Na het switchen van telefoon staat Odido niet meer in mijn authenticatie app.
Er is ook geen backup meer.
Hoe kan ik weer inloggen zonder daarvoor naar een winkel te moeten?
Na het switchen van telefoon staat Odido niet meer in mijn authenticatie app.
Er is ook geen backup meer.
Hoe kan ik weer inloggen zonder daarvoor naar een winkel te moeten?
Hi
Hoi Nora van Odido,
Ik zie in deze community dat het bij anderen via mail gereld is.
Dat zou in mijn geval ook moeten kunnen lijkt me, aangezien jullie mijn credentials ook op afstand kunnen checken.
Ik heb namelijk geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan...
Als 2FA via een mailtje sturen omzeilt kan worden, wat heeft 2FA dan nog voor nut?
Zie hieronder de eerder verleende service bij een 2fa probleem:
heb je je oude telefoon nog met de auth app?
heb je je oude telefoon nog met de auth app?
Nee, helaas. Die is inmiddels gereset.
Hi
Hoi Nora van Odido,
Ik zie in deze community dat het bij anderen via mail gereld is.
Dat zou in mijn geval ook moeten kunnen lijkt me, aangezien jullie mijn credentials ook op afstand kunnen checken.
Ik heb namelijk geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan.
Als 2FA via mail omgezet kan worden naar SMS, dan kan een hacker dat ook doen. Een hacker kan in het bezit zijn van een foto van het legitimatiebewijs en andere gegevens zoals abonnementnummer en dergelijke.
Zeker als de medewerker zelfs nog vraagt naar wel 06 nummer de SMS gestuurd moeten worden. Elk 06 nummer kan dan blijkbaar. 2FA is zo volkomen nutteloos.
Als 2FA via mail omgezet kan worden naar SMS, dan kan een hacker dat ook doen. Een hacker kan in het bezit zijn van een foto van het legitimatiebewijs en andere gegevens zoals abonnementnummer en dergelijke.
Zeker als de medewerker zelfs nog vraagt naar wel 06 nummer de SMS gestuurd moeten worden. Elk 06 nummer kan dan blijkbaar. 2FA is zo volkomen nutteloos.
Met alle respect, maar waar bemoei je je in satansnaam mee?
Hoi Anderskeuls, tof dat je een nieuwe telefoon hebt! Normaal gesproken is de regel om 2FA alleen in de Shop te wijzigen, maar ik begrijp het als dit geen optie voor je is. Ik doe daarom een aantal controles en ik vraag daarom ook nog een kopie van je ID op. Vul je je profiel aan met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik meteen met je mee!
Goed om te weten dat dit een klant-helpt-klant Community is. Je praat daarom vooral met andere klanten. Ik zie
Hoi
Dank voor je begripvolle reactie.
Ik heb mijn profiel aangevuld met de gevraagde informatie.
Groet!
Hoi Anderskeuls, geen dank en jij ook bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik heb je zojuist de mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan wijzig ik 2FA naar je 06-nummer. Ik hoor het graag van je!
Hoi,
Ik heb zojuist de kopie toegestuurd.
Dank voor de service!
Groet,
Anderskeuls
Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb 2FA zojuist voor je omgezet naar je 06-nummer. Wellicht heeft het systeem 15 minuten nodig om dit te verwerken. Als je straks inlogt op Mijn Odido moet je de code nu per SMS ontvangen. Je kan 'm daarna natuurlijk weer veranderen naar je Authenticator app. Laat je het me weten of het is gelukt?
Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb 2FA zojuist voor je omgezet naar je 06-nummer. Wellicht heeft het systeem 15 minuten nodig om dit te verwerken. Als je straks inlogt op Mijn Odido moet je de code nu per SMS ontvangen. Je kan 'm daarna natuurlijk weer veranderen naar je Authenticator app. Laat je het me weten of het is gelukt?
Het is gelukt.
Hartelijk dank!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.