Skip to main content

Helaas is iedereen hier al klant bij Odido, maar mocht dit toch online komen te staan. Dan bij deze de waarschuwing aan iedereen om geen toestel of abonnement aan te schaffen bij Odido. Ik ben nog nooit in m'n leven zo slecht geholpen. 2 jaar geleden een toestel aangeschaft. 10 maanden na de koop was deze al kapot. Het toestel viel constant uit, apps zoals camera, google chrome, maar ook de contactenlijst kon ik vaak niet openen. Deze sloten direct weer af. Toestel voor reparatie opgestuurd. Na de kortste keren weer dezelfde problemen. Ik heb het toestel ondertussen al 4x voor “reparatie” opgestuurd, maar ik blijf dezelfde problemen houden. Mijn toestel wordt nooit echt gerepareerd. In het laatste reparatie-overzicht staat ook letterlijk dat mijn toestel niet gerepareerd is.
Odido heeft mij verteld dat er over een nieuw toestel gesproken zou worden als mijn toestel nog steeds niet werkt na 3 reparaties. Ik ben nu al 4 reparaties verder en een nieuw toestel is er nog altijd niet van gekomen. Recentelijk vertelde een medewerker mij dat Odido nooit nieuwe toestellen uitgeeft. Ze repareren alleen. Ik ben dus al die tijd voorgelogen. Odido doet alsof er na x aantal reparaties naar een oplossing gezocht gaat worden, maar dat is niet het geval. Ze “repareren” net zo lang je telefoon totdat de garantietermijn van 2 jaar verlopen is. Als de reparaties ook daadwerkelijk REPARATIES waren, dan had ik er geen problemen mee. Maar ze doen alsof, en daarmee is dit de puurste vorm van oplichterij. 

De wet schrijft voor dat een consument 2 jaar recht heeft op een deugdelijk product. Dat heb ik nooit gehad. Mijn vraag is dan ook: wanneer wordt er gereageerd door Odido op mijn klachten en komt Odido tot een daadwerkelijke oplossing in de vorm van een nieuw toestel of geld terug? 

Blijkbaar heb je een slecht merk toestel gekocht. Welke is het?

Blijkbaar heb je een slecht merk toestel gekocht. Welke is het?

Ik heb een Google Pixel 7 aangeschaft. Je zou verwachten dat met een garantietermijn van 2 jaar Odido met een daadwerkelijke oplossing komt. In plaats van fake “repareren”. 

Odido repareert dit niet zelf maar gebruikt de door de faikant aangewezen reparatie diensten. Er zijn er maar een in Nederland waar alle providers en retailers gebruik van maken zoals Dynafix.

Zij valideren en repareren en handelen de claims af van de fabrieksgarantie naar de toestel fabrikanten toe. Het is inderdaad wel zo dat een verkoper, zoals Odido, net keer op keer een toestel mag blijven repareren. 

Reageer