Skip to main content
Beantwoord

Samsung zonder EAN code (Klacht)

  • 25 June 2024
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb een maand geleden een nieuwe telefoon besteld met abonnement. Eenmaal in de winkel werd ik geholpen door een gladde verkoper en had ik al een onderbuik gevoel. Eenmaal thuis ontdekte ik dat de telefoon niet goed verpakt was en vroeg ik mij af waarom mijn telefoon open was gemaakt. Ik zou met de code achterop het doosje recht hebben op een smart watch van Samsung maar deze was eraf gescheurd Ik heb meteen gebeld met Odido en verteld dat er iets niet klopte. en ze verzochten mij om het toestel direct terug te sturen met een aangetekend verzendbewijs. Ze raadden mij af om terug naar de winkel te gaan ik heb ernaar gehandeld en ik denk wel 10 keer gebeld inmiddels hoe het ervoor staat.

Ik heb 136 euro aanbetaald, wat ik nog niet teug heb ontvangen. Daarnaast wordt er ineens 13 euro krediet kosten extra in rekening gebracht. Ik heb geen telefoon alleen maar een hoop gezeur en wordt van het kastje naar de muur gestuurd 

Ik wil dat dit recht gezet wordt! 

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Mirjamros, van harte welkom op onze Community! Jeetje, als ik je verhaal zo lees kan ik me niet voorstellen dat dit echt is gebeurd, excuses dat je dit hebt mee moeten maken! Zeer begrijpelijk dat je wilt dat dit rechtgezet wordt, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk met je meegekeken en als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2110. Daarbij zie ik verschillende cases terug over dit onderwerp. De belangrijkste case is dit casenummer: 71262733. Hier kan ik gelijk zien wat er speelt. Ik zie dat je een toestel naar ons hebt getourneerd. Echter, komt het IMEI-nummer niet overeen met welk toestel naar ons geretourneerd zou moeten worden. Gezien je hierboven vermeld dat het doosje al open was, heb ik het vermoeden dat het toestel geswitcht is. Ook gek dat de code eraf was gescheurd, dat zou niet moeten. Heel goed van je dat je direct actie hebt ondernomen, zodat we dit tot de bodem voor je kunnen uitzoeken! Ik zie dat er een nieuwe case bij onze retourafdeling ligt. Deze is gister doorgezet. De verwerkingtijd is momenteel maximaal 7 dagen. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 7 dagen kan duren. Zij zullen dit voor je onderzoeken en per e-mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Het gaat om dit casenummer: 71578979 die momenteel bij onze retourafdeling ligt. Ik houd deze voor je in de gaten, zodat er meer duidelijkheid is zullen zij of ik het je direct laten weten! 

Zij zullen de gemaakte kosten crediteren en het abonnement voor je annuleren, voor nu hoef je niets te doen alleen af te wachten! 

Bedankt voor je reactie Pharwin, het doet me goed om jouw reactie en begrip te lezen, daarmee hopend op een goede afhandeling! 

Vraagje..

Inmiddels heb ik een mailtje ontvangen dat mijn abonnement is geannuleerd. Wel worden er nog steeds de kosten van het nieuwe abonnement afgeschreven, hoe lang duurt dit voordat dit wordt stopgezet en ik weer terug ben bij m'n sim only abonnement? 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Mirjamros, ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat je het toestel bij ons binnen is en dat je toestelkrediet is stopgezet op 28/06/24, maar dat er op je factuur nog is geïncasseerd voor het toestelkrediet tot en met 27/06/24. Ik zie dat er op deze factuur een bedrag van € 37,35 en op je vorige factuur een bedrag van € 13,39 in rekening is gebracht. Geen zorgen, ik heb dit gelijk voor je vergoedt middels een creditnota van € 50,74. Dit bedrag zal worden verrekend met je komende facturen en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Je maakt nu gebruik van een Sim Only abonnement en het toestelkrediet zal ook niet meer in rekening worden gebracht! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten!

Hallo @Mirjamros, ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat je het toestel bij ons binnen is en dat je toestelkrediet is stopgezet op 28/06/24, maar dat er op je factuur nog is geïncasseerd voor het toestelkrediet tot en met 27/06/24. Ik zie dat er op deze factuur een bedrag van € 37,35 en op je vorige factuur een bedrag van € 13,39 in rekening is gebracht. Geen zorgen, ik heb dit gelijk voor je vergoedt middels een creditnota van € 50,74. Dit bedrag zal worden verrekend met je komende facturen en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Je maakt nu gebruik van een Sim Only abonnement en het toestelkrediet zal ook niet meer in rekening worden gebracht! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten!

 

Hoi Pharwin, ik lees nu pas je reactie! Ontzettend bedankt voor het meekijken en jouw snelle hulp, echt top!!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Mirjam, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad. Fijn dat Pharwin dit zo voor je heeft geregeld en graag gedaan namens hem. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag! 😄

Reageer