Skip to main content

Hey allemaal,

Ik heb sinds kort Klik&Klaar Internet van Odido, maar er is wat mis met m'n uploadsnelheid. Vanaf dag 1 had ik al gedoe met mijn internet - in het begin haalde ik maar 10-25 Mbps down/up en viel het netwerk supervaak weg (meestal zat ik op 4G in plaats van 5G). Ik zag online dat er meer mensen waren die issues hadden en het advies was om het nog even af te wachten. 
Twee dagen geleden kreeg ik een email dat er netwerk onderhoud was gedaan en dat alles in mijn buurt nu beter zou moeten werken. Sindsdien is de downloadsnelheid wel oké (300+ Mbps) en de verbinding vrij stabiel, maar m’n upload speed is nu nóg slechter dan eerst (<5 Mbps). Volgens de Odido-dekkingskaart zit ik in een "Razendsnel 300 Mbit of meer" zone, en er staat zelfs een 5G-zendmast op nog geen kilometer afstand.
 

Heeft iemand anders ook dezelfde ervaring of weet iemand wat ik kan doen om mijn uploadsnelheid te verbeteren? Dit is best belangrijk voor werk, dus ik hoop dat er een oplossing is.


Thanks alvast voor jullie hulp!

Dit zijn m’n speedtest results:

odido.nl/internet/speedtest

 

speedtest.net
  • Alles getest via een ethernetkabel op PC.
  • Al mijn apparaten herstart, inclusief modem en router.
  • Geen andere apparaten of programma’s actief tijdens de tests.

Hi ​@RM_, welkom op onze Community!

Ik zoek dit graag wat dieper voor je uit. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken.

Je geeft aan dat je bekabeld test, is de upload via wifi ook zo laag? 


Ook hier, in de buurt van Ommen, zeer lage uploadsnelheid.

Download van 50-100, niet geweldig maar voldoende voor mij. Upload meestal minder dan 1. Waarom zo laag?


Hoi ​@RSmit, ook voor jou willen we dit graag onderzoeken! Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken. Ervaar je dit daarnaast bekabeld of via Wifi? Groetjes, Ishana


Hoi ​@RSmit, ook voor jou willen we dit graag onderzoeken! Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken. Ervaar je dit daarnaast bekabeld of via Wifi? Groetjes, Ishana

Gedaan.

Wifi. Mijn abonnement staat waarschijnlijk op mijn huisadres. Nu in mijn vakantiehuisje. Die postcode heb ik ingevuld.


Hey ​@RSmit, op deze postcode vind ik geen abonnement. Kan je de postcode en huisnummer controleren? 


Dat klopt; abonnement staat op mijn huisadres. Ben nu op mijn vakantie-adres waar de 'problemen' zich voordoen.

Want op mijn huisadres: géén problemen.

Profiel aangepast; adres vakantiehuis staat bij info voor moderator (oid).


Hi all!

Ook ik kam met dezelfde problemen. Download snelheid zit vaak tussen de 100 á 200 wat top is, maar de upload snelheid vaak rond de 1 en met geluk 2. Schrikbarend aangezien ik in een “snel” gebied zou moeten zitten.

Hoe kan dit? En hebben anderen al oplossingen gevonden?


Hi ​@RM_, welkom op onze Community!

Ik zoek dit graag wat dieper voor je uit. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken.

Je geeft aan dat je bekabeld test, is de upload via wifi ook zo laag? 

Hey Tommie, ik heb m'n profiel geüpdate met de gegevens die je had opgevraagd. En ja, zowel via ethernet als WiFi is de upload ook zo laag. Zojuist ook via mijn telefoon getest, zoals je hieronder ziet is het nog steeds hetzelfde resultaat:

 

 

Hopelijk kan dit snel opgelost worden...


Hey ​@RM_, ik zie dat er werkzaamheden geweest zijn. Dit is inmiddels opgelost, echter lijkt het bij jou nog niet opgelost.

Kan je in het modem kijken of je verbonden bent met 5G of 4G op het moment van testen? 


Dat klopt; abonnement staat op mijn huisadres. Ben nu op mijn vakantie-adres waar de 'problemen' zich voordoen.

Want op mijn huisadres: géén problemen.

Profiel aangepast; adres vakantiehuis staat bij info voor moderator (oid).

Beste Tommie,

Zit er al schot in de zaak?

Groet,


Hey ​@RSmit, ik heb de locatie bekeken en je hebt hier een zwakke verbinding met zowel 5G (geen verbinding) als 4G (matige verbinding). Je verbindt ook maar met 1 mast die in de buurt is, die mast moet heek Hoogengraven voorzien van 4/5G. Dit is geen ideale plek voor Klik&Klaar.


Hey ​@RSmit, ik heb de locatie bekeken en je hebt hier een zwakke verbinding met zowel 5G (geen verbinding) als 4G (matige verbinding). Je verbindt ook maar met 1 mast die in de buurt is, die mast moet heek Hoogengraven voorzien van 4/5G. Dit is geen ideale plek voor Klik&Klaar.

Jammer, maar dank voor de reactie.


Hey ​@RM_, ik zie dat er werkzaamheden geweest zijn. Dit is inmiddels opgelost, echter lijkt het bij jou nog niet opgelost.

Kan je in het modem kijken of je verbonden bent met 5G of 4G op het moment van testen? 

 

Ziet eruit van wel, lichtjes geven ook groen aan en de zendmast van Odido ligt echt binnen een straal van 1km van m’n woning. Ik heb een externe USB WiFi ontvanger gekocht in de hoop dat beter zou werken en ik heb deze ingesteld om alléén op 5GHz te werken maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem...

Net nu weer even getest, 250Mb down 1.3Mb up, lager dan normaal (ik denk vanwege vrijdagavond drukte maybe) maar overall geen vooruitgang dus 😞

 


Ik hoor graag wat ik het beste kan doen of wat ik kan verwachten, ondertussen betaal ik wél gewoon de volle prijs voor de service :(


Welke firmware staat op dit moment op het modem ​@RM_?  


Reageer