Skip to main content

Ik heb helaas geen toegang meer tot de telefoon waarop ik 2fa had ingesteld voor mijn Odido.

Kunnen jullie mijn 2fa methode terugzetten naar sms zodat ik weer kan inloggen?

 

Of als er inmiddels een self service 2fa reset methode is, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!

 

Hartelijk dank alvast voor jullie reactie!

Hi @mschrijver, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Uiteraard zorgen we er graag voor dat jij snel weer toegang kan krijgen tot je Mijn Odido omgeving. Begrijp ik goed dat je helemaal geen toegang meer hebt tot de telefoon waarop 2FA op dit moment ingesteld staat? In dat geval kun je de methode zelf niet wijzigen via je Mijn Odido omgeving. In dat geval kan ik je alleen maar vragen om met je legitimatiebewijs langs te gaan bij één van onze winkels. In verband met de fraudegevoeligheid mag ik dit niet voor je doen. Deze maatregel is namelijk bedoeld om Mijn Odido veiliger te maken. Een winkel bij jou in de buurt vind je hier. Mocht je nog andere vragen hebben voor nu, laat het mij dan gerust weten!


Hoi Sam,

Dank voor je reactie. Jammer dat er geen self service-methode is om je 2FA opnieuw in te stellen. Mijn telefoon waarop de authenticator was ingesteld is helaas teruggezet naar fabrieksinstellingen waardoor ik zelf mijn 2FA-methode niet meer kan wijzigen.

Ik ga dan wel in de rij staan in de winkel en voortaan toch maar gebruik blijven maken van sms als 2e factor.


Hoi Sam,

Dank voor je reactie. Jammer dat er geen self service-methode is om je 2FA opnieuw in te stellen. Mijn telefoon waarop de authenticator was ingesteld is helaas teruggezet naar fabrieksinstellingen waardoor ik zelf mijn 2FA-methode niet meer kan wijzigen.

Ik ga dan wel in de rij staan in de winkel en voortaan toch maar gebruik blijven maken van sms als 2e factor.

Beste Sam, 

Ik heb uiteindelijk na een onsuccesvol bezoek aan de winkel alsnog via de telefonische servicedesk een aanpassing van mijn 2fa moeten aanvragen. Want in de winkel konden ze mijn accountinstellingen niet aanpassen omdat mijn abonnement nog niet actief is (al 2 jaar in afwachting van oplevering)…

Dus helaas was bovenstaand antwoord niet correct in mijn situatie en had ik me een langdurig bezoek aan de winkel kunnen besparen. 


Hoi mschrijver, niet leuk om te lezen dat je voor niets naar de shop bent gegaan. Ik snap Sam zijn reactie echter wel. Er zitten strenge regels aan het wijzigen van 2FA die alleen in de shop mogen plaatsvinden. Als ik het goed begrijp gaat het om een Thuis (Internet + TV) abonnement dat Sam niet heeft kunnen zien. Sorry voor het ongemak, maar fijn om te lezen dat het via de klantenservice alsnog is gelukt!


Reageer