Skip to main content

Hallo Ik probeer tv en internet te koppelen aan het gsm abonnement maar helaas lukt dat niet ik krijg een melding dat er geen abonnement op dit adres bestaat.

Hi ​@kieper, welkom op onze Community! 

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter lijken de gegevens niet overeen te komen, hierdoor kun je het niet koppelen. Kan je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel zetten? Ook graag de juiste variant van je voornaam bij: Info voor moderator. Ik zie er namelijk 1 met 2 LL en 1 met 1 L aan het einde. Dan ga ik het rechtzetten voor je en daarna kun je de koppeling maken!

Mijn naam is Will van Crooij

De rest heb ik aangevuld in het profiel zoals gevraagd.

gr will

@Tommie van Odido Kan je s.v.p. intern als terugkoppeling doorgeven dat het belachelijk is dat de exacte spelling van een naam correct moet zijn voordat het mogelijk is om abonnementen te koppelen in een enkel Mijn Odido account?

Hetgeen wat bepaalt of iemand een specifiek persoon is of niet moet het emailadres zijn, klaar. Dat is de login van Mijn Odido, en bij het afsluiten van een abonnement geef je aan dat dat emailadres de aanvrager van het abonnement is, en dus toegang moet hebben tot de instellingen in Mijn Odido.

Dit bevestigt Odido bovendien doordat het niet mogelijk is een tweede “Mijn Odido” account aan te maken met hetzelfde emailadres maar met een andere naam. Oftewel, als het emailadres hetzelfde is, dan is dus vanzelfsprekend dit dezelfde persoon, je kan niet meerdere personen hebben met hetzelfde emailadres.

Ik was al eerder ook slachtoffer van deze bureaucratie, doordat bij één abo de dopelijkse voorletters gebruikt waren, en bij de andere abo alleen de eerste letter van de normale voornaam, was Odido ervan overtuigd dat dit dus aparte personen zijn, en deze niet toegang mochten tot elkaars abonnementen, ook al maakte men gebruik van hetzelfde emailadres.

Nog erger dan dat Odido het systeem verkeerd is opgezet, namelijk door kapot te gaan als er een spelfout in een naam is, is dat het systeem niet aangeeft dat dit het probleem is.

@kieper kreeg “een melding dat er geen abonnement op dit adres bestaat.” Ik kreeg toendertijds een loop, dat je een abo kon toevoegen, en toen werd om een SMS code gevraagd, en toen weer terug naar het begin van toevoegen van abo.

Niks melding “aanvrager lijkt niet overeen te komen met dit account” of iets dergelijks. Het systeem gaat simpelweg stuk, en de helpdesk moet dan op basis van hints achter de schermen gaan graven.

Ook hier weer, net als met de belachelijke UDP 5060 blokkade: Odido, fix dit s.v.p., dit is niet als beleid uit te leggen, het is simpelweg verkeerd opgezet. Maar in de tussentijd: wees helder in de communicatie, in plaats van het simpelweg stuk te laten gaan en de klant met cryptische fouten te laten zitten.

Reageer