Skip to main content

 

Ik ben mijn telefoon kwijt en kan niet inloggen op mijn Odido-account omdat ik geen toegang heb tot de sms-codes.

Kan ik inloggen op mijn account zonder tweestapsverificatie?

Ik ben in Polen en ik moet alleen e-sim activeren op een nieuwe telefoon

Hallo @Iga93, welkom op onze Community! Het is helaas niet mogelijk om zonder tweestapsverificatie in te loggen. Dit hebben we ingebouwd, zodat je account nog beter beveiligd is tegen fraude. Ik kan je zeker helpen bij het activeren van je eSIM. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***1560. Echter, zie ik dat er geen eSIM klaarstaat voor activatie. Deze kan ik voor je bestellen en laten versturen naar het bij ons bekende e-mailadres. Je kunt dan de QR-code scannen met je toestel, zodat de koppeling in ieder geval is gemaakt. De activatie kan ik dan voor je voltooien. 

Laat maar gerust weten wat je zou willen! 😄


Bedankt voor je antwoord!

Activeer dan een nieuwe e-simkaart voor mij :)


@Iga93 Ga ik voor je doen! Ik heb zojuist een eSIM voor je besteld en per mail naar je verstuurd via je Mijn Odido account. Kun je de QR-code met je toestel scannen? Verder hoef je niets te doen. Als je hier een reactie kunt geven, zal ik daarna de eSIM voor je activeren. Dan zou het helemaal goed moeten komen! 


het toont mij een activeringsfout van de e-simkaart.

Ik heb het verschillende keren geprobeerd


@Iga93 yes, dat klopt. Je kunt de activatie namelijk niet zelf voltooien, omdat je niet meer in het bezit bent van je oude simkaart. Vandaar dat ik ook had gevraagd om alleen de QR-code te scannen en dat ik de activatie voor je zou voltooien. Ik heb zojuist de eSIM voor je geactiveerd. Als je nu je toestel opnieuw opstart, zou het moeten werken! 

Ik hoor het graag van je! 


@Iga93 yes, dat klopt. Je kunt de activatie namelijk niet zelf voltooien, omdat je niet meer in het bezit bent van je oude simkaart. Vandaar dat ik ook had gevraagd om alleen de QR-code te scannen en dat ik de activatie voor je zou voltooien. Ik heb zojuist de eSIM voor je geactiveerd. Als je nu je toestel opnieuw opstart, zou het moeten werken! 

Ik hoor het graag van je! 

Het werkt nu, je hebt mij echt heel erg geholpen!  Hartelijk dank !!! 😃🫵💪😀😀😀


@Iga93 Fijn dat het werkt, geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag en alvast een heel fijn weekend gewenst! 😄


Dag Pharwin,

Ik heb precies hetzelfde probleem! Esim staat al wel op mijn telefoon maar activeren lukt niet vanuit Thailand :-(

Kun je mij ook helpen?


Hoi @anjavdakker, welkom op de Community en gaaf dat je in Thailand bent! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Het kan een paar minuutjes duren, laat je het me weten of het is gelukt? In Thailand kan je (handmatig) verbinding maken met het netwerk DTN (DTAC TriNet). Meer informatie lees je op deze pagina. Ik hoor het graag van je! 


Dag @Marciano van Odido, het is gelukt, top!

Hartelijk dank voor je hulp!


Goedemorgen @anjavdakker, superfijn dat het is gelukt graag gedaan. Ik wens je nog heel veel plezier in Thailand! 😄


Dat gaat wel lukken, dankjewel! 


Hoi @Pharwin van Odido. Ik zit met hetzelfde probleem. Kan de laatste stap van de activatie niet voltooien in verband met de twee factor authenticatie via sms. Zou je mijn simkaart ook kunnen activeren?

Alvast bedankt, Bram


Zeker weten, Bram! Ook voor jou heb ik zojuist de eSIM die voor je klaarstond geactiveerd. In sommige gevallen is het nodig om hierna je toestel een keer opnieuw op te starten, zodat de eSIM geforceerd wordt om contact te maken met ons netwerk. Laat je mij weten of het gelukt is? 


Ha @Sam van Odido, thanks! Na de reboot deed ie het weer! Top, dank je!

 

 


Ha @Sam van Odido, thanks! Na de reboot deed ie het weer! Top, dank je!

 

 

Fijn om te lezen dat het gelukt, Bram! Bedankt dat je dit even hebt laten weten. Ik wens je nog een fijne dag toe!


Hoi Hoi @Pharwin van Odido / @Sam van Odido 

Helaas zit ik ook met hetzelfde probleem ! Namelijk ben ik ook mijn telefoon kwijt en kan ik niet inloggen in mijn account (sms-code nodig). Kunnen jullie mij hierbij helpen? 

 

Ik hoor graag van jullie !


Hi @Flintje, welkom op onze Community! Begrijp ik goed dat je hulp nodig hebt bij het bestellen en activeren van een eSIM? Als je mij hier akkoord op kan geven dan vraag ik een eSIM voor je aan, dit voor nummer eindigend op xxx557. Na het aanvragen krijg je een e-mail met een QR-code, deze hoef je alleen te scannen(downloaden). Zodra je dit hebt gedaan activeer ik de eSIM voor je en ben je weer bereikbaar. Ook heb je dan zelf weer toegang tot Mijn Odido. Mocht je een andere vraag hebben rondom Mijn Odido, laat het dan ook vooral weten! 


Hi @Flintje, welkom op onze Community! Begrijp ik goed dat je hulp nodig hebt bij het bestellen en activeren van een eSIM? Als je mij hier akkoord op kan geven dan vraag ik een eSIM voor je aan, dit voor nummer eindigend op xxx557. Na het aanvragen krijg je een e-mail met een QR-code, deze hoef je alleen te scannen(downloaden). Zodra je dit hebt gedaan activeer ik de eSIM voor je en ben je weer bereikbaar. Ook heb je dan zelf weer toegang tot Mijn Odido. Mocht je een andere vraag hebben rondom Mijn Odido, laat het dan ook vooral weten! 

Hi @Anouk van Odido 

Ja, graag ! :)


Hi @Flintje, bedankt voor het doorgeven! Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet. Je hebt een e-mail van mij gekregen met een QR-code. Zou je de QR-code enkel willen downloaden voor mij en mij daarna een seintje willen geven als het is gelukt? Dan kan ik de eSIM voor je activeren zodat je weer bereikbaar bent!


Hoi hoi ik heb het zelfde probleem simkaart ontvangen maar krijg hem niet geactiveerd omdat de oude kapot is kan ik een esim ontvangen zit nu al 2 weken zonder telefoon 

 

Mvg 


Hi @Flintje, bedankt voor het doorgeven! Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet. Je hebt een e-mail van mij gekregen met een QR-code. Zou je de QR-code enkel willen downloaden voor mij en mij daarna een seintje willen geven als het is gelukt? Dan kan ik de eSIM voor je activeren zodat je weer bereikbaar bent!

hi, helaas lukt het mij toch niet helemaal. Het vraagt nog steeds een sms code (die ik niet ontvang) om in te loggen in mijn odido account. Waardoor ik niet bij de qr code kan komen. :(

 

groetjes !


Hi @Mona87, uiteraard ga ik je helpen om ervoor te zorgen dat jij snel weer bereikbaar bent! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je jouw nieuwe simkaart ontvangen hebt, maar dat deze alleen nog maar geactiveerd hoeft te worden. Deze kan ik vanuit hier voor jou laten activeren, dus een nieuwe eSIM zou dan niet nodig zijn. Omdat het wel een fraudegevoelig proces is, dienen we een extra verificatie uit te voeren. Ik heb daarom zojuist een e-mail naar je verstuurd met het verzoek om een kopie van je legitimatiebewijs naar ons te sturen. Houd er wel rekening mee dat er, in verband met je eigen veiligheid, een aantal gegevens onleesbaar gemaakt moeten worden. Hiervoor kan de Kopie-ID app van de Rijksoverheid gebruikt worden. Welke gegevens precies onleesbaar gemaakt moeten worden staat in de e-mail. Mocht je voor nu nog vragen hebben, laat het mij dan gerust weten!


Hi @Flintje, mijn oprechte excuses! Er is inderdaad iets veranderd in de procedure, waardoor je op dit moment alleen nog maar je eSIM kunt downloaden vanuit je Mijn Odido omgeving. Ik kan je daarom op dit moment alleen een fysieke simkaart aanbieden, welke je eventueel later om kan laten zetten naar een eSIM. Vanuit hier kan ik er één naar je opsturen die je binnen uiterlijk drie werkdagen ontvangt en daarna hoeven we hem alleen nog maar voor je te activeren. Eventueel kun je er ook voor kiezen om langs te gaan bij één van onze winkels. Mijn collega's gegeven je dan meteen een geactiveerde simkaart mee op vertoon van je legitimatiebewijs. Een winkel bij jou in de buurt vind je hier. Laat je mij weten wat je voorkeur heeft? Als je nog vragen hebt voor nu, dan weet je mij te vinden!


Hi @Flintje, mijn oprechte excuses! Er is inderdaad iets veranderd in de procedure, waardoor je op dit moment alleen nog maar je eSIM kunt downloaden vanuit je Mijn Odido omgeving. Ik kan je daarom op dit moment alleen een fysieke simkaart aanbieden, welke je eventueel later om kan laten zetten naar een eSIM. Vanuit hier kan ik er één naar je opsturen die je binnen uiterlijk drie werkdagen ontvangt en daarna hoeven we hem alleen nog maar voor je te activeren. Eventueel kun je er ook voor kiezen om langs te gaan bij één van onze winkels. Mijn collega's gegeven je dan meteen een geactiveerde simkaart mee op vertoon van je legitimatiebewijs. Een winkel bij jou in de buurt vind je hier. Laat je mij weten wat je voorkeur heeft? Als je nog vragen hebt voor nu, dan weet je mij te vinden!

Hi @Sam van Odido, na je snelle reactie ben ik snel even langs een Odido winkel gegaan om een fysieke simkaart op te halen en te activeren! Het is gelukt! Thx voor het meedenken! 😉

 


Reageer