Hi @mschrijver, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Uiteraard zorgen we er graag voor dat jij snel weer toegang kan krijgen tot je Mijn Odido omgeving. Begrijp ik goed dat je helemaal geen toegang meer hebt tot de telefoon waarop 2FA op dit moment ingesteld staat? In dat geval kun je de methode zelf niet wijzigen via je Mijn Odido omgeving. In dat geval kan ik je alleen maar vragen om met je legitimatiebewijs langs te gaan bij één van onze winkels. In verband met de fraudegevoeligheid mag ik dit niet voor je doen. Deze maatregel is namelijk bedoeld om Mijn Odido veiliger te maken. Een winkel bij jou in de buurt vind je hier. Mocht je nog andere vragen hebben voor nu, laat het mij dan gerust weten!
Hoi Sam,
Dank voor je reactie. Jammer dat er geen self service-methode is om je 2FA opnieuw in te stellen. Mijn telefoon waarop de authenticator was ingesteld is helaas teruggezet naar fabrieksinstellingen waardoor ik zelf mijn 2FA-methode niet meer kan wijzigen.
Ik ga dan wel in de rij staan in de winkel en voortaan toch maar gebruik blijven maken van sms als 2e factor.
Hoi Sam,
Dank voor je reactie. Jammer dat er geen self service-methode is om je 2FA opnieuw in te stellen. Mijn telefoon waarop de authenticator was ingesteld is helaas teruggezet naar fabrieksinstellingen waardoor ik zelf mijn 2FA-methode niet meer kan wijzigen.
Ik ga dan wel in de rij staan in de winkel en voortaan toch maar gebruik blijven maken van sms als 2e factor.
Beste Sam,
Ik heb uiteindelijk na een onsuccesvol bezoek aan de winkel alsnog via de telefonische servicedesk een aanpassing van mijn 2fa moeten aanvragen. Want in de winkel konden ze mijn accountinstellingen niet aanpassen omdat mijn abonnement nog niet actief is (al 2 jaar in afwachting van oplevering)…
Dus helaas was bovenstaand antwoord niet correct in mijn situatie en had ik me een langdurig bezoek aan de winkel kunnen besparen.
Hoi mschrijver, niet leuk om te lezen dat je voor niets naar de shop bent gegaan. Ik snap Sam zijn reactie echter wel. Er zitten strenge regels aan het wijzigen van 2FA die alleen in de shop mogen plaatsvinden. Als ik het goed begrijp gaat het om een Thuis (Internet + TV) abonnement dat Sam niet heeft kunnen zien. Sorry voor het ongemak, maar fijn om te lezen dat het via de klantenservice alsnog is gelukt!
Update, ik heb het al gevonden in dit antwoord:
Hoi Jeetjem, je moet natuurlijk snel weer in Mijn Odido kunnen en daar help ik je graag bij! Normaal gesproken mag het wijzigen alleen op vertoon van je ID in onze shops. Mijn collega Teresa heeft zich hierbij streng aan de regels gehouden, maar met wat extra verificaties kunnen we je hier ook helpen. Ik heb zojuist een verificatiecode per SMS naar je gestuurd. Geef je de code hier aan me door? Dan wijzig ik 2FA naar je eigen 06-nummer met **01 op het eind. Ik zie je bericht graag tegemoet!
Hoi mschrijver, niet leuk om te lezen dat je voor niets naar de shop bent gegaan. Ik snap Sam zijn reactie echter wel. Er zitten strenge regels aan het wijzigen van 2FA die alleen in de shop mogen plaatsvinden. Als ik het goed begrijp gaat het om een Thuis (Internet + TV) abonnement dat Sam niet heeft kunnen zien. Sorry voor het ongemak, maar fijn om te lezen dat het via de klantenservice alsnog is gelukt!
Dit snap ik niet. In andere berichten zeg je juist dat jij dit voor mensen kunt doen. Bv:
Beste antwoord door Marciano van Odido
Hoi Bas, van harte welkom op de Community! Excuses voor de late reactie, jouw topic was me ontglipt. Is het inmiddels gelukt met het overzetten van 2FA? Zo niet, dan heb ik je zojuist per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan wijzig ik je 2FA instellingen naar SMS, zodat je de code op je eigen nummer ontvangt. Daarna kan je 'm uiteraard wijzigen naar een Authenticator app. Ik hoor het graag van je!
Goedemorgen,
Ik heb per ongeluk Odido uit mijn authenticator app verwijderd na een app update. Dom maar nu kom ik de app dus niet meer in. Ik wil de 2FA dan ook graag omzetten naar mijn 06 nummer (zoals ik vroeger ook had).
Zou iemand van Odido mij kunnen helpen? Het gaat om een internet abonnement en aangezien wij nogal afgelegen wonen ben ik niet in het bereik van een Odido winkel
Mijn klantnummer: VZD21309
Dank alvast!
groet
Daan