ervaring dat de medewerkers op de Odido klantenservice en in de Odido winkels niet weten hoe ze met dit probleem moeten omgaan.

Inmiddels is het mij gelukt om de MultiSIM werkend te krijgen, hierbij de handleiding:

 

Hallo @STKH, wat jammer om te lezen dat je zo over ons denkt, ik breng hier graag verandering in! Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, laat het dan vooral weten - we zitten voor je klaar! @Foobart Kun je laten weten of het met de handleiding lukt? Mocht het niet lukken, laat het dan vooral weten, zodat we je hierbij kunnen helpen! 

Groetjes, 

Pharwin 


Vandaag kon ik in mijn Apple Watch de multisim laten werken.. 


ik heb iwatch ultra 1 en loop al maanden met de zelfde probleem. In mei overgestapt naar odido (toen nog t-mobile) omdat vodafone geen multisim had. Ik kan nog steeds mijn iwatch niet gebruiken als me iphone niet in de buurt is. Als er geen oplossing is dan wil ik graag nu terug naar vodafone want die hebben in de tussen tijd wel een multisim.


Vandaag kon ik in mijn Apple Watch de multisim laten werken.. 

wat heb je gedaan of wat heeft odido gedaan?


Hi All,

 

Helaas ervaar ik ook hetzelfde probleem, in de App van de AppleWatch onder mobiel netwerk:

 

Vorige week een telefoon geïnstalleerd, met hetzelfde abonnement en ook dezelfde Apple Watch Ultra 2. De telefoon is veranderd van iPhone 14 pro naar een 15 pro.
 

In middels het volgende gedaan.

  • 23x met KS aan de lijn gehangen, ze proberen je helpen met alle goede bedoelingen, maar krijgen het niet voor elkaar;
  • 2x naar een store geweest;
    • eerste een E-sim gehaald
    • 2de keer de E-sim omgezet naar een old-shool simkaart (ze zijn zeker een uur bezig geweest) - er zou een incident/ticket worden ingeschoten, maar hier van (nog) geen bevestiging gezien;
    • Oude multi-sim abo opgezegd, nieuwe geïnstalleerd/ geactiveerd ;
  • Gebeld met Apple support;
    • Apple Watch volledig gereset en opnieuw geconfigureerd
    • Alle netwerken verbindingen op de mobiel hersteld

Helaas heeft dit alles niet geholpen, kijkend naar de verschillende topic's lijkt het issue bij Odido te zitten. Wel bijzonder want de kosten voor het abonnement lopen gewoon door, terwijl je de dienst niet geleverd krijgt.

configuratie:

  • iPhone 15 pro - ios 17.4.1
  • Apple Watch Ultra 2 - ios 10.4

 

De hamvraag hoe krijg ik -jullie- dit gefikst

 


Hi All,

 

Helaas ervaar ik ook hetzelfde probleem, in de App van de AppleWatch onder mobiel netwerk:

 

Vorige week een telefoon geïnstalleerd, met hetzelfde abonnement en ook dezelfde Apple Watch Ultra 2. De telefoon is veranderd van iPhone 14 pro naar een 15 pro.
 

In middels het volgende gedaan.

  • 23x met KS aan de lijn gehangen, ze proberen je helpen met alle goede bedoelingen, maar krijgen het niet voor elkaar;
  • 2x naar een store geweest;
    • eerste een E-sim gehaald
    • 2de keer de E-sim omgezet naar een old-shool simkaart (ze zijn zeker een uur bezig geweest) - er zou een incident/ticket worden ingeschoten, maar hier van (nog) geen bevestiging gezien;
    • Oude multi-sim abo opgezegd, nieuwe geïnstalleerd/ geactiveerd ;
  • Gebeld met Apple support;
    • Apple Watch volledig gereset en opnieuw geconfigureerd
    • Alle netwerken verbindingen op de mobiel hersteld

Helaas heeft dit alles niet geholpen, kijkend naar de verschillende topic's lijkt het issue bij Odido te zitten. Wel bijzonder want de kosten voor het abonnement lopen gewoon door, terwijl je de dienst niet geleverd krijgt.

configuratie:

  • iPhone 15 pro - ios 17.4.1
  • Apple Watch Ultra 2 - ios 10.4

 

De hamvraag hoe krijg ik -jullie- dit gefikst

 

Ik hier ook last van sinds ik mijn ultra watch 2 heb gekregen deze week. Ook op mijn apple watch 8 krijg ik het niet meer voor elkaar. Zelfde melding.

 

Maar blijkbaar is er niemand die iets weet. Enorm frustrerend, omdat je er wel voor betaald.


Hi All,

 

Helaas ervaar ik ook hetzelfde probleem, in de App van de AppleWatch onder mobiel netwerk:

 

Vorige week een telefoon geïnstalleerd, met hetzelfde abonnement en ook dezelfde Apple Watch Ultra 2. De telefoon is veranderd van iPhone 14 pro naar een 15 pro.
 

In middels het volgende gedaan.

  • 23x met KS aan de lijn gehangen, ze proberen je helpen met alle goede bedoelingen, maar krijgen het niet voor elkaar;
  • 2x naar een store geweest;
    • eerste een E-sim gehaald
    • 2de keer de E-sim omgezet naar een old-shool simkaart (ze zijn zeker een uur bezig geweest) - er zou een incident/ticket worden ingeschoten, maar hier van (nog) geen bevestiging gezien;
    • Oude multi-sim abo opgezegd, nieuwe geïnstalleerd/ geactiveerd ;
  • Gebeld met Apple support;
    • Apple Watch volledig gereset en opnieuw geconfigureerd
    • Alle netwerken verbindingen op de mobiel hersteld

Helaas heeft dit alles niet geholpen, kijkend naar de verschillende topic's lijkt het issue bij Odido te zitten. Wel bijzonder want de kosten voor het abonnement lopen gewoon door, terwijl je de dienst niet geleverd krijgt.

configuratie:

  • iPhone 15 pro - ios 17.4.1
  • Apple Watch Ultra 2 - ios 10.4

 

De hamvraag hoe krijg ik -jullie- dit gefikst

 

Ik hier ook last van sinds ik mijn ultra watch 2 heb gekregen deze week. Ook op mijn apple watch 8 krijg ik het niet meer voor elkaar. Zelfde melding.

 

Maar blijkbaar is er niemand die iets weet. Enorm frustrerend, omdat je er wel voor betaald.

Zelfs een reset met mijn oude apple watch 8 series lukt het niet meer. Dan zit echt het probleem bij Odido zelf. Morgen maar is bellen met hen.


Hi @hschoe, we komen zo direct bij je in je eigen topic!


Hi @hschoe, we komen zo direct bij je in je eigen topic!

Oke.


Ik zit met hetzelfde probleem. Vanmiddag de Apple Watch Ultra 2 nieuw ontvangen (via Odido). Alles geïnstalleerd, maar activeren eSIM was om dezelfde reden als hierboven gemeld wordt niet mogelijk (configureer mobiel netwerk is niet selecteerbaar). Eerst via de klantenservice geprobeerd. Die verwezen me uiteindelijk naar de Odido winkel. Daar ben ik 2 uur geweest (tot 20 minuten na sluitingstijd). Alles geprobeerd wat ze konden bedenken: Watch software ge-update. Watch opnieuw gekoppeld/geinstaleerd. E-Sim verwijderd uit iPhone en vervangen door fysieke simkaart. Netwerk instellingen verwijderd. De hele lijst die hierboven ook genoemd is en meer (de medewerkers vonden ondertussen deze draad). Conclusie: werk aan de winkel voor de technici van Odido. (Ook ik heb een iPhone 15 pro).

 

Inmiddels is de iPhone iOS versie 17.5.1 en de Apple Watch versie 10.5 (model nr. AWU2 is A2986)


Hallo @pajm63, welkom op onze Community! Ik zag dat je ook al een reactie had gegeven in een ander topic, namelijk deze: 

Het is niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren of maak gerust een eigen topic over dit onderwerp aan. Dit staat ook vermeld in onze huisregels, zodat het overzichtelijk blijft voor ons allemaal. Ik zal zo snel mogelijk bij je terugkomen in het andere topic! 


Hoi @Pharwin van Odido ,

Ik heb momenteel te maken met hetzelfde euvel:

iPhone Xs, iOS 17.5.1
Apple Watch Series 9 45mm + 4G Cellular watchOS 10.5

Laatste Odido netwerkinstellingen 58.2.

Geen activatie van multisim mogelijk, ik krijg de zelfde melding zoals andere gebruikers laten zien in het activatiescherm:

Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, waaronder het terugzetten van de fabrieksinstellingen op zowel iPhone als Apple Watch.

Graag advies en hulp!

Groet,
Justin


Hallo @sjuut, op dit moment loopt er een klein technisch issue met onze Multisim, waardoor het niet werkt. Ik heb vernomen dat ons IT-team dit met grote prioriteit gaat oppakken. Ze zullen er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer het is opgelost, zul je telefonisch of per SMS op de hoogte worden gesteld. Excuses voor het ongemak. Het is voor nu geduldig afwachten, sorry! 


Mijne werkt ook niet, ik geloof niet dat dit een klein technisch issue is want dit speelt al maanden als ik het zo teruglees. Voel me een beetje misleid en ben benieuwd hoelang ik nu 5 euro per maand voor saus moet gaan betalen.


Vandaag mijn nieuwe Apple Watch Ultra 2 gekocht ontvangen. Met iphone 14 pro zelfde probleem. Aks ik dit van tevoren wist had ik de watch niet gekocht.

@ Odido, ik zie dat dit al maanden speelt. Kan dit nu svp zsm opgelost worden? Ik geeft het een paar dagen, zonder oplossing zeg ik mijn hele Odido account op (mobiel en TV+ Internet)  

 


Vanochtend kon ik het mobiele netwerk ineens wel

instellen. Het werkt nu maar geen idee waarom. 


Hallo @Erik987, van harte welkom op onze Community! Fijn dat je een nieuwe Apple Watch Ultra 2 hebt gekocht, ik wens je heel veel plezier ermee. Je kunt de Watch alsnog gebruiken, maar alleen via Bluetooth. Onze Multisim is momenteel wegens technische redenen nu niet beschikbaar. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak! Begrijp ik het goed dat het inmiddels bij je is gelukt en dat je Multisim het doet? Ik hoor het graag van je! 

@Janice212 Graag wil ik een case voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen onderzoeken en bij je terug kunnen komen met meer duidelijkheid wanneer er een oplossing is! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2864, kan dat kloppen? Zou je onderstaande informatie met mij kunnen delen: 

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?
  • Datum en Tijdstip van activatie van de Multisim?

@sjuut Graag wil ik voor jou ook toch nog een case doorzetten! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6430, kan dat kloppen? Kun je alleen nog de datum + tijdstip van activatie van onze Multisim met mij delen? Dan zet ik het daarna direct voor je door! 


@sjuut Graag wil ik voor jou ook toch nog een case doorzetten! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6430, kan dat kloppen? Kun je alleen nog de datum + tijdstip van activatie van onze Multisim met mij delen? Dan zet ik het daarna direct voor je door! 

Ha Pharwin,

Ja dat telefoonnummer klopt!

Datum en tijd van activatie van mijn laatste poging was zondag 23-06, ca 15.00 uur.


Beste Pharwin, 

Bij mij werkt de multisim sinds vanochtend inderdaad. Zoals gezegd kan ik niet verklaren waarom. Ik checkte ‘mobiele aanbieder’ in de Watch app settings en ik kon die zomaar wel configureren. 


Voor mij lijkt het ook weer te werken!

Hartelijk dank voor het snelle schakelen.


@sjuut @Erik987 Fijn dat het weer werkt bij jullie, daar ben ik blij mee! Als ik nog iets anders voor jullie kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst en heel veel plezier met jullie Watch i.c.m. de Multisim! 😁


Reageer