Geluid mediabox via Onkio versterker wert niet

  • 30 April 2024
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Connectie mediabox naar Onkyo versterker via HDMI. HDMI connectie van versterker naar TV voor tv beeld.

Surround sound via versterker en beeld op tv, goed gesynchroniseerd. Geluidsterkte van de versterker regelbaar met de afstansbediening van de mediabox. Dat was de situatie tot ong 8 weken geleden. Toen kwam er een update voor de afstand bediening. Sindsdien alleen maar problemen. Geluid beeld synchronisatie slecht, soms slecht geluid, geluidsterkte via de versterker regelen werkt niet meer. Mediabox wil alleen maar geluidsterkte van de TV regelen.

Waarom is deze update uitgebracht. Ik zie helemaal geen voor delen alleen maar verslechtering. Kan ik de vorige versie terug krijgen. 

Jouke

Teresa van Odido 20 dagen geleden

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat je weer heerlijk kunt genieten van onze diensten en jouw set-up zoals eerst. Ik ga je dan ook gelijk verder helpen om dit te realiseren! 

Heb je al eens geprobeerd om de te testen of het wel werkt met een andere HDMI kabel?

Ik wil je vragen om de volgende stappen te proberen: 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan kun je het volgende proberen. Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Je kunt dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik wil graag dat je weer heerlijk kunt genieten van onze diensten en jouw set-up zoals eerst. Ik ga je dan ook gelijk verder helpen om dit te realiseren! 

Heb je al eens geprobeerd om de te testen of het wel werkt met een andere HDMI kabel?

Ik wil je vragen om de volgende stappen te proberen: 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan kun je het volgende proberen. Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Je kunt dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen! 

Reageer