Hallo @Angellllll, welkom op onze Community! Excuses voor de late reactie, je topic was zoekgeraakt. Wel zo fijn als je kunt inloggen met je huidige nummer, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik het telefoonnummer en het e-mailadres uit je profiel erbij pak, kom ik je nummer tegen, maar ik zie geen account eraan gekoppeld. Kun je mij anders een privébericht sturen met welk e-mailadres je inlogt en welk (oud)-nummer aan je tweestapsverificatie is gekoppeld? Dan kan ik met je meekijken!
Hallo @Angellllll, welkom op onze Community! Excuses voor de late reactie, je topic was zoekgeraakt. Wel zo fijn als je kunt inloggen met je huidige nummer, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik het telefoonnummer en het e-mailadres uit je profiel erbij pak, kom ik je nummer tegen, maar ik zie geen account eraan gekoppeld. Kun je mij anders een privébericht sturen met welk e-mailadres je inlogt en welk (oud)-nummer aan je tweestapsverificatie is gekoppeld? Dan kan ik met je meekijken!
Goede middag,
Ik zit met precies hetzelfde probleem: ik heb een nieuw telefoonnummer en kan vanwege de tweestapsverificatie niet meer inloggen in MijnOdido, omdat de code naar mijn oude nummer verstuurd wordt.
Ik ben hiervoor al 3 keer naar de lokale Odido-winkel geweest en er 2 keer voor naar de klantenservice gebeld, maar men krijgt het niet opgelost: de klantenservice zegt dat ik naar de winkel moet om dit aan te passen en in de winkel zegt men dat ik naar de klantenservice moet bellen om dit aan te passen. Ik heb hier al uuuuuuuren tijd in gestopt de voorbije 2 maanden, maar jullie personeel slaagt er niet in om dit op te lossen. Ik begrijp overigens ook niet dat dit zo'n groot probleem moet zijn bij Odido, want bij alle andere websites van bedrijven (gas, water, telefoon, verzekeringen, …) kost het slechts enkele minuten om je telefoonnummer aan te passen. Zelfs op de Odido-website is er nergens uitleg over dit probleem te vinden en zoals gezegd kan zelfs jullie personeel dit niet oplossen.
Ik stuur u alvast een privébericht met de benodigde gegevens. Verlos mij a.u.b. uit dit gekkenhuis, want ik heb er schoon genoeg van om mijn tijd en energie aan zoiets onnozels te moeten verknoeien.
Hallo @Isid, dat is natuurlijk niet de bedoeling en dat klinkt ook niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik heb zojuist op je privébericht gereageerd met meer informatie en duidelijkheid. De reden waarom je het nummer niet kunt toevoegen, is omdat het nummer bij Ben actief is. Het is niet mogelijk om een nummer van een andere provider toe te voegen in je Mijn Odido account. Dat kan alleen als het nummer bij ons actief is. Ik had je graag willen verlossen uit dit gekkenhuis en als ik het kon oplossen, had ik het graag voor je gedaan. Maar in dit geval is het niet mogelijk, sorry! Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met Ben, zij kunnen je hierbij helpen!
Hallo @Isid, dat is natuurlijk niet de bedoeling en dat klinkt ook niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik heb zojuist op je privébericht gereageerd met meer informatie en duidelijkheid. De reden waarom je het nummer niet kunt toevoegen, is omdat het nummer bij Ben actief is. Het is niet mogelijk om een nummer van een andere provider toe te voegen in je Mijn Odido account. Dat kan alleen als het nummer bij ons actief is. Ik had je graag willen verlossen uit dit gekkenhuis en als ik het kon oplossen, had ik het graag voor je gedaan. Maar in dit geval is het niet mogelijk, sorry! Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met Ben, zij kunnen je hierbij helpen!
Bedankt voor de reactie.
Als ik het goed begrijp, moet dus een ander bedrijf (Ben) in mijn account bij Odido aanpassingen gaan doen??? Dat vind ik wel heel erg vreemd, te meer omdat het bij geen enkel ander bedrijf een probleem was. En hoe moet dat andere bedrijf dan in MijnOdido binnenraken om die aanpassingen te doen? Het moet toch eenvoudig mogelijk zijn om mijn telefoonnummer bij Odido aan te passen? Nergens op de Odido-website vind je iets over het aanpassen van je telefoonnummer. En dat vind ik zoals gezegd erg vreemd. Ik heb overigens indertijd dat Ben-nummer wel eenvoudig kunnen invoeren in MijnOdido, dus ik zou niet weten waarom dat mu niet zou kunnen aangepast worden.
Voorts vraag ik me in alle ernst af of ik ook zo voor de gek zou worden gehouden als ik minister-president Schoof of een ander bekend publiek figuur zou zijn …
ik zit er ernstig over na te denken om deze onverkwikkelijke zaak door te schuiven naar mijn advocaat. Misschien raakt het dan opgelost.
Goede morgen,
Ik heb zonet naar Ben gebeld en zoals verwacht kunnen ze mij daar niet helpen aangezien Ben en Odido 2 verschillende bedrijven zijn: Ben kan niks aanpassen in MijnOdido. Wat ook niet meer dan logisch is uiteraard.
Het ligt dus enkel en alleen aan Odido: jullie moeten mijn nummer aanpassen in jullie systeem zodat ik weer kan inloggen. Ik wijs er tevens op dat jullie verplicht zijn om ervoor te zorgen dat ik jullie facturen kan krijgen, wat nu al enkele maanden niet het geval is. En aangezien ik jullie facturen niet kan inzien, lijkt het me logisch om mijn automatische incasso aan Odido stop te zetten. Want het is een beetje gek om facturen te betalen die je niet krijgt. En u hoeft me geen betalingsherinneringen te sturen via MijnOdido, want zelfs die kan ik niet inzien omdat ik niet kan inloggen.
Dus concreet: het ligt niet aan het telefoonnummer, maar aan Odido. Jullie hebben namelijk een systeem waarbij het onmogelijk is voor een klant om zijn telefoonnummer aan te passen. Vandaar wellicht dat daar ook geen uitleg over op de website staat.
Ik wijs nogmaals op het feit dat jullie verplicht zijn om mij mijn facturen te bezorgen. En het ligt aan Odido, dus doe er a.u.b. iets aan.
En voor alle duidelijkheid: ik heb het over de facturen voor de internetaansluiting die ik bij Odido heb. Het heeft dus absoluut niets met telefoonfacturen of Ben of wat dan ook te maken. Overigens heb ik deze 'intelligente’ opmerking dat ik een Ben-telefoonnummer heb al talloze keren moeten horen van jullie personeel. Denken jullie nu echt dat ik achterlijk ben en dat niet weet of zo? Waarom denken jullie eigenlijk dat ik Odido contacteer??? Waarom denken jullie dat ik überhaupt een MijnOdido-account heb??? Ik heb heus wel een Ben-account ook, hoor. Dus misschien even verder kijken dan jullie neus lang is.
Het gaat dus echt enkel en alleen om mijn internetfacturen bij Odido. Want die kan ik niet inzien dankzij jullie geweldige tweestapsverificatiesysteem.
Goedemorgen @Isid, dank voor de toelichting, het is nu helemaal helder. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet helemaal duidelijk was wat je precies bedoelde. Uit je bericht kon ik dat ook niet herleiden. Ik dacht namelijk dat het om je mobiele abonnement ging. Je had me een privébericht gestuurd met alleen de telefoonnummers. Dus ik ging er vanuit dat het om een 2FA wijziging ging voor je mobiele abonnement en dat je het nummer wou koppelen in je Mijn Odido account. En ik zag dat het nummer actief is bij Ben, vandaar dat ik dit antwoord ook gaf. Zelf ben ik van de mobiele afdeling. Maar geen zorgen, mijn collega @Tommie van Odido kan je helpen met het wijzigen van dit telefoonnummer bij je Internet + TV abonnement. We gaan het voor je oplossen, zodat je straks weer zorgeloos in je account kunt. Komt helemaal goed!