Skip to main content
Beantwoord

2FA

  • 8 July 2024
  • 9 reacties
  • 55 Bekeken

Door wijzigingen heb ik geen toegang meer tot 2FA. Hierdoor kan ik niet meer inloggen om mijn gegevens aan te passen. Kan mijn 2FA worden omgezet naar SMS verificatie?

 

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @reinouthofman, het is natuurlijk wel fijn om weer toegang te hebben tot jouw Mijn Odido account! We kunnen via deze weg alleen de 2FA niet naar SMS zetten voor je. Wel kan je dit gelijk in een van onze winkels regelen. Hier kunnen ze dit op vertoon van je ID direct voor je in orde maken! 

Hi @Nora van Odido, ik ben na het lezen van jouw reactie naar de winkel gegaan. De twee dames aldaar hadden geen idee waar ik het over had, zelfs niet na het lezen van ons berichtenverkeer. Zij hebben uiteindelijk in al hun wijsheid besloten om een ticket aan te maken met het verzoek aan IT om eea aan te passen. Dit voelt aan als van het kastje naar de muur, maar enfin. Helaas is er tot op heden nog niets aangepast en kan ik dus nog steeds niet inloggen. Erg vervelend allemaal. Ik zou nu toch graag een constructieve oplossing willen voor iets wat me geen groot issue lijkt. Alvast bedankt. 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @reinouthofman, dat is gek zeg dit is namelijk echt alleen in de winkel aan te passen. Welke winkel heb je bezocht? Ik wil ze graag een e-mail sturen zodat je hier alsnog terecht kan zodat dit voor je in orde gemaakt kan worden! 

Hi @Nora van Odido, het ging om het filiaal in Utrecht Overvecht. Maar dat doet nu niet ter zake, ik had graag dat het voor mijn vakantie aangepast zou worden, zodat ik op reis kan inloggen indien dat nodig is. Voorgaande jaren bleek dat namelijk het geval op vakantie. 
Een e-mail sturen naar betreffende filiaal is daarom geen constructieve oplossing op dit moment. Ik hoor graag wat het alternatief is. 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @reinouthofman, ben je in de mogelijkheid om vandaag naar deze winkel te gaan? Ik stuur ze gelijk een e-mail met de instructies over hoe ze dit voor je kunnen regelen. Dan kan het vandaag nog goed gezet worden! 

 @Nora van Odido helaas niet, omdat ik inmiddels dus op vakantie ben. 

Reputatie 7
Badge +14

 @Nora van Odido helaas niet, omdat ik inmiddels dus op vakantie ben. 

Dan houdt het even op. 2FA is een veilige methode om in te loggen. Als dat zomaar naar sms wordt omgezet is dat een security breach... klanten moeten blij zijn dat zelfs met een vraagje op een forum er niet zomaar aan de beveiliging,  die de rechtmatige eigenaar via 2FA heeft ingesteld omzeilt kan worden. In een winkel, waarbij je legitimatie moet tonen als eigenaar van het abonnement kan dit uiteraard wel op een veilige manier worden omgezet.

@eric @Nora van Odido ik ben al in de winkel geweest, alwaar ik me gelegitimeerd heb. De betreffende dames in het filiaal hadden niet de know-how om mij ter plekke te helpen en hebben derhalve het verzoek doorgezet door een support ticket aan te maken bij het tweedelijns support team. Hier is echter tot op heden geen vervolg aan gegeven. Dus het lijkt me niet dat het hier “even ophoudt”, als het jullie echt om blije klanten te doen is. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @reinouthofman ,

-Nora van Odido' bood aan om de betreffende winkel de juiste instructies te sturen. Dus als je terug bent in Nederland kan dit daar verholpen worden.

Reageer