Skip to main content

De wifi snelheid van de klik en klaar router zyxel n5307 wisselt sterk. Of het is tussen de 600 en 700 mbit of het stort in tussen de 10 en 20mbit. Zonder aanwijsbare oorzaak. Ik zou graag willen dat Odido dit probleem oppakt. Er hebben in de community meer mensen dit probleem aangekaart zonder dat er een echte oplossing is gekomen.

Volgens mij heb ik je al een tip gegeven om de Wifi kanalen in de router instellingen vast te zetten. Heb je dat al gedaan? Heeft het niet geholpen?

Nee dat heeft niet geholpen. Vandaar dat ik het nu aan Odido vraag.

Als je bedraad test met een laptop blijft het wel gelijk? Of stort het daar ook in? Dit om te weten of het puur wifi is of wellicht verbinding met het 5G netwerk betreft.

Wat doet je ping (latency), stort die ook in (hoge waardes)?

Ik bezit geen laptop. De pc die ik gebruik is wel bedraad. Gemiddelde snelheid is daar 200 mbit.

Waarschijnlijk om dat er vele andere apparaten bedraad zijn aangesloten.

Ik bezit geen laptop. De pc die ik gebruik is wel bedraad. Gemiddelde snelheid is daar 200 mbit.

koppel deze apparaten eens af en test de snelheid met 1 bedraad apparaat. Grote kans dat je dan wel stabiel je snelheid haalt.

koppel deze apparaten eens af en test de snelheid met 1 bedraad apparaat. Grote kans dat je dan wel stabiel je snelheid haalt.

Dank voor de tip. Ga ik testen.

Beide kanalen van automatisch op handmatig gezet. Bij een restart worden deze instellingen teruggezet naar automatisch. even een paar dagen dus testen zonder te restarten.

Beide kanalen van automatisch op handmatig gezet. Bij een restart worden deze instellingen teruggezet naar automatisch. even een paar dagen dus testen zonder te restarten.

Bij mij niet hoor, staan er gewoon nog in na een herstart. Wel op toepassen (save) klikken na het wijzigen.

Bij mij niet hoor, staan er gewoon nog in na een herstart. Wel op toepassen (save) klikken na het wijzigen.

Uiteraard heb ik op toepassen geklikt!

wat zijn de waardes van de bedrade tests? Met 1 client, met een aantal tegelijk krijg je natuurlijk een vertekend beeld.

Die test heb ik nog niet kunnen doen. Ik heb geen laptop.

Die test heb ik nog niet kunnen doen. Ik heb geen laptop.

Het hoeft niet op een laptop, het mag op een van je vele bedrade apparaten.

Je moet je pc wellicht wel rechtstreeks aansluiten, dus zonder (oude, langzame) switches ertussen.

Toevallig had ik er vanmorgen weer last van en de router moeten rebooten.

Jammer dat er geen Odido medewerker op de lijn komt. Kom op!

Reageer